با این 5 راهکار سریع، از موش‌های موذی کاملا خلاص شوید!

  • توسط: admin


‌موش ها به عنوان یکی از آزاردهنده ترین موجودات برای زندگی انسان به حساب می آیند. به دلیل تاثیری که روی محیط اطراف ما دارند می توانند آرامش و آسایش محیط ما را از بین ببرند. همچنان یکی از موثرترین روشها استفاده از بهترین سم موش خانگی است اما با پیشرفت تکنولوژی و از لحاظ بهداشتی توصیه میشود از دستگاه های دورکننده موش استفاده شود.

برای پاکسازی محیط زندگی و کسب و کار خودتان از موش های موذی با آدرینبلاگ باشید تا راهکارهای موثر برای از بین بردن موش‌ها را باهم مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

موش ها به چند دسته تقسیم می‌شوند و چه تفاوتی با هم دارند؟

به طور کلی موش ها به دوسته اصلی موش های شهری یا خانگی و موش های صحرایی تقسیم بندی می شوند که برای هر یک روش های مشترک و متفاوتی برای از بین بردن آن ها وجود دارد.

۱. موش های صحرایی

موش های صحرایی که مراتب از نظر جثه و اندازه بسیار بزرگتر از موش های شهری هستند یکی از کابوس های مزرعه داران، کشاورزان، صنعتگران و دیگر اقشار جامعه هستند. به دلیل تولید مثل بالای این موش ها، تکثیر آن ها بسیار زیاد است و مشکلات زیادی را برای مردم به وجود می اورند.

بیشتر بخوانید: ترفند و روش‌های نگهداری برنج برای جلوگیری از شپشک

۲. موش های شهری یا خانگی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال عبور از کوچه و خیابان باشید و با موش هایی که در جوب ها و اماکن عمومی عبور و مرور می کنند، مواجه شده باشید. این موش ها با غذا ها و زباله های فاسد شده و … تغذیه می کنند. حال ممکن است این موش ها به همراه فاضلاب شهری وارد خانه های مردم نیز بشوند که اتفاقی بسیار وحشتناک و آزاردهنده می باشد.

همچنین این موش های موذی ممکن است به تجهیزات شهری و خانگی آسیب های جدی وارد کنند. یکی از ساده ترین روش های کنترل جمعیت موش های خانگی، استفاده از چسب موش است. اما معمولا سرعت تکثیر موش ها آنقدر بالاست که برای گرفتن همه آن ها کافی نیست.

بهترین روش‌های از بین بردن موش‌های موذی

راه های بسیار زیادی برای دور کردن موش و از بین بردن آن ها تاکنون پیشنهاد شده در این مطلب ما سعی میکنیم که بهترین روش های دفع و از بین بردن موش ها را به شما معرفی کنیم از اینکه تا این قسمت از مقاله با ما همراه هستید متشکریم.

۱. تمیز نگه داشتن محیط از زباله و مواد غذایی فاسد

اولین قدم برای پاکسازی محیط از موش های موذی، تمیز نگه داشتن محیط کار و زندگیتان می باشد. اگر موش ها غذایی برای خوردن نداشته باشند بدون شک آن محیط را ترک خواهند کرد. پس سعی کنید تا حد زیادی محیط اطراف خود را پاکیزه و بدون انباشته شدن زباله نگه دارید.

بیشتر بخوانید: دور کردن مورچه از خانه با این راهکارهای تضمینی

۲. از بین بردن موش از طریق گیاهان دارویی و بستن موادی عبور موش ها

با این روش نمیتوان موش ها را به طور قطعی از بین برد اما برای محیط های شهری و مسکونی شاید بتوان جمعیت آن ها را کاهش دهد. یکی از روش های خانگی برای کاهش حضور موش در حیاط و منزل استفاده از گیاهان دارویی مانند نعناع و میخک معطر میباشد.

دلیل آن هم این است که موش ها بوی این گیاهان را دوست ندارند و وقتی که در باغچه و دور محل سکونت کاشته می شوند موش ها را از محل دور نگه می دارند. اما اگر می‌خواهید به طور قطعی از شر موش ها و حتی سایر جانوران موذی خلاص شوید بهتر است از خدمات سمپاشی ساختمان استفاده کنید.

۳. دفع موش از طریق امواج فراصوت یا التراسونیک

بهداشتی ترین روش پاکسازی موش از محیط اطراف استفاده از دستگاهی با قابلیت انتشار امواج فراصوت یا التراسونیک می باشد. این امواج صوتی برای گوش انسان قابل شنیدار نیستند، و تنها برای حیواناتی مثل موش و خفاش شنیده می شوند. صدای فراری دهنده موش که از دستگاه نویز موش به صورت خاص در محیط پراگنده می شود، روی گوش موش تاثیر می گذارند.

این امواج برای گوش موش ها به شدت آزاردهنده هستند و آن ها را فراری می دهند. با استفاده درست و رعایت تمامی پروتکل های دستگاه در مدت زمان بسیار کوتاهی محیط کار و زندگی خود را از شر موش های موذی خالی کنید.

۴. استفاده از طعمه موش و تله موش

یکی از روش های بسیار موثر دیگر استفاده از طعمه موش و ازبین بردن تدریجی موش ها و جمع آوری آن ها با چسب موش می باشد. برای این کار ابتدا باید محل هایی که احتمال عبور و مرور موش بسیار بیشتر است را شناسایی کنید.

در مرحله بعد بایستی در این محل ها با رعایت اصول بهداشتی طعمه ها و چسب ها را جایگزاری کنید. بعد از مدت زمان کوتاهی تمامی موش ها خودشان از بین میروند و شما تنها باید زحمت خارج کردنشان از محیط را داشته باشید.

استفاده از تله موش ها نیز گزینه مناسبی می تواند باشد. تله موش زنده گیر می‌تواند موش های ریز و تازه متولد شده زیادی را جذب خود کند. با قرار دادن غذا مورد علاقه موش (کره بادام زمینی) روی محفظه تله موش می توانید موش های ریز را به سطل هدایت کنید و در فرصت مناسب محفظه را خالی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی محصول‌های از بین برنده حشرات خانگی

۵. استفاده از مخلوط شیشه خرده و گچ برای کاهش ورود موش به محیط

موش های برای رسیدن به غذا از هر مانعی عبور میکنند. یکی از این موانع گچ دیوار می باشد. با خوردن گچ و کندن دیوار وارد محیط مورد نظر می شوند. برای جلوگیری از ورود موش ها می توانید شیشه‌ی خرد شده را با گچ مخلوط کنید و در مناطقی که توسط موش از بین رفته و یا سوراخ شده، اضافه کنید. بعد از خوردن و کندن موش این حیوانات موذی دچار زخم های عمیقی می شوند و محل را ترک می‌کنند.

منبع: رپل تک

من سورین صیادی هستم، از بچگی تقریبا تمام وقت آزادم رو صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! علاقه‌ام بیشتر سمت اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز میره، اما ژانرهای دیگه رو هم دنبال می‌کنم. خیلی خوشحالم که می‌تونم راجع به این لذت زندگی با بقیه حرف بزنم و فیلم و سریال‌های مورد علاقه‌ام رو باهاتون به اشتراک بذارم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید