با این 9 ترفند خورش کرفس لعابدار و خوشمزه درست کن!

  • توسط: admin


خورش کرفس از جمله‌ غذاهای خوشمزه و مقوی ایرانی است که معمولا محبوبیت زیادی در میان مردم ندارد. از دلایل عدم محبوبیت، رعایت نکردن نکات مهم در خصوص لعابدار کردن این خورشت است. در واقع بیشتر افراد این خورشت را به صورتی درست می‌کنند که سبزی و آب خورش از هم جدا می‌شوند. در این مقاله از آدرینبلاگ به ترفندهای تهیه خورش کرفس لعابدار و خوشمزه اشاره خواهیم کرد. 

۹ ترفند برای لعابدار و خوشمزه‌تر شدن خورش کرفس

در ادامه با ترفندهای لعابدار شدن خورش کرفس آشنا خواهید شد.

۱- سبزی را با حوصله تفت دهید

سبزی خورش تاثیر بسزایی در لعابدار شدن خورش کرفس دارد. از این رو لازم است که برای آماده سازی سبزی حوصله به خرج دهید. سبزی خورشت را کاملا ریز خرد کنید، قبل از استفاده به خوبی با روغن تفت بدهید و بگذارید روی حرارت ملایم بماند تا لعاب بیندازد. به این نکته توجه کنید که خود کرفس را لازم نیست خیلی ریز خرد کنید.

۲- از گوشت گوسفندی استخوان‌دار استفاده کنید

بهتر است از گوشت گوسفندی استخوان‌دار در تهیه خورشت کرفس استفاده کنید. این نوع گوشت طعم بسیار خوبی به خورش می‌دهد و در لعابدار شدن آن بسیار موثر است. یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای لعابدار شدن خورش کرفس، اضافه کردن آب قلم به آن است. اما این مورد را مدنظر قرار دهید که در این حالت خورش چرب می‌شود.

۳- از کرفس تازه استفاده کنید

استفاده از کرفس تر و تازه در تهیه خورش کرفس به خوشمزه‌تر شدن آن کمک می‌کند. سعی کنید به جای کرفس خشک و پخت از کرفسی با ساقه‌های نازک و تازه استفاده کنید تا خورش شما خوشمزه شود.

۴- از آرد کمک بگیرید

مقدار کمی آرد را داخل ماهیتابه ریخته و تفت بدهید. سپس آن را به خورشت اضافه کنید. در مقدار آن زیاده‌ روی نکنید تا طعم خورشت تغییر نکند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش کرفس جا افتادهِ مجلسی

۵- ترشیجات را فراموش نکنید

می‌توانید در صورت تمایل مقدار کمی رب انار، آلو یا لواشک و آبغوره به خورشت اضافه کنید. اگر از رب استفاده می‌کنید، آن را قبل از اضافه کردن مقداری تفت بدهید.

۶- خورش را به مدت طولانی بپزید

خورش کرفس از آن غذاهایی است که هر چقدر بیشتر روش شعله ملایم گاز بجوشد، خوشمزه‌تر می‌شود و بهتر جا می‌افتد. پس در انتهای طبخ، حرارت را کم کنید و بگذارید خورش به مدت چند ساعت بپزد، روغن بیندازد و به لعاب بیفتد.

۷- تناسب آب و مواد را در نظر بگیرید

مقدار مواد و آب خورشت باید کاملا متناسب باشد. اگر حجم آب خورشت زیاد شود، خورشت لعاب نمی‌اندازد. پس از میزان آب مناسب برای پخت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خوشمزه‌تر شدن خورش فسنجان

۸- کرفس را بخارپز کنید

می‌توانید قبل از اضافه کردن کرفس، آن را بخارپز کنید و بعد از طلایی شدن، مقداری روغن زیتون به آن بزنید و سپس به خورشت‌تان اضافه کنید. در این صورت خورش شما لعابدارتر و خوشمزه‌تر از همیشه خواهد شد.

۹- مقداری جو دوسر در خورش بریزید

برای اینکه خورش شما خوشمزه، غلیظ و لعابدار شود، بهتر است از جو دوسر پودر شده کمک بگیرید. برای این کار باید جو دوسر پودر شده را در یک کاسه آب جوش به خوبی حل کرده و سپس به خورش اضافه کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبه ۹ ترفند طلایی برای پخت خورش کرفس لعابدار و خوشمزه اشاره کردیم. شما از چه راهکارهایی برای لعابدار شدن این خورش استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید