کشف طعم‌های اغواگر: 8 زیتون طعم‌دار جدید که تجربه‌ی زیتون را متحول می‌کنند!

  • توسط: admin


زیتون یکی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین چاشنی‌ها است که می‌توانید آن را در کنار انواع غذاهای فرنگی و سنتی سرو کنید. تنوع طعم زیتون امروزه آنقدر زیاد است که می‌توانید هر روز از یکی از طعم‌های مختلف و خوشمزه آن استفاده کنید. در این مقاله از آدرینبلاگ می‌توانید با انواع زیتون‌ طعم دار جدید آشنا شوید.

با انواع زیتون‌های طعم‌دار جدید آشنا شوید

امروزه تنوع طعم زیتون بسیار است و از همین رو هر فرد با هر سلیقه‌ای از خوردن آن لذت می‌برد. معمولا زیتون‌های طعم دار جدید با انواع سبزیجات، پنیر و مغزها مزه دار می‌شوند. در ادامه این بخش به معرفی زیتون‌های طعم دار جدید می‌پردازیم.

۱- زیتون کبابی

یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع زیتون طعم دار، زیتون کبابی است. برای تهیه این زیتون معمولا زیتون را گریل و سپس مزه دار می‌کنند. در اولین مرحله از درست کردن این زیتون باید زیتون بدون هسته را آماده کنید.

یک عدد تابه گریل را روی حرارت قرار دهید و کف تابه را با کمی روغن زیتون چرب کنید. زمانی که تابه داغ شد، زیتون‌ها را در ماهیتابه بچینید و با دست کمی فشار دهید تا خطر گریل روی زیتون نمایان شود.

حالا بعد اینکه دو طرف زیتون‌ها داغ شدند، آن‌ها را از داخل ماهیتابه بردارید و برای ۱۰ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد در فر قرار دهد. بعد از آماده شدن زیتون کبابی، آن را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا زیتون‌ها خنک شوند.

در این مرحله می‌توانید زیتون کبابی را با مقداری سرکه سفید، پودر گوجه، سیر خرد شده، فلفل تند و رزماری مزه دار کنید. همه مواد را در شیشه بریزید و کمی آب نیز به آن اضافه کنید.

درب شیشه را محکم ببندید تا زیتون‌ها برای چند روز بمانند و مزه دار شوند. بعد از ۵ تا ۷ روز زیتون کبابی شما آماده است و می‌توانید آن را در کنار غذاهای مختلف میل کنید.

۲- زیتون و پنیر مزه دار شده

ترکیب زیتون و پنیر یک چاشنی فوق العاده برای مزه دار کردن سالاد و ساندویچ است و می‌توانید از آن به عنوان دورچین غذا نیز استفاده کنید. برای تهیه این زیتون معمولا از ترکیب زیتون و پنیر در کنار فلفل، سیر و دیگر چاشنی‌ها استفاده می‌شود.

از آن جایی که برای تهیه این زیتون از پنیر استفاده می‌شود، مدت زمان نگهداری آن نسبت به سایر انواع زیتون کمتر است و پس از باز شدن درب ظرف باید در کمتر از ۱۰ روز استفاده شود.

۳- زیتون شور طعم دار شده

زیتون شور یکی از ساده‌ترین انواع زیتون است که در اکثر فروشگاه‌ها نیز به یافت می‌شود. اما برای تهیه زیتون شور طعم دار معمولا از ترکیب زیتون سبز در کنار سرکه، نمک و ادویه‌جاتی مثل دارچین و رزماری استفاده می‌شود. برای مزه دار کردن این زیتون معمولا از چاشنی‌ها، سبزیجات خشک و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ها برای از بین بردن تلخی زیتون

۴- زیتون فلفلی

زیتون سبز با فلفل یکی از محبوب‌ترین انواع زیتون است که معمولا به صورت مغزدار تهیه می‌شود. برای درست کردن این زیتون معمولا از زیتون‌های بدون هسته استفاده می‌شود و فلفل را داخل زیتون قرار می‌دهند. برخی افراد زیتون فلفلی را با فلفل دلمه قرمز رنگ درست می‌کنند و برخی دیگر برای تهیه این زیتون از فلفل تند استفاده می‌کنند.

۵- زیتون و بادام

استفاده از مغزها یکی دیگر از روش‌های مزه دار کردن زیتون است. اگر طعم زیتون با مغز بادام درختی را چشیده باشید، می‌دانید که این زیتون هم طعم بسیار جذابی در کنار غذا دارد و هم یک چاشنی فوق العاده به عنوان میان وعده است.

برای تهیه زیتون و بادام از ترکیب زیتون مزه دار شده با سرکه و نمک استفاده می‌شود. سپس مغز بادام درختی خرد شده یا خلال بادام را داخل زیتون‌های بدون هسته قرار می‌دهند آن را در شیشه آب، نمک و سرکه می‌ریزند.

۶- زیتون و سیر

سیر یکی از بهترین چاشنی‌ها برای مزه دار کردن زیتون است. برای تهیه زیتون طعم دار با سیر معمولا از ۲ روش استفاده می‌شود. در برخی رسپی‌ها سیر را به اندازه‌های کوچک برش می‌دهند و بعد آن را داخل زیتون بدون هسته قرار می‌دهند و به عنوان زیتون مغزدار سرو می‌کنند.

در برخی رسپی‌ها نیز برای تهیه زیتون و سیر، زیتون را در شیشه می‌ریزند و سپس مقداری آب، نمک و چند حبه سیر خرد شده به آن اضافه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده

۷- زیتون و لیمو

یکی دیگر از طعم‌های جدید زیتون، زیتون مغزدار با خلال پوست لیمو است. در این روش معمولا از مقداری پوست لیمو ترش برای معطر کردن زیتون سبز استفاده می‌شود.

برای درست کردن این زیتون هم می‌توان از تکه‌های پوست لیمو و مقداری لیمو ترش داخل ترکیب زیتون، نمک و سرکه استفاده کرد و هم مقداری پوست لیمو را داخل زیتون‌های بدون هسته قرار داد و آن را در آب نمک و سرکه نگهداری کرد.

از آن جایی که پوست لیمو طعم تلخی دارد، معمولا برای درست کردن زیتون مغزدار با خلال پوست لیمو ابتدا باید آن را چندین بار با آن بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود و سپس پوست لیمو خرد شده را داخل زیتون‌های بدون هسته قرار دهید.

۸- زیتون مغزدار با خلال پوست پرتقال

پوست پرتقال عطر فوق‌العاده‌ای دارد و از همین رو از آن برای مزه دار کردن زیتون استفاده می‌شود. برای تهیه این زیتون معمولا ابتدا پوست پرتقال را به صورت خلالی ریز خرد می‌کنند.

سپس آن را چندین بار در مقداری آب می‌جوشاند و بعد از چند دقیقه آبکش می‌کنند تا تلخی آن گرفته شود. سپس از این پوست‌های معطر برای داخل زیتون بدون هسته استفاده می‌شود.

در این مقاله به معرفی زیتون‌های طعم دار جدید و همچنین بررسی روش‌های درست کردن این زیتون‌ها پرداختیم. اگر از طعم تکراری زیتون خسته شده‌اید و دوست دارید زیتون را به روشی متفاوت و با طعمی جدید میل کنید، بهتر است طعم‌های متفاوت آن را از فروشگاه‌های خریداری کنید یا خودتان در خانه زیتون طعم دار درست کنید.

اگر تجربه درست کردن یا مصرف زیتون‌های طعم دار جدید را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبا ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

من مژده شرف عاشوری هستم. سالهاست که به صورت تخصصی در مورد موضوعات مختلف می‌نویسم و ترجمه میکنم. از بازی با کلمات و خلق محتوای تازه لذت میبرم و دوست دارم دنیای اطرافم رو بیشتر از چیزی که میبینم، کشف کنم…

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید