آماده‌ باشید! یک افزایش حرارت بزرگ در حال رخ دادن است!

  • توسط: admin


محققان دانشگاه های اوترخت و بریستول و NIOZ با تجزیه و تحلیل رسوبات اقیانوس آرام در نزدیکی کالیفرنیا به این نتیجه رسیدند که با دو برابر شدن سطح دی اکسید کربن در جو، میانگین دمای زمین احتمالا بین 7 تا 14 درجه افزایش می یابد. درجه سانتیگراد

به گزارش سرگرمی روز، کیتلین ویتکوفسکی، یکی از محققان این پروژه در این باره گفت: افزایش دمایی که در مطالعات خود به آن رسیدیم بسیار بیشتر از 2.3 تا 4.5 درجه سانتیگراد است که IPCC (هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا) سازمان ملل متحد. پانل) از پیش ارزیابی شده است.”

نمونه برداری از هسته 45 ساله زمین

در این مطالعه، محققان از بخشی از هسته 45 ساله زمین استفاده کردند که با استفاده از مته از کف اقیانوس آرام بیرون آمده بود. پروفسور Jaap Sinninge Damst، پژوهشگر ارشد NIOZ و استاد ژئوشیمی آلی در دانشگاه اوترخت، گفت: “من این هسته را برای محققان بسیار جذاب دیدم.” زیرا کف اقیانوس در این نقطه میلیون ها سال در شرایط بدون اکسیژن بوده است. در نتیجه، در این ناحیه، مواد آلی به سرعت توسط میکروب‌ها تجزیه نمی‌شوند و در نهایت کربن بیشتری حفظ می‌شود.»

وی ادامه داد: در 15 میلیون سال گذشته هرگز میزان دی اکسید کربن در یک مکان خاص بررسی نشده است. این در حالی است که هزار متر بالای هسته نمونه برداری شده مربوط به 18 میلیون سال گذشته است. در این مطالعه، محققان با استفاده از روشی جدید توانستند نشانه ای از دمای گذشته آب دریا و نشانه ای از سطح باستانی دی اکسید کربن در جو استخراج کنند.

دی اکسید کربن تولید شده از کلروفیل و کلسترول

بیست سال پیش، NIOZ روشی به نام TEX 86 ابداع کرد که اکنون محققان برای بدست آوردن دمای این منطقه از آن استفاده می کنند.

دامست گفت: در این روش از مواد خاصی استفاده می شود که در غشای آرکیا وجود دارد که گروهی از میکروارگانیسم ها هستند. این آرکیاها ترکیب شیمیایی غشای خود را بسته به دمای آب در 200 متر بالای اقیانوس بهینه می کنند. در رسوبات اقیانوسی، مواد این غشاء را می توان به صورت فسیل های مولکولی یافت و این مواد تاکنون بارها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.

دمای هوا 14 درجه افزایش می یابد!

محققان با استفاده از ترکیب شیمیایی کلروفیل و کلسترول، دو ماده خاص که معمولا در جلبک ها یافت می شوند، رویکرد جدیدی برای استنباط محتوای دی اکسید کربن جو از گذشته ایجاد کردند. این اولین مطالعه ای است که از کلسترول برای تعیین کمیت دی اکسید کربن و کلروفیل در این دوره زمانی استفاده می کند. جلبک ها برای ایجاد این مواد باید دی اکسید کربن آب را جذب کرده و از طریق فتوسنتز تولید کنند.

بخش بسیار کمی از کربن زمین، به جای اینکه به شکل معمولی (12 درجه سانتیگراد) تشکیل شود، به شکل سنگین (در دمای 13 درجه سانتیگراد) تولید می شود. با این حال، هر چه غلظت دی اکسید کربن در آب کمتر باشد، جلبک ها از دمای کمیاب 13 درجه سانتیگراد بیشتر بهره مند خواهند شد. در نتیجه، محتوای این دو ماده در دمای 13 درجه سانتیگراد معیار خوبی برای میزان دی اکسید کربن موجود در آب اقیانوس ها است و طبق قوانین حلالیت، با محتوای دی اکسید کربن جو مرتبط است. “

ارتباط قوی تر

با استفاده از این روش جدید، غلظت دی اکسید کربن از 650 قسمت در میلیون که در حدود 15 میلیون سال پیش وجود داشت به 280 قسمت در میلیون قبل از انقلاب صنعتی کاهش یافته است.

هنگامی که محققان دمای حاصله و سطوح دی اکسید کربن اتمسفر را در 15 میلیون سال گذشته رسم کردند، به یک همبستگی قوی پی بردند. میانگین دمای هوا در 15 میلیون سال پیش بیش از 18 درجه سانتیگراد بود که 4 درجه سانتیگراد گرمتر از امروز است و تقریباً با دمایی که هیئت سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (IPCC) برای سال 2100 در بیشترین حد پیش بینی کرده است. مورد

دامست می گوید: «این تحقیق به ما نشان می دهد که اگر برای کاهش انتشار دی اکسید کربن کم کاری کنیم و از نوآوری های تکنولوژیک کمتری برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کنیم، آینده چه خواهد شد.

اخطار این مطالعه بسیار واضح است: تأثیر غلظت دی اکسید کربن بر دمای هوا احتمالاً قوی‌تر از آن چیزی است که قبلاً فکر می‌کردیم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید