کشف رمز و راز الباتروس در دیکشنری فارسی!” یا “سرگرمی با کشف معنی الباتروس در دیکشنری فارسی

  • توسط: admin


در این مطلب از سایت انتخاب روز پاسخ دقیق الباتروس در دانشنامه آزاد واژگان فارسی را پیدا خواهید کرد.

الباتروس در دانشنامه آزاد فارسی:

آلباتروس. آلباتروس ( یا قادوس[ ۱] ) ، پرنده ای است از راستهٔ کبوتردریایی سانان، تیرهٔ بزرگ تندبادان ( نام علمی: Diomedeidae ) . زیستگاه آن ها بیشتر در اقیانوس منجمد جنوبی و اقیانوس آرام شمالی است و در حال حاضر در اقیانوس اطلس شمالی غایب هستند، هرچند سنگواره هایی یافت شده که بر وجود آن ها در آنجا در گذشته دلالت دارد. آلباتروس ها بزرگ ترین پرندگان دریایی پروازگر هستند و بال های بلند و باریک و منقار قلاب دار دارند. آلباتروس های بزرگ با داشتن طول بال بیش از ۳٫۷ متر، بزرگ ترین طول بال را در میان تمامی پرنده های منقرض نشده دارا هستند.
بال های آلباتروس آنقدر قوی است که می تواند مدت زیادی بدون بال زدن پرواز کند؛ آلباتروس نه ساعت ها بلکه سال ها پرواز می کند. در تمام عمرش یک جفت برای خود انتخاب می کند و تا انتهای زندگی اش با همان جفت سر می کند و اگر جفتش زودتر بمیرد؛ آلباتروس هیچگاه جفت دیگری انتخاب نمی کند و بقیه عمرش را تنها سپری می کند.
از میان ۲۲ گونه آلباتروس شناخته شده توسط اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، وضعیت بقای همه آن ها تا حدی تهدید شده است. ۳ گونه در معرض انقراض، ۵ گونه در معرض خطر، ۷ گونه در نزدیکی تهدید و ۷ گونه آسیب پذیر هستند. دلیل کاهش تعداد آلباتروس ها در گذشته شکار آن ها برای پرشان بوده است، اما امروزه آلباتروس ها توسط گونه های رهاسازی شده به دست انسان، نظیر موش صحرایی و گربه رمیده که به تخم ها، جوجه و بالغ های در آشیانه حمله می کنند، و نیز آلودگی و ماهیگیری بیش از اندازه تهدید شده اند.
آلباتروس شامل ۱۳ تا ۲۴ گونه می گردد ( تعداد گونه ها هنوز محل بحث است، ۲۱ جدیدترین عدد پذیرفته شده برای آن است ) که در چهار سردهٔ آلباتروس های بزرگ، آلباتروس های پشت سیاه، آلباتروس های اطلس شمالی و آلباتروس دوده رنگ قرار می گیرند. آلباتروس های اقیانوس اطلس شمالی گونه خواهر الباتروس های بزرگ به حساب می آیند، در حالی که آلباتروس های دوده رنگ به آلباتروس های پشت سیاه نزدیک تر هستند. [ ۲]
آرایه شناسی گروه آلباتروس منشأ بحث فراوان بوده است. در آرایه شناسی سیبلی – آلکوییست، پرندگان دریایی، پرندگان شکاری و بسیاری گونه های دیگر در راسته بزرگ لک لکها قرار می گیرند، در حالی که سازمان های پرنده شناسی در آمریکای شمالی، اروپا، آفریقای جنوبی، استرالیا و نیوزیلند به همان راستهٔ کبوتردریایی سانان وفادار هستند. آلباتروس ها از دیگر کبوتردریایی سانان هم به لحاظ ژنتیکی و هم از نظر ریخت شناسی، اندازه، پاها و مجاری بینی تفکیک پذیر هستند. [ ۲]

wiki: آلباتروس

این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید