آشنایی با 21 گیاه کمیاب که با نگهداری آسان، زیبایی طبیعی را به منزلتان می آورند!

  • توسط: admin


اگر به داشتن گل و گیاه در خانه‌تان علاقه‌مندید اما وقت کافی برای رسیدگی به آن‌ها را ندارید، با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله اکالا، ۲۱ گیاه کمیابی که نگهداری آسان و بدون دردسر دارند را به شما معرفی می‌کنیم. این گیاهان به دلیل مقاومت بالا، برای افرادی که وقت کافی یا تجربه زیاد در نگهداری از گیاهان ندارند، گزینه بسیار مناسبی هستند.

۲۱ گیاه کمیاب با نگهداری آسان و بدون دردسر

در ادامه، ۲۱ گیاه آپارتمانی که نگهداری راحتی دارند را معرفی می‌کنیم.

آگلونما یا همیشه‌ سبز چینی

اولین گیاه کمیابی که نگهداری آسان و بدون دردسر دارد، گیاه همیشه سبز چینی است. آگلونما با تنوع گونه‌ای گسترده و سازگاری بالا با شرایط مختلف محیطی، گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال گیاهی زیبا و مقاوم هستند. این گیاه به نور کم مقاوم بوده و در دمای متوسط خانه به خوبی رشد می‌کند.

گیاه فیدل

گیاه فیدل یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی محبوب و مقاوم است که به دلیل نگهداری آسان، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به گیاهان قرار گرفته است. فیدل برای حفظ طراوت و شادابی تنها به نور غیرمستقیم خورشید و آبیاری منظم ( در تابستان زیاد و در زمستان کم) نیاز دارد.

گیاه شاه بلوط گویان

یکی دیگر از گیاهان کمیاب آپارتمانی با نگهداری راحت، گیاه شاه بلوط گویان است. این گیاه زیبا نیاز به مراقبت خاصی ندارد و فقط با قرار گرفتن در معرض نور غیر مستقیم خورشید و آبیاری منظم رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان برای نگهداری گل و گیاه در خانه کجاست؟

گیاه یوکا

گیاه یوکا، گیاهی مقاوم و سازگار است که برای رشد به مراقبت چندانی نیاز ندارد. این گیاه تنها به نور خورشید کافی و آبیاری منظم نیاز دارد تا بتواند رشد کند و زنده بماند. نکته مهم دیگر در نگهداری از یوکا، کاشت آن در گلدان‌های عمیق است.

گیاه مارچوبه سرخس

در میان ۲۱ گیاه کمیاب با نگهداری آسان، سرخس مارچوبه به دلیل مقاومت بالایش در شرایط مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است. این گیاه به نور زیاد یا کم حساسیت چندانی نشان نمی‌دهد و با کمی مراقبت، سال‌ها در خانه شما خواهد ماند. تنها نکته مهم در نگهداری از سرخس مارچوبه، حفظ رطوبت خاک آن است.

گیاه چینی مانی

این گیاه به دلیل تحمل شرایط نوری کم، برای خانه‌های کم‌نور بسیار مناسب است. فقط کافی است هفته‌ای یک بار این گیاه را آبیاری کنید تا سالم و شاداب بماند.

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی، یکی از محبوب‌ترین و در عین حال مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی است که نگهداری از آن بسیار آسان است. بنفشه آفریقایی فقط به نور غیرمستقیم، خاک غنی از مواد آلی و کود مناسب نیاز دارد.

گیاه ایر

این گیاه مقاوم و بی‌دردسر حتی بدون نیاز به خاک نیز می‌تواند رشد کند. برای پرورش گیاه ایر کافی است هر ده روز یک‌بار آن را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در آب قرار دهید.

پپرومیا

پپرومیا گیاهی است که در اکثر محیط‌ها سازگاری خوبی نشان می‌دهد. با این حال، رطوبت محیط باعث رشد بهتر آن می‌شود. همچنین، اگر خانه شما نور کافی هم نداشته باشد، پپرومیا می‌تواند در زیر نور لامپ‌های فلورسنت به زندگی خود ادامه دهد.

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی با وجود کمیاب بودن، نگهداری بسیار ساده‌ای دارد. برای نگهداری این گیاه در خانه کافی است آن را در مکانی پرنور قرار دهید و هفته‌ای یک‌بار آبیاری کنید.

گیاه نیلوفر

یکی دیگر از گیاهان کمیاب و مقاوم برای پرورش در آپارتمان، نیلوفر است. این گیاه حتی با کمترین مراقبت، رشد خوبی دارد.

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا را به جمع گیاهان آپارتمانی‌تان اضافه کنید و از نگهداری آسان آن لذت ببرید. این گیاه با نور غیر مستقیم و آبیاری هفتگی به خوبی رشد می‌کند.

بیشتر بخوانید:ساخت کود کمپوست با برگ‌های پاییزی برای گیاهان

گیاه لوئی انگلیسی

گیاه لوئی انگلیسی، یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی کمیاب و با نگهداری آسان است که می‌تواند زیبایی خاصی به فضای منزل شما ببخشد.

گیاه کالاته آ

کالاته آ با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها از جمله سبز، بنفش، قرمز و صورتی، یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب و چشم‌نواز است. برای حفظ زیبایی و طراوت کالاته آ بهتر است آن را در مکانی با نور غیرمستقیم و رطوبت کافی قرار دهید.

درختچه دراگون

این گیاه زیبا و خاص حتی در شرایط نوری کم و با حداقل مراقبت، به حیات خود ادامه می‌دهد. پس اگر به درختچه علاقمند هستید ولی وقت مراقبت زیاد از آن را ندارید، دراگون مناسب شماست.

ارکیده پارانوپسیس

ارکیده پارانوپسیس، یکی از آن گیاهان آپارتمانی کمیابی است که نگهداری از آن چندان سخت نیست. این گیاه به نور کم قانع است و نیازی به نور مستقیم خورشید ندارد. آبیاری هفتگی و تامین رطوبت مناسب، تنها نیازهای اساسی این گیاه هستند.

گیاه کالانچو

کالانچو، یکی از گیاهان بسیار مقاوم و سازگار با محیط‌های خشک است. این گیاه که به دلیل توانایی ذخیره آب در ساقه‌های خود شهرت دارد، می‌تواند برای مدت طولانی بدون آبیاری دوام آورد. علاوه بر مقاومت در برابر کم‌آبی، کالانچو تغییرات دمایی را نیز به خوبی تحمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی ایده‌ال برای دکوراسیون مینیمال

فیلودندرون

فیلودندرون‌ها به دلیل سازگاری بالا با شرایط مختلف از جمله نور کم، هوای خشک و کم‌آبی، انتخاب مناسبی برای افراد پرمشغله هستند.

گیاه تاج خار

تاج خار به مراقبت خاصی نیاز ندارد و تنها با تامین آب کافی، همیشه شاداب خواهد بود و شما را با گل‌هایش سوپرایز خواهد کرد.

گیاه مار

گیاه مار می‌تواند تا یک ماه بدون آب زنده بماند و به همین دلیل برای افرادی که فراموش می‌کنند به طور مرتب به گیاهان آب بدهند، بسیار مناسب است.

گیاه کست آیرن

آخرین گیاه کمیابی که نگهداری ساده‌ای دارد و بسیار مقاوم است، گیاه کست آیرن است. این گیاه تقریبا در هر شرایطی می‌تواند زنده بماند. نور کم، خاک نامرغوب، آب شور و حتی تغییرات ناگهانی دما، تاثیری بر رشد و شادابی آن ندارد.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، ۲۱ گیاه کمیابی که نگهداری آسان و بدون دردسر دارند را معرفی کردیم. اگر تا به حال به دلیل نداشتن وقت و تجربه از داشتن گیاه در خانه خود محروم بودید، الان وقت آن رسیده که با خریدن این گیاهان، سرسبزی و طراوت را به خانه خود هدیه دهید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید