آیا آیا می‌دانستید که کوسه‌ها مصرف سرطان نمی‌کنند؟

  • توسط: admin


کوسه ها به عنوان انسان خوار شهرت دارند، اما امروزه بیشتر انسان ها کوسه می خورند، باله های این موجود دریایی به پیشگیری از سرطان کمک می کند. اما این ایده چقدر درست است؟

به گزارش سرگرمی روز، در شرایطی که به ویژه در شرق آسیا، بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری‌ها، همانطور که در داستان‌های قدیمی توصیه می‌شود، به خوردن باله‌های کوسه روی آورده‌اند، اما حقیقت این است که کوسه‌ها خودشان خیلی کم به سرطان مبتلا می‌شوند و این چرا آنها جذب محققان می شوند.

مطالعه ای که در دانشگاه کرنل آمریکا انجام شده است نشان می دهد که راز مقاومت بالای کوسه ها در برابر سرطان در ژن های این موجود دریایی نهفته است.

محققان آمریکایی دریافته اند که چندین گونه کوسه، از جمله کوسه سفید بزرگ، ژنومی بسیار بزرگتر از ژنوم انسان دارند. به گفته محققان، به دلیل این تفاوت در اندازه ژنوم، کوسه ها نه تنها در برابر سرطان مقاوم ترند، بلکه در صورت ابتلا به این بیماری، به سرعت بهبود می یابند.

دانشمندان آمریکایی توضیح دادند که این تفاوت به کوسه‌ها اجازه می‌دهد تا ژنوم پایداری در پاسخ به رشد غیرطبیعی سلول‌های ناشی از سرطان داشته باشند، رویدادی متفاوت از آنچه در انسان هنگام بروز سرطان رخ می‌دهد.

در واقع، سازگاری مولکولی کوسه ها به آن ها اجازه می دهد تا تغییراتی در DNA خود ایجاد کنند و در نتیجه ژنوم پایداری را حفظ کنند.

دانشمندان امیدوارند با شناسایی ژن‌هایی که به کوسه‌های سفید کمک می‌کنند در برابر سرطان مقاومت کنند، بتوانند پروتئین‌های مفید برای انسان را استخراج کرده و از آن‌ها در تولید داروهای ضد سرطان استفاده کنند.

بنابراین، اگر با خوردن کوسه سعی در پیشگیری از سرطان دارید، بهتر است هر چه زودتر آن را متوقف کنید تا با حفظ گونه های مختلف این حیوان دریایی به بهبود اثربخشی داروهای سرطان کمک کنید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید