آيا درگيري مرزي مجدد بين افغانستان و پاکستان به جنگ منجر شود؟

  • توسط: admin


افغانستان و پاکستان دو کشور همسایه‌ای هستند که از گذشته‌های دور با مسائل مرزی و مربوط به مرزهای خود در تضاد بوده‌اند. این دو کشور به‌طور مداوم درگیری‌های مرزی داشته‌اند که ممکن است به یک جنگ با ویژگی‌های ارتباطات متقابل و پیچیدگی‌های سیاسی و نظامی منجر شوند. از جمله دلایل اصلی برای این تنش‌ها می‌توان به مواردی اشاره کرد مانند: اختلاف بر سر مرز‌های اصلی، نظامی، سیاسی و اقتصادی، حفظ نفوذ و تأثیر منطقه‌ای و بدون شک پشتیبانی از گروه‌های تروریستی. بنابراین، به‌نظر می‌رسد تنش‌ها و درگیری‌های مرزی بین افغانستان و پاکستان همچنان به یک وضعیت ناپایدار و دشوار و غیرقابل پیش‌بینی منجر شود که ممکن است در آینده به جنگ‌های وحشتناکی بین این دو کشور منتهی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، منابع محلی در ولایت «پکتیکا» از آغاز دوباره درگیری میان طالبان و نظامیان پاکستانی در منطقه «انگور اده» شهرستان «برمل» این ولایت خبر می‌دهند.
به گفته منابع، درگیری حوالی ساعت ۳:۰۰ بعدازظهر امروز به وقت محلی آغاز شده است. منابع افزودند درگیری‌ها همچنان جریان دارد و دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین علیه یکدیگر استفاده می‌کنند.
تاکنون از خسارت و تلفات احتمالی این درگیری جزئیاتی در دست نیست و منابع رسمی پاکستان و طالبان در این‌باره چیزی نگفته‌اند.بامداد روز دوشنبه ۲۸ اسفند، جنگنده‌های پاکستانی با نقض حریم هوایی افغانستان مناطقی را در چند ولایت مورد تعرض و بمباران قرار دادند.
در پی این حملات، نیروهای طالبان با نظامیان پاکستانی در ولایت‌های پکتیا، خوست و پکتیکا درگیر شدند، اما از شب گذشته درگیری‌ها با میانجیگری بزرگان قومی دو طرف متوقف شده بود.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید