آغاز فروش بلیت‌های قطار برای عید!

  • توسط: admin


با شروع فصل بهار و نزدیک شدن به عید نوروز، فروش بلیت قطار برای سفرهای عیدی آغاز شده است. این فصل از سال همیشه مورد علاقه مردم برای سفرهای خارج از شهر و دیدن خانواده و دوستان است، بنابراین فروش بلیت قطار در این زمان از سال به عنوان یکی از مهمترین و ضروری‌ترین خدمات حمل و نقل محسوب می‌شود.

بلیت‌های قطار بهترین گزینه برای مسافرانی هستند که می‌خواهند از راحتی و امنیت این وسیله حمل‌ونقل استفاده کنند و از زحمات رانندگی خودداری کنند. با انتخاب قطار برای سفر خود می‌توانید از سفری راحت و لذت‌بخش برای خودتان و عزیزانتان لذت ببرید.

پس از فرا رسیدن فصل بهار و نزدیک شدن به عید، بهتر است به سرعت بلیت خود را رزرو کرده و از این فرصت برای سفری خوب و خاطره‌انگیز بهره ببرید.

به گزارش آدرینبه نقل از باشگاه خبرنگاران، از امروز ساعت ۸ صبح پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی به غیر از مسیرهای منتهی به مشهد مقدس و بالعکس آغاز شد.
همچنین روز چهارشنبه ۹ اسفند پیش‌فروش بلیت تمامی قطارها به استثنای مسیر تهران – مشهد و بالعکس انجام می‌شود و روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه نیز بلیت قطار کلیه مسیرها از جمله مسیر تهران – مشهد و بالعکس عرضه خواهد شد.
عرضه بلیت‌ها در این سه روز همانند پیش فروش بلیت اسفند ماه است و ابتدا از ساعت ۸ صبح تمام ظرفیت بلیت قطارها صرفا به صورت اینترنتی عرضه می‌شود. ۴ ساعت پس از آن یعنی از ساعت ۱۲ این روزها، علاوه بر فروش اینترنتی، امکان خرید بلیت‌های باقی مانده از طریق مراکز مجاز فروش حضوری (آژانس‌ها) نیز وجود خواهد داشت و این مراکز نیز به مردم  خدمت‌رسانی می‌کنند.
گفتنی است عرضه بلیت قطارهای مسافری رجا برای بازه زمانی ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، از روز سه‌شنبه ۸ اسفند ماه آغاز می‌شود.
گفتنی است طبق قوانین و مقررات، تمامی مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیت مطابق با نام و نام خانوادگی خود باشند. بنابراین ماموران کنترل بلیت موظفند با رویت کارت شناسایی معتبر از مسافر، نام فرد را با تصویر بلیت بررسی کرده و از ورود افراد با بلیت غیر معتبر جلوگیری کنند.
همچنین مسافران ، هنگام خرید بلیت از هر یک از روش‌های موجود، حتما شماره تلفن همراه خود را برای اطلاع‌رسانی‌های بعدی درج کرده و پس از خرید بلیت از دریافت پیامک تایید خرید و اطلاعات سفر اطمینان حاصل کنند.
هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید