باز کردن درهای جدید به جهان برای صادرات فرش دستبافته

  • توسط: admin


به گزارش آدرینبه نقل از مهر، قدرت الله دوست محمدی امروز در نشست برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از صنعت فرش دستباف ایران و ایجاد بازار‌های جدید صادراتی برای محصولات ایرانی به خاطر کیفیت بالای فرش‌های دستباف است.

وی بیان‌داشت: ایران مهد فرش دستباف است و زیباترین و با کیفیت‌ترین فرش‌های جهان در این سرزمین بافته می‌شوند. طرح‌ها و نقشه‌های بی نظیر، رنگ‌های طبیعی و گره‌های محکم، از ویژگی‌های بارز فرش دستباف ایرانی است که آن را به یک اثر هنری ارزشمند تبدیل کرده است. این هنر همچنان زنده و پویاست و در سطح جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران ادامه داد: فرش دستباف به عنوان یک نماد از اصالت و فرهنگ ایرانی است. بسیاری از خانواده‌های ایرانی، فرش دستباف را به عنوان یک سرمایه خانوادگی و میراث فرهنگی نسل‌های گذشته حفظ می‌کنند. به همین دلیل، تنوع بسیار زیادی از فرش‌های دستباف ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، متناسب با سلیقه‌های متنوع، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان فرش، در جلسات متعددی که با مرکز ملی فرش ایران داشتیم، مسائل مختلف را به صورت جدی پیگیری کرده و خواسته‌های تولیدکنندگان را به گوش مسئولان رساندیم.

دوست محمدی تاکید کرد: مرکز ملی فرش ایران نیز با درک اهمیت این موضوع، نامه‌ای را به معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد و مشکلات موجود را به اطلاع این معاونت رساند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه صنعت فرش دستباف در اقتصاد و فرهنگ کشور، گفت: تلاش‌های مستمری در جهت حمایت از این صنعت انجام می‌شود که امیدواریم برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران، با وجود همه چالش‌ها و تغییرات، به یک رویداد موفق و درخشان و در خور شأن این هنر – صنعت بزرگ کشور تبدیل شود.

دوست محمدی افزود: بازدیدکنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با طیف گسترده‌ای از محصولات نفیس و منحصر به فرد از جمله فرش‌های دستباف با طرح‌ها و نقشه‌های سنتی و مدرن، گلیم‌های بافته شده با الیاف طبیعی، گبه‌های زیبا با رنگ‌های زنده و تابلوفرش‌های نفیس با موضوعات مختلف از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، قم، فارس، همدان و… آشنا شوند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید