گم شده در آشپزخانه: چه خود کنورت ولی چی بپزی؟! (برنامه غذایی چهارشنبه 21 شهریور)

  • توسط: admin


امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- پلو جعفری با مرغ

اگر به دنبال پلوی متفاوت و خوشمزه هستید، پلو جعفری با مرغ را امتحان کنید. این غذای لذیذ، طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و به راحتی آماده می‌شود.

مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ

مراحل تهیه پلو جعفری با مرغ به شرح زیر است:

مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و در ظرفی بریزید. پیاز را خرد کرده و به مرغ اضافه کنید. سپس آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و ادویه مرغ را به همراه کمی زعفران دم‌کرده به مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.درب ظرف را ببندید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم‌دار شود.در تابه‌ای مقداری روغن گرم کرده و مرغ‌های مزه دار شده را با حرارت کم تفت دهید تا پخته شوند.سپس سیر رنده شده و جعفری خرد شده را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر تفت دهید. در آخر کمی پودر دارچین روی مواد پاشیده و شعله را خاموش کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و خوش‌طعم روی لینک طرز تهیه پلو جعفری با مرغ کلیک کنید.

۲- لازانیای بادمجان

لازانیای بادمجان، یک غذای ترکیبی و ابتکاری است که از تلفیق طعم و مزه لازانیای ایتالیایی با اصالت و هنر آشپزی ایرانی خلق شده است.

مراحل تهیه لازانیای بادمجان

مراحل تهیه لازانیای بادمجان به شرح زیر است:

بادمجان‌ها را شسته و پوست آن‌ها را به صورت راه راه برش بزنید. در یک کاسه بزرگ، بادمجان‌های برش زده را با ۲ قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا تلخی آنها گرفته شود.پس از ۳۰ دقیقه، بادمجان ها را آبکش کنید و با دستمال آشپزخانه آنها را خشک کنید. در یک تابه بزرگ، روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. بادمجان‌های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن آنها گرفته شود.پیاز را نگینی خرد کرده و در یک قابلمه با روغن داغ تفت دهید تا نرم و شفاف شود. فلفل‌دلمه‌ای را نگینی خرد کرده و به پیازهای تفت داده شده اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید. 

برای ادامه رسپی این غذای ایتالیایی خوشمزه روی لینک طرز تهیه لازانیای بادمجان کلیک کنید.

۳- ته چین قورمه سبزی

شاید تا به حالا این مدل ته چین را امتحان نکردید، ولی مطمئن باشید که مجذوب طعم بی‌نظیر و دلچسب آن خواهید شد. ته چین قورمه سبزی، غذایی خوشمزه و مجلسی است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی در مهمانی‌ها باشد.

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی به شرح زیر است:

برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس در قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. برنج را آبکش کنید و ۷ دقیقه بجوشانید. برنج را تست کنید، اگر اطراف آن نرم و مغز کمی سفت بود، زمان آبکش کردن است.زعفران را با ماست مخلوط کنید و اجازه دهید تا رنگ بگیرد. تخم مرغ‌ را در کاسه‌ای هم بزنید و مخلوط زعفران و ماست را به آن اضافه کنید. برنج آبکش شده را به این مخلوط اضافه و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.از خورش قورمه سبزی غلیظ و آماده استفاده کنید. اگر قورمه سبزی شما شل است، آن را روی حرارت ملایم بپزید تا غلیظ شود.می‌توانید قورمه سبزی را از قبل به صورت جداگانه بپزید و از آن در ته چین استفاده کنید. اگر وقت کافی برای پخت قورمه سبزی ندارید، می‌توانید از قورمه سبزی آماده استفاده کنید. فقط کافی است قورمه سبزی را گرم کنید و از آن در ته چین استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و متفاوت روی لینک طرز تهیه ته چین قورمه سبزی کلیک کنید.

۴- ته چین اسفناج

ته چین اسفناج یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که برای تهیه آن از ترکیبات مختلفی همراه با اسفناج استفاده می‌شود. برخی برای تهیه این غذا از گوشت قرمز و مرغ استفاده می‌کنند و برخی نیز با اضافه کردن رب انار طعم بهتری به آن می‌بخشند.

مراحل تهیه ته چین اسفناج

مراحل تهیه ته چین اسفناج به شرح زیر است:

برای شروع باید برنج را بشویید و چند دور آبکشی کنید تا آب آن کاملا زلال شود. در ادامه آن را در یک ظرف بریزید و مقداری آب و کمی نمک به آن اضافه کنید. اجازه دهید برنج برای چند ساعت در آب بماند و خیس بخورد.در این مرحله باید پیاز را بشویید و پوست آن را جدا کنید. سپس آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. مقداری روغن در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.حالا پیازها را در قابلمه بریزید و با روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، می‌توانید تکه‌های مرغ را همراه برگ بو، رزماری و ادویه‌های دیگر به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه با هم تفت دهید تا بوی ادویه‌ها بلند شود.مواد را برای چند دقیقه در روغن تفت دهید و سپس به اندازه ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار آب در قابلمه بریزید. حرارت گاز را کمک کنید و اجازه دهید مرغ‌ها به آرامی بپزند.

برای ادامه رسپی این غذای مقوی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین اسفناج کلیک کنید.

۵- کتلت مرغ با نخود فرنگی

کتلت مرغ با نخود فرنگی، یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که به سادگی می‌توان آن را در خانه تهیه و برای ناهار سرو کرد.

مراحل تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی

مراحل تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی به شرح زیر است:

سینه مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. تمامی استخوان‌ها و پوست مرغ را جدا کنید. گوشت مرغ را با کمک چرخ گوشت یا میکسر کاملا له و پوره کنید. برای انسجام بیشتر بهتر است مرغ را دو بار چرخ کنید تا یکدست و نرم شود.پیاز را بشویید و پوست بگیرید. با کمک رنده یا خرد کن آن را رنده کنید. پیازهای رنده شده را درون صافی کوچکی بریزید و به خوبی آب اضافی آن را بگیرید.سیب زمینی را نیز به همین ترتیب پس از شست و شو و پوست گرفتن، رنده کنید و آب اضافی آن را هم بگیرید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه کتلت مرغ با نخود فرنگی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید