آغاز نوپای تاکسی‌های برقی در تهران + تصویر

  • توسط: admin


در تحولات اخیر حمل و نقل شهری، روند بدون آلودگی و پایداری به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل پاک و صفر انتشار کربن، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به منظور پاسخ به این نیاز، تاکسی‌های برقی تهران با هدف کاهش آلودگی هوا و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای رونمایی شدند. این تاکسی‌ها با استفاده از باتری الکتریکی کار می‌کنند و به جای سوخت‌های فسیلی، انرژی برق را مصرف می‌کنند.

تاکسی‌های برقی تهران نه تنها زیبا و مدرن هستند، بلکه در حفظ محیط زیست نقش موثری دارند. این وسایل حمل و نقل پاک از استفاده‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر چون باد و خورشید بهره می‌برند و از طریق کاهش الودگی هوا، برای سلامتی افراد شهری موثر هستند.

در نهایت، ایجاد تاکسی‌های برقی تهران یک گام مثبت و موثر به سوی حفظ محیط زیست و کاهش تاثیرات منفی تولید گاز‌های گلخانه‌ای است. این پویش اهمیت زیادی برای سلامت مردم و پایداری منابع طبیعی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  سایت طلا، امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران از تاکسی‌های برقی پایتخت رونمایی شد.

شادی مالکی در حاشیه آئین رونمایی از جدیدترین خودروهای برقی ناوگان حمل و نقل شهر تهران بیان کرد: پیرو قرارداد منعقده فی مابین شهرداری تهران و شرکت‌های چینی مقرر شده است که ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی وارد کشور شود.
وی با بیان اینکه امروز تعدادی از این خودروها وارد تهران شدند، گفت: مابقی خودروها نیز ظرف ۶ ماهه آینده در سال ۱۴۰۳وارد کشور می‌شوند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: با جایگزین شدن این خودروهای برقی با خودروهای فرسوده فعلی، شاهد تغییر و تحول در سطح شهر خواهیم بود.
مالکی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ دستگاه خودروی برقی و یک دستگاه ون برقی و یک دستگاه اتوبوس برای بازدید و در معرض دید اعضای شورای شهر قرار داده شده است.
وی در مورد ورود این تاکسی‌ها در خطوط حمل و نقل تهران گفت: خطوط فعالیت این تاکسی ها مشخص است و بعد از اخذ پلاک از سوی پلیس وارد خطوط فعالیت می شوند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید