آشپزی آسان و سریع با استفاده از خردکن برقی را بیاموزید!

  • توسط: admin


خردکن برقی یکی از پرکاربردترین وسیله‌های برقی آشپزخانه است که باعث صرفه‌جویی در زمان و راحت کردن آشپزی می‌شود. با استفاده از خردکن شما می‌توانید در زمان بسیار کوتاه مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، گوشت و آجیل را خرد کنید. در این مقاله از مجله اکالا، نحوه استفاده از این دستگاه محبوب را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید بیشترین استفاده را از آن ببرید. با ما همراه باشید.

چه زمانی از خردکن برقی استفاده کنیم؟

خردکن برقی قابلیت‌های زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

۱- سبزیجات و میوه‌ها

یکی از کاربردهای خردکن برقی خرد کردن سبزیجات و میوه است. شما می‌توانید با کمک این دستگاه انواع سبزیجات مانند هویج، کدو، خیار،سیر، فلفل، پیاز، گوجه و میوه‌هایی مانند توت فرنگی، موز و انبه را خرد کنید. برای این کار ابتدا مواد را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید، سپس در خردکن بریزید. اگر قسمت‌های خرد شده هم اندازه باشند، دستگاه یکدست‌تر آنها را خرد می‌کند.

نکته: برای راحت‌تر کار کردن تیغه‌های دستگاه، می‌توانید یک قاشق روغن زیتون را در پارچ خردکن بریزید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید زودپز

۲- انواع سس

خردکن برقی را می‌توانید برای درست کردن انواع سس به کار بگیرید. سس‌هایی مانند سس سالاد، سس مایونز، سس کچاپ و سس ماست را می‌توانید با کمک این دستگاه درست کنید.

۳- گوشت و مرغ

اگر قصد چرخ کردن مقدار کمی از گوشت یا مرغ را دارید، بهتر است از خردکن برقی برای این کار به جای چرخ‌گوشت استفاده کنید. برای این کار بعد از قرار دادن تیغه در دستگاه، تکه‌های کوچک گوشت بدون استخوان را در ظرف خردکن بریزید. اگر در حین خرد کردن گوشت به کناره‌های ظرف چسبید، دستگاه را خاموش کنید و به کمک یک کاردک آنها را جدا کنید و مجدد خردکن را روشن کنید.

نکته: تمام خردکن‌های برقی این قابلیت را ندارند زیرا برای چرخ کردن گوشت باید تیغه‌ها بسیار تیز و موتور دستگاه قوی باشد.

۴- حبوبات و مغزیجات

یکی دیگر از کاربردهای خردکن برقی، خرد کردن حبوبات پخته، مغزیجات، قهوه، هل و دارچین است. برای این کار بعد از قرار دادن تیغه در دستگاه، مقدار مناسبی از مواد را در ظرف بریزید. دقت داشته باشید که میزان مواد نه باید بسیار کم باشد نه ظرف را پر کند. دستگاه را روشن کنید و بعد از هر ۳۰ ثانیه آن را خاموش کنید و مجدد روشن کنید. اگر دستگاه برای مدت طولانی روشن بماند به موتور آن فشار وارد می‌شود.

۵- اسموتی و شیک

از کاربردهای جذاب خردکن، درست کردن نوشیدنی‌هایی مانند اسموتی و شیک است. برای این کار میوه‌های خرد شده و تکه‌های کوچک یخ را در ظرف خردکن بریزید و مخلوط کنید.

نحوه استفاده از خردکن برقی

برای استفاده از خردکن برقی باید مراحل با دقت انجام شود تا بهترین نتیجه را در عین داشتن ایمنی به همراه داشته باشد. در ادامه این مراحل را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: مواد غذایی را آماده کنید

در ابتدای کار قبل از روشن کردن دستگاه، باید مواد غذایی را آماده کنید. همیشه از مواد غذایی شسته شده استفاده کنید و مواد را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا تیغه خردکن آسیب نبیند. همچنین دقت کنید تا مواردی مانند شاخه، استخوان، پوست و در کل هرگونه موارد نامطلوب وارد خردکن نشود.

مرحله دوم: دستگاه را آماده کنید

برای استفاده از دستگاه خردکن حتما باید آن را در محل صاف و پایدار قرار دهید. همچنین تیغه‌ها و قسمت‌های دیگر دستگاه را با دقت بررسی کنید تا در جای درست قرار گرفته باشند.

مرحله سوم: سرعت را تنظیم کنید

معمولا دستگاه‌های خردکن سرعت‌های متفاوتی برای مواد غذایی مختلف دارند. بنابراین باید سرعت مناسب را انتخاب کنید. برای مثال درست کردن اسموتی به سرعت پایین‌تری نسبت به خرد کردن سبزیجات نیاز دارد.

مرحله چهارم: به اندازه کافی مواد بریزید

یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید، به اندازه ریختن مواد در خردکن است. با انجام این کار دستگاه به درستی عمل می‌کند. همچنین باید در بازه‌های زمانی کوتاه با دستگاه کار کنید تا مواد به خوبی پردازش شوند.

مرحله پنجم: ایمن کار کنید

زمانی که از خردکن برقی استفاده می‌کنید باید مراقب دست و انگشتان خود باشید. تیغه‌های این دستگاه بسیار تیز هستند، بنابراین نباید دست خود را به آنها نزدیک کنید.

مرحله ششم: اتمام کار

بعد از تمام شدن کار، دستگاه را خاموش کنید و تا زمان توقف کامل تیغه‌ها صبر کنید. سپس دستگاه را باز کنید و مواد خرد شده را در ظرف دیگر منتقل کنید

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هواپز

مرحله هفتم: تمیزکاری

در آخرین مرحله، بلافاصله تمام قسمت‌های قابل شستشوی دستگاه را بشویید. برای این کار می‌توانید از محلول آب و مایع ظرفشویی به همراه یک اسکاچ نرم یا ابری استفاده کنید تا روی پارچ خردکن خط نیفتد.

در این مقاله از مجله اکالا، نحوه استفاده از خردکن برقی را به شما آموزش دادیم. با رعایت کردن نکات ایمنی و نگهداری گفته شده، می‌توانید از این دستگاه کاربردی در تهیه غذا به خوبی استفاده کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید