به اعماق اقیانوس پوشیده شده به هشدار زرد دریایی دقت کنید!

  • توسط: admin


هشدار زرد دریایی یک اعلامیه‌ای است که توسط مراکز مربوطه صادر می‌شود به منظور هشدار دادن از وقوع یک وضعیت خطرناک یا مشکوک در آب‌های دریایی. این هشدارها عموما برای هشدار دادن از وقوع آلودگی، ناگهانی شدن شرایط جوی، حضور حیوانات خطرناک یا هرگونه وضعیتی که ممکن است برای افرادی که در دریا فعالیت دارند خطرناک باشد صادر می‌شود. اهمیت این هشدارها این است که اگر اطلاعات و توصیه‌های آنها رعایت نشود، ممکن است برای افراد دریایی و حتی محیط زیست تبعات بسیار جدی و خطرناکی داشته باشد. بنابراین از اهمیت بالایی برخوردارند و باید به‌صورت جدی گرفته شوند و از اطلاعات و توصیه‌های آنها بهره‌برداری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید