گیاهان زیبا و خاص؛ دوستداشتنی های آپارتمانی برای تزیین دیوارها و قفسه‌ها

  • توسط: admin


استفاده از گیاهان آپارتمانی پیچکی و رونده برای دیوارها و قفسه‌ها یک راهکار ساده برای طراوت بخشیدن به فضای منزل و ایجاد یک فضای سبز و آرامش بخش در خانه است. در این مقاله از مجله اکالا می‌توانید با بهترین گیاهان و گل‌های رونده آپارتمانی آشنا شوید.

محبوب‌ترین گیاهان رونده آپارتمانی

گیاهان رونده زیبایی فوق‌العاده‌ای به فضای خانه می‌بخشند و می‌توانید از آن‌ها برای تزیین قفسه و دیوارهای خالی خانه استفاده کنید. این گیاهان به صورت عمودی رشد می‌کنند و معمولا رشد سریعی دارند و از همین رو بهترین انتخاب برای جلوه بخشیدن به دکوراسیون خانه هستند.

گیاهان رونده معمولا ساقه‌های بلند و انعطاف پذیری دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را روی دیوار، ستون یا قفسه‌ها هدایت کنید. در ادامه این بخش به زیباترین گیاهان آپارتمانی رونده اشاره شده است.

۱- پاپیتال

پاپیتال یا پیچک انگلیسی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گیاهان رونده همیشه سبز مقاوم به سرما است که برگ‌های سبز تیره و ضخیمی دارد. این گیاه هم برای فضای بیرون از ساختمان و هم داخل خانه مناسب است.

پاپیتال برای رشد به نور کم و سایه کامل نیاز دارد و آنقدر رشد سریعی دارد که گاهی اوقات مجبور می‌شوید آن را کوتاه کنید. جالب است بدانید که گیاه پاپیتال سمی است، اما در داروسازی از برگ‌های خشک این گیاه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود.

۲- فیلودندرون

گیاه بعدی که در لیست بهترین گیاهان آپارتمانی پیچکی و رونده برای دیوارها و قفسه‌ها قرار دارد، فیلودندرون است. این گیاه برگ‌هایی بزرگ و براق دارد و به خاطر ظاهر جذابش یکی از بهترین گیاهان برای تزیین دکوراسیون منزل است.

این گیاه برای رشد به نور متوسط و نیم سایه نیاز دارد و خاک آن باید همیشه کمی مرطوب باشد. فیلودندرون در رنگ‌ها و گونه‌های مختلفی وجود دارد و برگ‌های آن سمی هستند و از همین رو باید از دسترس حیوانات و کودکان دور باشند.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی با گل قرمز

۳- پتوس

پتوس یا پوتوس یکی دیگر از زیباترین گیاهان آپارتمانی پیچکی است که استفاده از آن نه تنها جلوه‌ای شگفت انگیز به فضای خانه می‌بخشد، بلکه برای تصفیه هوای خانه نیز مناسب است.

این گل رونده سریع رشد بهترین انتخاب برای تزیین اتاق خواب است که رشد بسیار سریعی دارد. به خاطر داشته باشید که برگ‌های گیاه پتوس سمی هستند و از همین رو باید آن را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

۴- پیچک سوئدی

گیاه پیچک سوئدی از دیگر گل‌های رونده برای حیاط و داخل منزل است که به خاطر رشد سریع و مراقبت کمی که نیاز دارد بسیار محبوب است. این گیاه در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و می‌توانید از آن برای جلوه بخشیدن به دیوارهای خالی و قفسه‌های داخل اتاق استفاده کنید.

پیچک سوئدی برای رشد به نور غیرمستقیم و متوسط نیاز دارد و در رنگ‌های سبز و سفید، سبز تیره، سبز روشن همچنین قرمز موجود است.

۵- سروپژیا

سروپژیا یکی از جذاب‌ترین گیاهان رونده است که برای رشد به نور غیرمستقیم خورشید نیاز دارد. این گیاه در شرایط ایده آل شکوفه‌های زیبایی می‌دهد که زیبایی آن را چند برابر می‌کند.

برگ‌های این گیاه به رنگ سفید، بنفش و سبز هستند و از همین رو ظاهر متفاوتی که این گیاه دارد، موجب می‌شود تا دکوراسیون منزل شما زیباتر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: ۲۱ گیاه کمیاب با نگهداری آسان

۶- هویا کارنوزا

گیاه رونده بعدی که می‌توانید از آن برای تزیین دیوار و قفسه‌های داخل منزل استفاده کنید، هویا کارنوزا است. این گیاه برای رشد به نور غیرمستقیم و رطوبت نیاز دارد.

برای تامین نور مورد نیاز گیاه می‌توانید از چراغ استفاده کنید و برای افزایش رطوبت‌ها نیز بهتر است یک دستگاه بخور سرد در نزدیکی آن بگذارید. این گیاه در هفته، ۳ بار به آبیاری نیاز دارد و رشد آن نسبت به دیگر گیاهان رونده کمی ‌کند است.

۷- برگ بیدی

برگ بیدی یک گیاه با برگ‌های کوچک و خوشرنگ است که برای رشد به نور غیرمستقیم نیاز دارد. رشد این گیاه بسیار سریع است و اگر در شرایط مساعد قرار بگیرد، برگ‌های رونده آن به سرعت رشد می‌کند و می‌توانید تمام سطح دیوار را با آن پر کنید. این گیاه برای رشد به آبیاری مکرر نیاز دارد، اما خاک آن نباید بیش از حد خیس شود.

۸- پپرومیا پروستراتا

پپرومیا یکی دیگر از گیاهان رونده با برگ‌های کوچک و شبیه به ساکولنت‌ها است. می‌توانید از این گیاه برای روی یک قفسه کتاب یا روی میز که نور غیرمستقیم و خوبی دارد استفاده کنید.

در صورتی که گیاه نور مناسب و آبیاری کافی دریافت کند، به خوبی رشد می‌کند ولی رشد این گیاه نسبت به دیگر گیاهان رونده کمی ‌کند است.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی ایده‌آل برای دکوراسیون مینیمال

۹- اسکینانتوس

گیاه اسکینانتوس که به خاطر گل‌های قرمز رنگی که روی آن ظاهر می‌شد به عنوان گیاه رژ لب نیز معروف است، یکی از زیباترین گیاهان رونده است که می‌توانید آن را داخل گلدان یا روی میز و قفسه قرار دهید و از برگ‌های سبز و ضخیم و رونده این گیاه برای تزیین دکوراسیون منزل استفاده کنید.

این گیاه برای رشد به محیط معتدل و مرطوب نیاز دارد و باید بعد از خشک شدن خاک گیاه، آن را آبیاری کنید. رشد گیاه اسکینانتوس نسبت به دیگر گیاهان رونده بیشتر است.

نکاتی که باید در مورد نگهداری از گیاهان آپارتمانی پیچکی و رونده برای دیوارها و قفسه‌ها بدانید

در ادامه به چند نکته طلایی برای نگهداری گیاهان رونده اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

می‌توانید انواع گیاهان رونده را در گلدان‌های آویز قرار دهید یا آن‌ها را روی میز یا زمین بگذارید و سپس شاخه و برگ‌های گیاه را با استفاده از نخ، پایه یا هر چیزی که دوست دارید روی دیوار و قفسه هدایت کنید.یکی از روش‌های پوشاندن دیوار با گیاهان رونده، استفاده از توری یا قفسه است. در این روش باید توری را روی دیوار مورد نظر قرار دهید و سپس گیاه را روی آن هدایت کنید تا تمام سطح توری با گیاه پوشیده شود.اکثر گیاهان رونده برای رشد به نور غیرمستقیم و آبیاری مناسب نیاز دارند. سعی کنید قبل از آبیاری دوباره گیاه، ابتدا خاک آن را بررسی کنید و در صورتی که خاک آن خشک به نظر می‌رسد، به گیاه آب بدهید.برای حفظ شکل و سلامت گیاهان رونده باید به صورت مرتب آن‌ها را کوتاه کنید.می‌توانید از گیاهان رونده برای تزیین قفسه، پوشاندن دیوار، تزیین آینه و کمدهای دیواری استفاده کنید یا با آویزان کردن گیاهان از سقف جلوه‌ای منحصر به فرد به فضای خانه ببخشید.

در این مقاله از مجله سبک زندگی آدرینبه زیباترین گیاهان آپارتمانی پیچکی و رونده برای دیوارها و قفسه‌ها اشاره شد. شما می‌توانید با استفاده از گیاهان جلوه‌ای متفاوت به فضای خانه ببخشید و از سرسبزی و زیبایی خیره کننده این گل‌ها در فضای منزل لذت ببرید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید