بازی ترکیبی زیبای معماری ژاپنی با هنر اهرام های باستانی!

  • توسط: admin


گروه معماری Tomoaki Ono یک هرم سنگی بزرگ شامل یک اتاق مطالعه در گوشه یک خانه “درونگرا” در استان آیچی ژاپن طراحی کرد. فضای این خانه بسیار شبیه یک معبد یا پناهگاه مخفی برای مراقبه و مطالعه است.

به گزارش فرادید، این خانه که از سنگ و بتون در یک منطقه مسکونی سرسبز ساخته شده است، از هرم Tenayuca (هرم آزتک در مکزیک) الهام گرفته شده است.

این خانه برای مشتری طراحی شده است که می خواهد خانه اش با استفاده از روش های سنتی خشک سازی ساخته شود. به گفته موسس این استودیو، از آنجایی که این شکل از ساخت و ساز به طور سنتی فقط در ژاپن برای پی ریزی قلعه ها و دیوارهای سنگی استفاده می شود، معماران برای ایده به معماری آزتک روی آوردند.

توموآکی اونو توضیح می دهد: «من از استفاده از این روش سنتی ساخت و ساز ژاپنی برای ساختمانی با هدف متفاوت احساس ناراحتی می کردم. نمی‌توانستم از احساس آزاردهنده‌ای که می‌خواهم سنت شکنی کنم، خلاص شوم، و مدت زیادی طول کشید تا بتوانم پیشنهادی بدهم. در نهایت، هرم تنایوکا مرا از این بن بست فکری خارج کرد.”

این هرم که از گوشه خانه بیرون آمده است در کنار یک حیاط مرکزی و باغ آبی قرار دارد که بقیه خانه سیمانی اطراف آن سازماندهی شده است.

“برنامه کلی این بود که به اتاق ها حس باز بودن بدهد و در عین حال از حریم خصوصی اطراف دو باغ محافظت شود.”

طبقه فوقانی خانه دارای پلانی L شکل است که شامل اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه است که مشرف به حیاط با دیوارهای نازک شیشه ای است. در طبقه پایین، اتاق خواب اصلی با چهار اتاق خواب کوچکتر احاطه شده است که یک گاراژ را احاطه کرده اند.

به غیر از پنجره های مشرف به حیاط، خانه تنها چند پنجره کوچک دارد و به جای آن یک سری نورگیر کوچک در سقف های بتنی طراحی شده است.

دفتر هرمی شکل را می توان از طریق ورودی به فضای نشیمن یا مستقیماً از خیابان با ورودی بتنی بیرون زده در بالای یک راه پله دسترسی داشت.

فضای داخلی دفتر با صفحات بتنی و یک شومینه بتنی پر شده است. نورگیر و ورودی مشرف به باغ آبی نور طبیعی را به این فضا می دهد.

در زیرزمین، اتاق خواب ها با عناصر چوبی گرم کم رنگ مانند قفسه ها و کمدها تکمیل می شوند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید