کشف غذای شگفت‌انگیز شبانه: چه تعجبی برای شام امروز بپزم؟ (پنجشنبه 17 خرداد)

  • توسط: admin


امشب شام چی درست کنم؟ شام چی بپزم که تکراری نباشه؟ نونی باشه یا رژیمی؟ یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بسیاری از افراد، اعم از خانه‌دار، شاغل یا دانشجو، پیدا کردن ایده و پختن یک غذای خوشمزه و سالم برای وعده شام است.

از این رو ما، در هفدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه پیشنهاد خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای شام امشب‌تان تهیه و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

پیشنهاد ۵ غذا برای شام امشب شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای شام به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- کباب ترش

کباب ترش یا به اصطلاح محلی “ترش کباب” نوعی از کباب با مزه‌ای ترش و طعمی دلچسب است که اصالتی شمالی و مخصوصا گیلانی دارد. کباب ترش پیشنهاد مناسبی برای طرفداران کباب است که از طعم سایر کباب‌ها خسته شده‌اند و دنبال کمی تنوع هستند.

رمز اصلی خوشمزگی ترش کباب استفاده از سبزیجات معطر محلی است. البته اگر سبزی‌ محلی در دسترس ندارید می‌توانید از سبزی‌های جایگزین استفاده کنید. این غذا را همانند دیگر کباب‌ها می‌توان با برنج یا با نان در وعده شام نوش جان کرد.

مراحل تهیه کباب ترش

مراحل تهیه کباب ترش به شرح زیر است:

ابتدا گوشت را به قطعات مناسب کبابی خرد کنید، تمیز بشویید و کنار بگذارید. سپس یک پیاز را پوست کنده، بشویید و با رنده ریز، رنده کنید.سپس گردوها را با غذاساز آسیاب کرده یا آن‌ها را با هاون بکوبید و به پیازهای رنده شده اضافه کنید. رب انار را نیز به مخلوط اضافه کنید.حال سبزی ها را بشویید، به قطعات ریز خرد کنید و آن‌ها را به مخلوط پیاز، گردو و رب انار بیفزایید. در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید مقداری آب انار هم به مخلوط اضافه کنید تا سس رقیق‌تری داشته باشید.سبزی‌های شمالی مخصوص این غذا هستند و اگر از سبزی‌های محلی مانند چوچاق، خالواش و بینه در کباب ترش استفاده کنید طعم دلپذیری را تجربه خواهید کرد.اکنون مقداری سیر هم در سس تهیه شده رنده کنید و در آخر فلفل را اضافه کنید. در ادامه تکه‌های گوشت را در سس خوابانده و در ظرف را پوشانده و حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و پرطرفدار شمالی روی لینک طرز تهیه کباب ترش کلیک کنید. 

۲- ساندویچ کوکتل پنیری

سوسیس کوکتل ابعاد کوچک‌تری نسبت به سایر سوسیس‌ها دارد. این سوسیس یک انتخاب بسیار عالی برای ساندویچ‌های فانتزی، کوچک و انواع فینگر فودها به حساب می‌آید.

سوسیس‌های کوکتل طعم‌ها و انواع مختلفی دارند که کوکتل پنیری، دودی، کوکتل تنوری، کوکتل با قارچ جز محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع سوسیس‌های کوکتل هستند.

مراحل تهیه ساندویچ کوکتل پنیری

مراحل تهیه ساندویچ کوکتل پنیری به شرح زیر است:

ابتدا کوکتل‌ها را بشویید و پوست بگیرید. دو طرف کوکتل‌ها را برش‌های شیاری مورب و یکسانی ایجاد کنید. این برش‌ها موجب می‌شود که در زمان پخت کوکتل شما به خوبی مغز پخته شود. دقت داشته باشید که شیارهای شما زیاد عمیق نباشد که کوکتل به چند قسمت تکه شود.درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت قرار دهید. کوکتل‌ها را درون روغن داغ گذارید و حرارت را کم کنید. زمان دهید تا هر طرف کوکتل‌ها به خوبی سرخ، طلایی و برشته شود. زمان دهید تا هر طرف کوکتل‌ها به خوبی سرخ، طلایی و برشته شود.قارچ‌ها را بشویید و خشک کنید. با کمک چاقو آن‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید. درون همان تابه‌ای که سوسیس‌ها را سرخ کردید قارچ‌ها را بریزید.توجه داشته باشید که برای اینکه قارچ آب نیندازد باید حرارت تابه را باید در این مرحله زیاد کنید. ۲-۳ دقیقه قارچ‌ها را تفت دهید تا تغییر رنگ دهند و طلایی شود. سپس قارچ‌ها را از تابه خارج کنید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه ساندویچ کوکتل پنیری کلیک کنید.

۳- کرامبل سیب زمینی 

کرامبل سیب زمینی یک نوع غذای ایتالیایی فانتزی و خوشمزه است که شما می‌توانید آن را به صورت تک نفره در سایز کوچک به عنوان پیش غذا و یا یک غذای کامل برای شام امشب تهیه و سرو کنید. این غذا تقریبا شبیه به پیتزای سیب زمینی است و از مواد اولیه در دسترسی همچون مرغ، پنیر پیتزا، خمیر سیب زمینی و… تهیه می‌شود.

مراحل تهیه کرامبل سیب زمینی

مراحل تهیه کرامبل سیب زمینی به شرح زیر است:

 برای آماده کردن این غذای خوشمزه باید ابتدا مواد میانی آن را آماده کنید. برای این کار فیله مرغ را به صورت قطعات کوچک خرد کرده و به همراه یک قاشق غذاخوری روغن مایع داخل ماهیتابه روی حرارت کم قرار دهید تا تغییر رنگ بدهند و آب فیله‌ها کشیده شود. سپس کمی نمک به مرغ‌ها اضافه کنید. وقتی آب مرغ‌ها کاملا کشیده شد، آن‌ها را از تابه خارج کرده و سیر له شده (یا حریره سیر) را داخل تابه بریزید، کمی تفت دهید و بعد دوباره تکه‌های مرغ را داخل تابه برگردانید و ادویه‌های دلخواه (پاپریکا، آویشن، فلفل سفید و…) را به آن اضافه کنید.اکنون مرغ‌ها را کاملا تفت بدهید تا سرخ شوند و بعد یک فنجان آب مرغ به آن‌ها اضافه کنید. اگر آب مرغ در دسترس ندارید یک سوم استاک مرغ را با کمی آب جوش حل کرده و به مرغ‌ها اضافه کنید (اگر از استاک مرغ استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به مرغ‌ها اضافه کنید تا غذای شما شور نشود).در ادامه درب تابه را ببندید تا مرغ‌ها کاملا بپزند و آب آن‌ها کشیده شود. بعد از روی حرارت بردارید، داخل ظرفی بریزید و اجازه دهید کاملا خنک شوند. سپس پنیر پیتزای رنده شده را به مواد اضافه و مخلوط کنید.توجه کنید که مواد داخلی این غذا کاملا سلیقه‌ای و اختیاری است، بنابراین می‌توانید به این ترکیب مقداری قارچ پخته و فلفل دلمه‌ای یا ذرت و… هم اضافه کنید یا به جای مرغ از سوسیس یا گوشت بوقلمون یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید.حال مواد میانی آماده شده را کنار بگذارید و به سراغ آماده سازی خمیر این غذا بروید. 

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه کرامبل سیب زمینی کلیک کنید.

۴- همبرگر گیاهی

یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ها در تمام دنیا همبرگر است! از فست فودهای برتر در کشورهای مختلف بعد از پیتزا می‌توان همبرگر را نام برد. همبرگرها در فست فودها و رستوران‌ها معمولا با گوشت گاو تهیه می‌شوند. اما اگر شما گیاه‌خوار باشید یا تمایلی به مصرف گوشت نداشته باشید می‌توانید از برگر گیاهی استفاده کنید.

از این رو ما امروز یک نوع برگر گیاهی فوق‌العاده خوشمزه و مقوی را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی این ساندویچ پرطرفدار را در منزل برای شام امشب‌تان تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه همبرگر گیاهی

مراحل تهیه همبرگر گیاهی به شرح زیر است:

در مرحله اول برای تهیه این برگر گیاهی باید از چند ساعت قبل نصف پیمانه لوبیا را خیس کنید و یکی دوبار آب آن را دور بریزید و مجدد خیس کنید.بعد از این مدت، لوبیاها را داخل قابلمه‌ای بریزید و کاملا بپزید. سویاها را نیز داخل کاسه محتوای آب بریزید و خیس کنید تا نرم شوند. پس از آن که لوبیاها کاملا نرم و پخته شدند، آن‌ها را داخل غذاساز بریزید و سپس سویای خیس خورده را هم به لوبیاهای پخته شده اضافه کنید.در ادامه پیاز را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید و داخل غذاساز بریزید. البته در این مرحله بهتر است پیاز را جداگانه رنده کنید، آب آن را بگیرید و بعد به لوبیاها اضافه کنید.سپس ۲ تا ۳ حبه سیر را نیز همراه با ادویه‌ها (فلفل قرمز و سیاه، پاپریکا، پودر زیره، پودر گشنیز، پودر دارچین و…) به ترکیب فوق اضافه کنید. در ادامه جعفری را نیز همراه با ۱ قاشق غذاخوری سس خردل به لوبیا و سایر مواد اضافه کنید.در این مرحله ۱ قاشق سس بالزامیک را نیز به مواد بالا اضافه کنید. دستگاه غذاساز را روشن کرده و اجازه دهید تمامی مواد با هم به طور کامل مخلوط شوند؛ به طوری که لوبیا و سویا کاملا نرم شوند و مخلوطی کاملا یکدست به دست آید.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و مقوی روی لینک طرز تهیه همبرگر گیاهی کلیک کنید.

۵- کله گنجشکی

کله گنجشکی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه‌ تهران است که آن را به صورت خوراک یا در کنار برنج سرو می‌کنند. روش‌های طبخ و مواد استفاده شده در این غذا متفاوت است.

عموما این غذای خوشمزه و لذیذ با گوشت چرخ کرده گوسفند یا گاو تهیه می‌شود، اما اگر شما به هر دلیلی طرفدار گوشت قرمز نیستید می‌توانید از گوشت مرغ در تهیه این غذا استفاده کنید.

مراحل تهیه کله گنجشکی

مراحل تهیه کله گنجشکی به شرح زیر است:

در اولین مرحله یکی از پیازها را با رنده ریز، رنده کنید. برای بالا بردن سرعت کار می‌توانید از میکسر یا خردکن کمک بگیرید. پیازهای رنده شده را درون آبکش یا صافی کوچکی بریزید و با پشت قاشق به آن‌ها فشار بیاورید تا آب اضافی پیاز گرفته شود. در این مرحله درون کاسه مناسبی گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، مقداری فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و پیازهای رنده شده را بریزید. ابتدا با قاشق مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید، سپس با کمک دست شروع به ورز دادن گوشت‌ها کنید.حالا روی سطح ظرف را بپوشانید و گوشت‌ها را کمی در یخچال استراحت دهید. استراحت دادن گوشت در این مرحله با روند شکل دادن و سرخ کردن قلقلی‌ها رابطه‌ی مستقیمی دارد، اما اگر زمان کافی برای استراحت دادن مواد را ندارید مشکلی در روند پخت ایجاد نمی‌شود و می‌توانید به سراغ مراحل بعدی روید.اکنون گوجه فرنگی‌های شسته شده را رنده کنید. در این مرحله نیز می‌توانید از میکسر یا خردکن نیز کمک بگیرید. یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی مقداری روغن بریزید. پیاز را در تابه کمی تفت دهید تا از حالت خامی خارج شود.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و لذیذ روی لینک طرز تهیه کله گنجشکی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده شام را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید