آشنایی با دستورالعمل های وزارت صمت در خصوص خرید و فروش کد ملی + تمام جزئیات

  • توسط: admin


وزارت صمت اعلام کرده است که بر اساس قوانین و مقررات جاری در کشور، هر فردی که تصمیم به خرید یا فروش کد ملی خود یا سایر افراد دارد، موظف است ابتدا مجوز رسمی از مراجع ذیصلاح مانند شورای عالی انفورماتیک وزارت کشور یا اداره کل امور راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کند. این اقدام به منظور جلوگیری از سوءاستفاده و تخلفات احتمالی مربوط به خرید و فروش کد ملی افراد انجام می‌شود. همچنین، اطلاعاتی مانند قیمت و شرایط معامله باید به صورت شفاف و قابل اثبات توسط طرفین اعلام شود. وزارت صمت تاکید دارد که هرگونه نقض این قوانین و مقررات ممکن است تازیحات قانونی برای شخص متخلف به دنبال داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اخبار منتشره در فضای مجازی پیرامون خرید و فروش کد ملی (اسناد سجلی) اشخاص حقیقی جهت موضوعاتی نظیر واردات و ثبت‌نام خودرو، بدین وسیله ضمن تاکید بر عدم وجاهت قانونی چنین اقداماتی، به اطلاع عموم می‌رساند که هرگونه واگذاری (فروش) کد ملی و سایر مدارک مرتبط تحت هر عنوان و قرارداد به شخص ثالث جهت موضوعاتی نظیر ثبت‌نام خودرو تخلف و در صورت اطلاع این وزارت، موجب سلب اولویت خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است: ضمناً بر رفتار افراد هنجارشکن نیز (اشخاصی که مبادرت به سوءاستفاده از کد ملی سایرین می‌کنند) مسئولیت حقوقی و کیفری جاری خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد شهروندان با هوشیاری و اطلاع‌رسانی به سایرین، مانع از هرگونه سوء‌استفاده در این خصوص شوند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید