کشف رمز و راز میدان الکتریکی زمین در اختیار شماست!

  • توسط: admin


یک میدان انرژی ضعیف و نامرئی که در اطراف سیاره ما زمین پیچیده شده است سرانجام شناسایی و اندازه گیری شد.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از ساینس آلرت، این رشته «دو قطبی» نامیده می شود. حوزه ای که فرضیه آن برای اولین بار بیش از 60 سال پیش مطرح شد و کشف آن، روش مطالعه و درک ما از رفتار و تکامل جهان همیشه در حال تغییر ما را تغییر خواهد داد.

گلن کالینسون، ستاره شناس، می گوید: «هر سیاره ای که جو دارد باید میدان دوقطبی نیز داشته باشد. اکنون که در نهایت آن را اندازه‌گیری کرده‌ایم، می‌توانیم یاد بگیریم که این میدان چگونه سیاره ما و سایر سیارات را در طول زمان شکل داده است.»

زمین فقط یک خشکی ساکن در فضا نیست. زمین توسط میدان های مختلف احاطه شده است. در سال 1968، دانشمندان پدیده ای را توصیف کردند که تا عصر فضا دیده نشده بود.

فضاپیمایی که بر فراز قطب های زمین پرواز می کند، باد مافوق صوت از ذرات بیرون آمده از جو زمین را شناسایی کرده است.

بهترین توضیح برای این پدیده وجود میدان سوم انرژی الکتریکی است.

کالینوسون توضیح داد: «این میدان دوقطبی نامیده می‌شود و برخلاف گرانش عمل می‌کند و ذرات را به فضا می‌فرستد. اما ما هنوز نتوانسته‌ایم آن را اندازه‌گیری کنیم، زیرا فناوری آن را نداریم.»

نحوه عملکرد میدان دوقطبی را می توان اینگونه توصیف کرد: «از ارتفاع حدود 250 کیلومتری در لایه ای از جو به نام یونوسفر، تابش شدید فرابنفش و تابش خورشیدی اتم های جو را یونیزه می کند و الکترون های دارای بار منفی را حذف می کند و اتم را به یک اتم مثبت تبدیل می کند. یون باردار .

الکترون‌های سبک‌تر سعی می‌کنند به فضا پرواز کنند، در حالی که یون‌های سنگین‌تر به سمت زمین فرو می‌روند. اما محیط پلاسما سعی می کند خنثی بودن بار را حفظ کند و در نتیجه میدان الکتریکی بین الکترون ها و یون ها ایجاد می شود تا آنها را در کنار هم نگه دارد.

نوشته شناسایی یک میدان الکتریکی در اطراف زمین اولین بار در سرگرمی روز. پدیدار شد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید