ترشی سیر حبه‌ای: یه تجربه طعمی فوری و شگفت‌انگیز!

  • توسط: admin


ترشی سیر یکی از ترشی‌های خوشمزه ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. ترشی سیر را به روش‌های مختلفی می‌توان درست کرد و معمولا هرچه بیشتر بماند، طعم بهتری پیدا می‌کند. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی سیری را به شما آموزش می‌دهیم که در زمان کوتاهی آماده می‌شود ولی از خوشمزگی آن کم نمی‌شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی سیر حبه‌ای فوری

برای تهیه این ترشی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

سیرنیم کیلوگرمسرکه خرما۲ پیمانهسرکه بالزامیک ۲ پیمانهسس سویا۳ قاشق غذاخوریزرشکبه میزان دلخواه (اختیاری)پودر آویشن به میزان دلخواه (اختیاری)

خرید مواد اولیه با تخفیف از اکالا

طرز تهیه ترشی سیر حبه‌ای فوری

برای درست کردن ترشی سیر مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی سیرها

در ابتدا باید سیرها را به خوبی بشویید و بعد از اینکه خشک شدند پوست آنها را جدا کنید. برای جدا کردن پوست سیر، می‌توانید آنها را در یک ظرف در بسته بریزید و چند دقیقه محکم آن را تکان دهید. سپس در ظرف را باز کنید و حبه‌های سیر را خارج کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سرکه خرما خانگی

مرحله دوم: سیرها را بجوشانید

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و سیرهای حبه شده را به همراه سرکه بالزامیک و سرکه خرما در قابلمه بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله بجوشند.

مرحله سوم: سس سویا را اضافه کنید

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه، سس سویا را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. در صورت تمایل برای طعم‌دهی بیشتر می‌توانید زرشک و پودر آویشن را هم در این مرحله اضافه کنید.

مرحله چهارم: سیرترشی را در ظرف بریزید

بعد از اینکه سیرها کمی نرم شدند، آنها را از روی حرارت بردارید و به یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک منتقل کنید. دقت داشته باشید که سرکه باید روی سطح سیرها را کاملا بپوشاند. سپس درب ظرف را محکم ببندید و در محیط خنک و تاریک نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:آب زیتون را چگونه درست کنیم؟

نکات کلیدی برای تهیه ترشی سیر حبه‌ای فوری:

می‌توانید به جای استفاده از سرکه خرما، از ترکیب سرکه قرمز و شکر قهوه‌ای یا عسل استفاده کنید.برای درست کردن این ترشی می‌توانید از سرکه‌های دیگر مانند سرکه انگور یا سرکه سیب هم استفاده کنید.هر چند روز یکبار ظرف ترشی را چک کنید تا اگر میزان سرکه پایین‌تر از سطح سیرها بود، به آن سرکه اضافه کنید.بهتر است برای نگهداری سیرترشی از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید.می‌توانید برای راحت جدا کردن پوست سیر، آنها را چند ساعت در آب بخیسانید.به هیچ عنوان قاشق کثیف را داخل ظرف ترشی نزنید.سیر باکیفیت و تازه باعث خوشمزه‌تر شدن سیرترشی می‌شود.می‌توانید برای طعم‌دهی بیشتر از تخم‌ گشنیز، تخم شوید، برگ بو، گلپر و فلفل سیاه استفاده کنید.می‌توانید در صورت تمایل از سبزیجات معطر مانند ترخون، شوید، نعناع و مرزه استفاده کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی سیر حبه‌ای فوری را همراه نکات کلیدی آموزش دادیم. شما می‌توانید در کمترین زمان یک سیرترشی خوشمزه را تهیه کنید و در کنار غذاهایتان میل کنید.

 

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید