با استفاده از این راهکارهای جالب، خیارشور را به طعم مورد علاقه‌اتان تبدیل کنید!

  • توسط: admin


آیا هنگام درست کردن خیارشور، میزان نمک از دستتان در رفته و خیارشورها بیش از حد شور شده‌اند و قابل خوردن نیستند؟ اصلا جای نگرانی نیست! خوشبختانه راهکارهایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید میزان نمک خیارشورها را به مقدار قابل توجهی کم کنید. در این مقاله از مجله اکالا، بهترین ترفندهای رفع شوری خیارشور را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

۶ تا از بهترین ترفندهای رفع شوری خیارشور

در ادامه، چند ترفند فوری و موثر برای رفع شوری خیارشور ارائه می‌دهیم.

استفاده از سیب‌زمینی برای رفع شوری خیارشور

یکی از ترفندهای رفع شوری خیارشور، استفاده از سیب‌زمینی است. سیب‌زمینی می‌تواند نمک اضافی موجود در خیارشور را به خود جذب کند. برای این کار، کافی است یک عدد سیب‌زمینی را پوست کنده و به چند قسمت تقسیم کنید. سپس، تکه‌های سیب‌زمینی را درون ظرف خیارشور قرار داده و اجازه دهید به مدت چند ساعت در آن بمانند.

نکته: برای استفاده از این روش حتما از سیب‌زمینی‌های تازه استفاده کنید.

قرار دادن خیارشور در آب سرد

یکی از روش‌های موثر برای کاهش شوری خیارشورها، خیساندن آن‌ها در آب جوشیده سرد است. برای این کار، خیارشورها را در یک ظرف پر از آب جوشیده سرد قرار دهید.

با گذشت چند ساعت، نمک اضافی خیارشورها به تدریج در آب حل شده و شوری آن‌ها کاهش می‌یابد. برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می‌شود که هر چند ساعت یک بار آب را عوض کنید.

نکته: توجه داشته باشید که این روش ممکن است باعث نرم شدن خیارشورها شود. بنابراین، اگر خیارشور ترد دوست دارید، بهتر است مدت زمان خیساندن خیارشورها را کوتاه‌ کرده و به طور مرتب آن‌ها را چک کنید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های تهیه خیارشور خانگی که نمی‌دانید

رفع شوری خیارشور با عسل و شکر

یکی دیگر از ترفندهای کاهش شوری خیارشور، استفاده از شکر و عسل است. برای رفع شوری خیارشور با این روش کافی است مقداری شکر یا عسل را به خیارشور اضافه کنید تا از میزان شوری آن کم شود.

نکته: در استفاده از شکر یا عسل زیاده‌روی نکنید، زیرا ممکن است طعم خیارشور بیش از حد شیرین شود.

شستن خیارشور جهت رفع شوری آن

یکی از روش‌های ساده و در عین حال موثر برای رفع شوری خیارشور، شستن آن‌ها با آب است. برای این کار کافی است خیارشورها را درون یک آبکش ریخته و زیر شیر آب قرار دهید و به مدت چند دقیقه بشویید.

استفاده از کرفس یا تربچه برای رفع شوری خیارشور

کرفس و تربچه از جمله سبزیجاتی هستند که می‌توانند به جذب نمک اضافی از خیارشور کمک کنند. فقط کافی است که چند تکه کرفس یا تربچه را درون ظرف خیارشور قرار دهید و پس از مدتی خارج کنید.

بیشتر بخوانید: دلیل اصلی نرم شدن و کپک زدن خیارشور خانگی

کاهش شوری خیارشور با استفاده از سرکه سفید

آخرین روش پیشنهادی برای رفع شوری خیارشور، اضافه کردن سرکه سفید به خیارشور است. البته مراقب باشید که در اضافه کردن سرکه زیاده روی نکنید. زیرا، ریختن بیش از حد سرکه باعث غالب شدن طعم آن در خیارشور می‌شود.

علاوه بر اضافه کردن مستقیم سرکه به خیارشور می‌توانید خیارشورها را درون سرکه خیسانده و پس از گذشت حدود ۲۴ ساعت، آن‌ها را شسته و مصرف کنید.

نکته: در صورت عدم دسترسی به سرکه سفید می‌توانید از آبلیمو به جای آن استفاده کنید.

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، ترفندهای رفع شوری خیارشور در خانه را شرح دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید، رفع شوری خیارشور اصلا کار دشواری نیست و با روش‌های ساده‌ای که در این مقاله ارائه شد می‌توانید از میزان شوری خیارشور کم کنید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید