بهترین SLS مرسدس بنز: سوپراسپرتی انقلابی برای جانشینی منحصر به فرد

  • توسط: admin


مرسدس AMG در حال طرح‌ریزی برای توسعهٔ یک سوپرکار الکتریکی چشمگیر است که این برند را وارد عصر برقی خواهد کرد. این سوپراسپرت جدید که پیش‌نمایش آن سال گذشته با کانسپت ویژن One-Eleven ارائه شد، به‌عنوان جانشینی برای SLS الکتریک توصیف شده است.

به گزارش پدال، این خودرو که در سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه شد و ۷۴۰ اسب بخار قدرت داشت، تنها در ۹ دستگاه تولید شد ولی سوپرکار الکتریکی جدید AMG برای تولید در تعداد بسیار بیشتری برنامه‌ریزی شده است. هرچند مدیرعامل مرسدس AMG «مایکل شیبه» به دلیل فروش کمتر از حد انتظار خودرو‌های الکتریکی این برند قصد دارد عمر برخی از پیشرانه‌های بنزینی سودآور AMG را افزایش دهد، اما این سوپراسپرت الکتریکی بخش مهمی از آیندهٔ مرسدس AMG خواهد بود.

این سوپراسپرت جدید با تبدیل کردن پیشرانه‌های بنزینی قدرتمند به الکتریکی، اعتبار پرفورمنس AMG را تقویت خواهد کرد. به گزارش اتوکار، این سوپراسپرت از AMG One با ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت قوی‌تر خواهد بود. هرچند سوپرکار جدید AMG در تعداد بیشتری نسبت به SLS الکتریک ساخته خواهد شد ولی در جایگاهی بسیار بالاتر از AMG GT قرار خواهد گرفت و احتمالاً به رقیبی برای هایپرکار‌هایی مثل پورشه میشن X تبدیل خواهد شد. نسخهٔ تولیدی کانسپت ویژن One-Eleven که طراحی آن از سوپراسپرت آزمایشی مرسدس C ۱۱۱ در دههٔ ۷۰ الهام گرفته، قرار است از پلت‌فرم AMG.EA استفاده کند که به‌طور خاص برای خودرو‌های الکتریکی AMG مهندسی شده است. این پلت‌فرم ماژولار، با طول‌ها و فاصله‌های محوری مختلف، برای طیف گسترده‌ای از خودرو‌ها مناسب خواهد بود.

سوپراسپرت الکتریکی AMG و جانشین AMG GT چهاردر که قرار است سال آینده معرفی شود، اولین خودرو‌هایی خواهند بود که از این پلت‌فرم استفاده خواهند کرد. این سوپراسپرت از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی و باطری‌های لیتیوم یونی جدید سلول استوانه‌ای با تکنولوژی شرکت آمریکایی سیلا بهره خواهد برد. موتور‌های الکتریکی این خودرو هم از نوع شار محوری دور بالا خواهد بود.

این موتور‌ها ابتدا توسط شرکت یاسا توسعه داده شدند، اما پس‌ازاینکه این شرکت بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ توسط مرسدس خریداری شد، موتور‌ها توسط تیمی از مهندسان هردو شرکت یاسا و مرسدس AMG پیشرفته‌تر شدند. این موتور‌ها با طراحی بسیار فشرده که امکان جانمایی آنها را در فضا‌های تنگ فراهم می‌کند، اندازه و وزنی نصف موتور‌های سنکرون مورداستفاده در خودرو‌های الکتریکی کنونی AMG دارند.

به گفتهٔ شیبه، موتور‌های الکتریکی شار محوری جدید عنصر منحصربه‌فرد خودرو‌های الکتریکی آیندهٔ AMG خواهد بود همان‌طور که پیشرانه‌های بنزینی V ۸ برای سال‌ها چنین بودند:

خریدارانی که به دلیل موتور V ۸ سراغ این برند آمدند، فقط برای داشتن یک موتور بزرگ نیامدند. آنها آمدند، چون عاشق تکنولوژی‌هایی بودند که ما در خودرو‌ها ارائه کردیم؛ بنابراین، وقتی نوبت به رانندگی الکتریکی برسد، مطمئناً آنها از این تکنولوژی جدید استقبال خواهند کرد.

موتور‌های شار محوری یاسا قبلاً در قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی ابرخودرو‌های فراری SF ۹۰ و کونیگزگ رگرا استفاده شدند، اما موتور‌های جدید این شرکت نسبت قدرت به وزنی دو برابر نمونه‌های کنونی خواهند داشت. این یعنی موتور‌های الکتریکی جدید یاسا می‌توانند با تنها ۲۴ کیلوگرم وزن، تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. تولید موتور‌های شار محوری AMG از سال آینده در کارخانهٔ مرسدس در برلین آغاز خواهد شد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید