کوپایلت: پرده‌ای بر روی هوش مصنوعی مایکروسافت” “رازهای کوپایلت؛ جادوی هوش مصنوعی مایکروسافت” “از نزدیک با هوش مصنوعی مایکروسافت و کوپایلت

  • توسط: admin


Microsoft Copilot یکی از چت ربات های کاربردی هوش مصنوعی است که در این مقاله شما را با آن آشنا می کنیم.

به گزارش دیجیاتو، در این مقاله با هوش مصنوعی Copilot، انواع آن و قابلیت های هر کدام بیشتر آشنا می شوید.

هوش مصنوعی Microsoft Copilot چیست؟

Microsoft Copilot یک ابزار هوش مصنوعی بسیار کاربردی است که از قدرت یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی برای بهینه‌سازی بهره‌وری، الهام بخشیدن به خلاقیت شما و افزایش فرصت‌های همکاری در اکوسیستم مایکروسافت استفاده می‌کند. این ابزار به عنوان یک دستیار دیجیتال پیشرفته، با ارائه پیشنهادات هوشمند و داده های ارزشمند، کارها و وظایف شما را آسان می کند.

ربات چت Copilot قدرت هوش مصنوعی OpenAI و موتور جستجوی بینگ را با فناوری Prometheus ترکیب می کند تا به سؤالات شما به سبکی کاملاً انسانی بر اساس اطلاعات موجود در وب پاسخ دهد.

شما می توانید کارهایی مانند کدنویسی، نوشتن، ایجاد تصاویر و یافتن پاسخ سوالات خود را از طریق Copilot انجام دهید. همچنین به گونه ای طراحی شده است که می توانید از طریق محصولات مایکروسافت مانند Microsoft 365 یا Dynamics 365 و حتی GitHub به آن دسترسی داشته باشید.

آیا Copilot از GPT-4 استفاده می کند؟

از نظر فنی، بله! Copilot همانطور که گفتیم از مدل Prometheus بر اساس GPT-4 از OpenAI استفاده می کند. البته خود مایکروسافت ادعا می کند که Copilot قبلاً از GPT-4 Turbo استفاده می کند.

GPT-4 Turbo یک مدل هوش مصنوعی جدیدتر از OpenAI است که دانش و اطلاعات آن تا آوریل 2023 است. GPT-4 شامل اطلاعات تا سپتامبر 2021 است. بنابراین GPT-4 Turbo می تواند با اطلاعات بیشتر سریعتر و دقیق تر به سؤالات شما پاسخ دهد.

توجه: Copilot از ChatGPT استفاده نمی کند. برای درک بهتر این موضوع، لازم به ذکر است که ChatGPT اپلیکیشنی است که با مدل های OpenAI مانند GPT-3.5 و GPT-4 رابط کاربری دارد تا تجربه چت بات را برای کاربران فراهم کند.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی Copilot

از افزایش کارایی و بهره وری گرفته تا کاهش حجم کار و استرس، Microsoft Copilot طیف گسترده ای از مزایای را برای مصرف کنندگان و مشاغل ارائه می دهد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

افزایش بهره وری و کارایی

Copilot با قابلیت‌هایی مانند خودکارسازی وظایف، ارائه پیشنهادهای هوشمندانه و ساده‌سازی حجم کار، می‌تواند کارایی و بهره‌وری کارکنان را به میزان قابل توجهی در محل کار افزایش دهد.

کاهش حجم و استرس کار

ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت گزینه مناسبی برای انجام کارهای تکراری و ارائه آمار و داده های ارزشمند برای کاهش حجم کاری کارکنان و در نتیجه کاهش استرس و بهبود کلی محیط کار است.

همکاری و خلاقیت را بهبود بخشید

قابلیت های همکاری و ارائه پیشنهادات خلاقانه از جمله ویژگی های قابل توجه هوش مصنوعی Kopilot است که تعامل اعضای تیم با یکدیگر را افزایش می دهد.

مدیریت سرمایه

حتی مشاغل مدیریت سرمایه و پس انداز نیز می توانند از داده ها و پیشنهادات ارزشمند Kopilot در این زمینه بهره مند شوند.

اتصال به سایر محصولات مایکروسافت

شاید مهم ترین جنبه هوش مصنوعی Copilot در مقایسه با رقبای خود، توانایی آن برای استفاده در سایر محصولات مایکروسافت باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آیا Microsoft Copilot AI رایگان است؟

Copilot یک ابزار هوش مصنوعی کاملاً رایگان است، اما مایکروسافت اشتراک “Copilot Pro” را نیز برای آن ارائه می دهد که دارای چندین ویژگی اضافی است.

نسخه رایگان شما را از طریق مدل GPT-4 Turbo به چت بات خود متصل می کند و با آن می توانید سوالات خود را از طریق متن، تصویر و صدا جستجو کنید، به افزونه های Copilot دسترسی داشته باشید و 15 توکن روزانه برای تولید تصاویر هوش مصنوعی داشته باشید.

از طرف دیگر، Copilot Pro 20 دلار در ماه هزینه دارد و به شما امکان دسترسی اولویت به GPT-4 و GPT-4 Turbo را در زمان اوج استفاده می دهد. همچنین می توانید از آن برای ایجاد چت بات های خود بر اساس کپی کت استفاده کنید. با این اشتراک برنامه های Microsoft 365 می توانید از Kopilot نیز کمک بگیرید و روزانه 100 توکن ایجاد تصویر داشته باشید.

آشنایی با نسخه های مختلف هوش مصنوعی Copilot

Microsoft CoPilot در واقع مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی است که برای کمک به کاربران در زمینه های مختلف توسعه یافته است. این غول فناوری ابزار هوش مصنوعی خود را در نسخه های مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند بر اساس نیاز خود گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در زیر هر یک از نسخه های مختلف Microsoft Copilot را توضیح خواهیم داد که در تصویر زیر به طور جداگانه نشان داده شده است:

نسخه رایگان Copilot: نسخه اصلی Microsoft Copilot که قبلا با نام Bing Chat یا Bing Chat Enterprise شناخته می‌شد، برای کارهای روزمره مناسب است و می‌تواند یافتن اطلاعات مورد نیازتان را ساده کند و جستجوی آنلاین بهتری را در اختیار شما قرار دهد. این نسخه از طریق ویندوز 11، مرورگر مایکروسافت اج و اپلیکیشن موبایل در دسترس است. اگرچه این نسخه می تواند پاسخ سوالات کلی را در اختیار شما قرار دهد، اما همیشه برای ارائه اطلاعات خاص یا دقیق مناسب نیست.

از ویژگی های کلیدی این نسخه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیازی به پرداخت نیست

مناسب برای کاربران عادی و مشاغل کوچک

پاسخ‌هایی را بر اساس منابع داخلی، منابع خارجی از طریق Bing و برخی منابع با داده‌های سفارشی ارائه کنید

Copilot Pro:

با پرداخت 20 دلار در ماه (به ازای هر کاربر)، می توانید به نسخه Pro Copilot نیز دسترسی داشته باشید که ویژگی هایی مانند GPT-4 و GPT-4 Turbo را ارائه می دهد. با این قابلیت پاسخ های شما در مقایسه با نسخه اصلی سریعتر تولید می شود. البته در حال حاضر فاصله بین دو نسخه از پاسخ بسیار کم است.

دومین پایلوت بهره وری:

این نسخه که Microsoft 365 Copilot نام دارد، با ارائه پیشنهادات هوشمندانه و خودکارسازی وظایف در برنامه‌های مایکروسافت 365 مانند Excel، Word، Teams و PowerPoint، حجم کاری شما را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهید.

به عنوان مثال، با این نسخه از Copilot AI، می توانید متن و جداول را در Word تولید کنید، ایمیل های خود را در Outlook خلاصه کنید و پروژه های پایتون را در اکسل داشته باشید.

این نسخه با پرداخت 30 دلار در ماه قابل استفاده است.

کمک خلبان ایمنی:

این نسخه که Microsoft Security Copilot نام دارد، هوش مصنوعی را با تکنیک های امنیت سایبری ترکیب می کند تا از کاربران در برابر حملات سایبری بهتر محافظت کند.

مهمترین مزیتی که این نسخه در اختیار کاربران قرار می دهد شامل تجزیه و تحلیل داده ها برای شناسایی الگوهای غیرقانونی است که به شناسایی سریع و دقیق حملات سایبری با مکانیسم های پاسخ خودکار کمک می کند.

Microsoft Security Copilot با محصولات امنیتی مختلف مایکروسافت مانند Microsoft Sentinel و Microsoft Intune ادغام می شود. هزینه این نسخه 4 دلار در ساعت و 2920 دلار در ماه (تقریبا) است.

کمک خلبان برای خدمات و فروش:

در رویداد Ignite 2023، مایکروسافت دو نسخه اضافی Copilot را معرفی کرد که Copilot for Service و Copilot for Sales نام دارند. این دو نسخه از هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملیات تجاری شرکت ها استفاده می کنند.

طبق توضیحات مایکروسافت، شرکت‌ها می‌توانند Copilot for Service را به برنامه‌های ارتباط با مشتری (CRM) خود اضافه کنند تا از طریق هوش مصنوعی پاسخ‌های مورد نیاز خود را به آنها بدهند و «منابع» مربوط به هر مشتری را دریافت کنند.

Copilot for Sales همچنین به عنوان همراهی برای فروشندگان عمل می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند «بازدهی را افزایش دهند» و «تعامل‌های مشتری را شخصی‌سازی کنند» تا بتوانند معاملات بیشتری را ببندند.

یاد بگیرید که چگونه از هوش مصنوعی Kopilot در تلفن خود استفاده کنید

همانطور که گفته شد، Copilot هم برای گوشی های اندروید و هم برای آیفون در دسترس است. می توانید این برنامه را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. همچنین لینک هر کدام را در کادر زیر قرار داده ایم.

البته علاوه بر اپلیکیشن Microsoft Copilot، می توانید از طریق Microsoft 365 و Microsoft Start و حتی اپلیکیشن موبایل بینگ نیز به Copilot دسترسی داشته باشید. این هوش مصنوعی با مرورگر موبایل در آدرس copilot.microsoft.com و همچنین در مرورگر Edge موجود است.

با این حال، توصیه می کنیم از برنامه اختصاصی Copilot استفاده کنید.

با نسخه موبایل Copilot AI، می توانید کارهایی مانند نوشتن ایمیل، ایجاد تصاویر، خلاصه کردن متون طولانی و یافتن پاسخ سوالات خود را انجام دهید.

به محض نصب Copilot، صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که باید روی Continue ضربه بزنید.

سپس برنامه از شما می‌خواهد برخی از دسترسی‌ها مانند موقعیت مکانی که باید با آن موافقت کنید.

با دنبال کردن مراحل بالا، رابط صفحه اصلی Copilot ظاهر می شود، اما همانطور که می گویند، برای پرسیدن سوالات بیشتر و گفتگوهای طولانی تر با Copilot باید وارد حساب مایکروسافت خود شوید.

بنابراین باید روی دکمه ورود به سیستم در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید و با اطلاعات حساب مایکروسافت خود وارد شوید.

پس از ورود به حساب مایکروسافت خود در Copilot، رابط کاربری برنامه برای شما باز می شود. از طریق این رابط می توانید با هوش مصنوعی مایکروسافت گفتگو کرده و سوالات خود را از آن بپرسید.

موقعیت CoPilot در بازار داغ چت ربات هوش مصنوعی

در نهایت لازم به ذکر است که چت ربات های هوش مصنوعی بسیار دیگری به جز Kopilot وجود دارد. ChatGPT توسط OpenAI و Gemini توسط Google محصولاتی هستند که معمولاً با Copilot مقایسه می شوند. با این حال، هر یک از این ابزارها مزایای خود را دارند. در زمان مناسب در مورد هر یک پست خواهیم کرد.

در یک نگاه، شاید مهمترین نقاط قوت Copilot AI دسترسی رایگان به GPT-4 و در دسترس بودن عملکردهای بصری باشد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید