کشف کنید: جواهرات تحصیلی تهران در لیست بهترین مدارس بین المللی!

  • توسط: admin


مدارس بین المللی تهران با هدف رفع مشکلات دانش آموزان چند تابعیتی ایجاد شده اند. همانطور که میدانید، مهاجرت به یکی از بخش های مهم در زندگی اجتماعی افراد تبدیل شده است. دلایل مختلفی جهت مهاجرت و حتی برگشت به کشور مبدا وجود دارند. در این بین دانش آموزانی که در نیمه راه از تحصیل خود باز می مانند، با مشکلات متعددی از جمله عدم تسلط کامل به زبان فارسی مواجه هستند. مدارس بین المللی، پدیده ای در حال رشد در عرصه آموزش و پرورش به شمار می روند. این مدارس فرصت منحصر به فردی را برای دانش آموزان ایجاد می کنند تا در محیط چند فرهنگی و چند زبانه آموزش ببینند و آماده ورود به بازار کار شوند. البته در این بین دانش آموزانی نیز هستند که به دلایل مختلف از جمله بالا بردن سطح علمی خود و کسب موفقیت در بازار کار در این مدارس ثبت نام می کنند.

مدارس بین المللی تهران

تعداد انگشت شماری از مدارس بین المللی تهران هستند که برنامه های درسی را به زبان های مختلف به دانش آموزان چند تابعیتی ارائه می دهند. از جمله مهمترین ویژگی های این مدارس می توان به ارائه برنامه های درسی پیشرفته و استانداردهای آموزشی بالای آنها اشاره نمود.

از آنجا که دانش آموزان بین المللی زیادی در شهر تهران زندگی می کنند، وجود چنین مدارسی در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. مدارس آموزشی بین المللی از جمله موضوعات مهمی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

تدوین برنامه های درسی با استانداردهای آموزشی روز دنیا از جمله مهمترین ارکان آموزش و پرورش به شمار می رود. هدف از ایجاد مدارس بین المللی این است که دانش آموزان چند تابعیتی بتوانند افق های جدیدی را به غیر از محیط زندگی قبلی خود کشف کنند. از طرفی بتوانند مهارت های ارتباطی، رهبری و حتی تفکر انتقادی را در خود پرورش دهند.

مهمترین ویژگی های مدارس بین المللی تهران

ممکن است برای بسیاری از افراد در رابطه با ویژگی ها و شرایط تحصیل در مدارس بین المللی تهران سوال ایجاد شود. مهمترین ویژگی های مدارس بین المللی تهران چیست؟ چه تفاوتی بین مدارس بین المللی و مدارس معمولی وجود دارد؟

زبان آموزشی حاکم در این مدارس، انگلیسی می باشد. البته امکان تحصیل و آموزش دروس به زبان های دیگر نیز وجود دارد. استانداردهای آموزشی در مدارس بین المللی در مقایسه با سایر مدارس، بالاتر می باشند. البته قبل از هر چیز بهتر است بدانید که جهت ثبت نام در این مدارس، باید از مجوز اقامت موقت در ایران برخوردار بود.

دانش آموزان هم باید از دعوتنامه رسمی از یک سازمان معتبر بین المللی جهت ثبت نام در اینگونه مدارس برخوردار باشند. به طور کلی، از جمله مهمترین ویژگی های مدارس بین المللی تهران می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ارائه برنامه درسی مبتنی بر استانداردهای بین المللی
تدریس توسط معلمان مجرب
استفاده از تکنیک های مشارکتی و فعال به منظور درگیر کردن دانش آموزان در فرایند آموزش
آموزش به زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی تدریس
ارائه دروس تقویتی به منظور بهبود سطح زبان انگلیسی دانش آموزان
پیروی از نظام های آموزشی بین المللی معتبر نظیر: IB و AP

شرایط ثبت نام در مدارس بین المللی تهران

در مجموع مدارس بین المللی تهران با ارائه برنامه های آموزشی متنوع بر پایه استانداردهای بین المللی، محیطی مناسب جهت پرورش مهارت های مختلف فراتر از حفظ کردن دروس برای دانش آموزان خارجی و چند تابعیتی ایجاد می شود.

شرایط ثبت نام مدارس بین المللی در تهران

همانطور که اشاره نمودیم مدارس بین المللی تهران به منظور تحصیل دانش آموزانی که جزو اتباع خارجی هستند یا دانش آموزانی که دارای تابعیت دوگانه می باشند، ایجاد شده اند. هر دانش آموزی به راحتی نمی تواند در این گونه مدارس ثبت نام کند.

زیرا باید واجد شرایط باشد. شرایط ثبت نام در مدارس بین المللی تهران با شرایط ثبت نام در مدارس دیگر تفاوت دارد. از جمله مهمترین شروط جهت ثبت نام در این مدارس، برخورداری از گذرنامه و داشتن اقامت کشور خارجی است. علاوه بر آن، والدین باید تمام هزینه های تحصیل فرزندان خود را جهت ثبت نام در این مدارس پرداخت نمایند.

در ادامه به برخی دیگر از شرایط مهم که باید جهت ثبت نام در مدارس بین المللی تهران برخوردار بود، اشاره می کنیم:

پدر یا مادر باید از تابعیت غیر ایرانی برخوردار باشد.
تمام مدارک مورد نیاز جهت تایید اقامت دانش آموز در کشور خارجی باید به مدرسه تحویل داده شود.
اقامت دانش آموز به همراه پدر و مادر در کشور خارجی باید تایید شده باشد.
دانش آموز باید از شرایط اقامت موقت در ایران برخوردار باشد.

البته ناگفته نماند که به دانش آموزان بعد از ثبت نام در این مدارس و اتمام نیمسال تحصیلی، کارنامه معتبر مدارس خارجی به زبان انگلیسی اعطا خواهد شد.

مدرسه ویستا؛ یکی از زیرمجموعه های هلدینگ آموزشی ایران اروپا

مدرسه بین المللی پسرانه ، مدارس بین المللی تهران ، به‌ویژه مدرسه بین المللی پسرانه ایران اروپا، به‌عنوان یکی از مراکز آموزشی برجسته، به دانش‌آموزان خارجی که به‌دلایل مختلفی به ایران مهاجرت کرده‌اند، خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهند.مدارس بین‌ المللی پسرانه که دروس را به زبان‌های متنوعی ازجمله انگلیسی تدریس می‌کنند، براساس استانداردهای آموزشی بریتانیا و آمریکا طراحی‌ شده‌اند و به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا در محیطی بین‌ المللی و با کیفیت بالا تحصیل کنند.

دبستان بین المللی پسرانه ایران اروپا، نمونه‌ای از این مدارس است که با ارائه برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان بین‌ المللی، به آن‌ها کمک می‌کند تا با فرهنگ‌ها و زبان‌های متفاوت آشنا شوند.

دبستان بین المللی پسرانه ویستا، یکی از زیرمجموعه های هلدینگ آموزشی ایران اروپا به شمار می رود. مجموعه مدارس ویستا (پیش دبستان و دبستان) با بهره گیری از آموزش های روز دنیا، محیطی ایده آل را برای یادگیری و رشد همه جانبه دانش آموزان فراهم کرده است. مجموعه مدارس ویستا مجهز به امکانات و تجهیزات متعدد رفاهی و آموزشی می باشد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید