چگونه با 6 روش آسان خیارشور شده شور را تلطیف کنیم؟

  • توسط: admin


گاهی اوقات ممکن است در هنگام اضافه کردن نمک به خیارشور زیاده‌روی کنیم و خیارشورها بیش از حد شور شوند. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده‌اید، نگران نباشید. در این قسمت از مجله اکالا با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که اگر خیارشور خیلی شور شد، چیکار کنید.

برای رفع شوری خیارشور چیکار کنیم؟

در ادامه به ۶ ترفند ساده برای رفع شوری بیش از حد خیارشور اشاره می‌کنیم:

خیساندن در سرکه

یکی از روش‌های موثر برای کاهش شوری خیارشور، خیساندن آن‌ها در سرکه است. سرکه به عنوان یک حلال عمل کرده و نمک اضافی را از خیارشورها جذب می‌کند. با خیساندن خیارشورها در سرکه به مدت حدود ۲۴ ساعت می‌توانید مقدار قابل توجهی از شوری آن‌ها را کاهش دهید. پس از اتمام این فرآیند، خیارشورها را آبکشی کرده و امتحان کنید.

شستشو با آب

شستشوی خیارشورها با آب، یک روش ساده و سریع برای کاهش شوری آن‌ها است. با شستن خیارشورها، نمک اضافی از آن‌ها شسته شده و طعم ملایم‌تری پیدا می‌کنند. این روش به ویژه برای زمانی که شوری خیارشورها زیاد نیست، مناسب است. برای نتیجه بهتر می‌توانید خیارشور را حلقه حلقه کنید و سپس بشویید.

استفاده از سیب‌زمینی

از دیگر ترفندهای کاهش شوری خیارشور، استفاده از سیب زمینی است. سیب‌زمینی می‌تواند نمک را به خوبی جذب کند. با قرار دادن یک سیب‌زمینی پوست‌کنده در ظرف خیارشور، مقداری از نمک اضافی توسط سیب‌زمینی جذب می‌شود. این روش یک راه طبیعی و بدون دردسر برای کاهش شوری خیارشور است.

بیشتر بخوانید: چکار کنیم خیارشور پوک نشود؟ + دلایل و راه‌حل

مخلوط کردن با مواد بدون نمک

اگر کل خیارشورهای شما شور شده است ولی دوست دارید که از آن‌ها استفاده کنید می‌توانید آن‌ها را با سایر مواد غذایی بدون نمک مانند سبزیجات، ماکارونی یا سیب‌زمینی مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود طعم شوری خیارشورها کمتر احساس شود.

اجازه دادن به تخمیر بیشتر

تخمیر باعث تولید اسید لاکتیک می‌شود که طعم ترش و تندی به خیارشورها می‌دهد و در نتیجه شوری آن‌ها کمتر احساس می‌شود. با ادامه دادن فرآیند تخمیر، مقدار اسید لاکتیک افزایش یافته و شوری خیارشورها کاهش می‌یابد. با این حال، توجه داشته باشید که با افزایش مدت زمان تخمیر، بافت خیارشورها نرم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های تهیه خیارشور خانگی

استفاده از هویج

یکی از دیگر راه‌های کاهش شوری خیارشور، استفاده از هویج است. هویج می‌تواند به راحتی شوری خیارشور به خود جذب کند. برای استفاده از این روش کافیست که یک الی دو عدد هویج را به چند قسمت تقسیم کنید و داخل ظرف خیارشور بیندازید و صبر کنید تا شوری خیارشور جذب شود.

در این بخش از مجله آشپزی آدرینبه معرفی ترفندهای کاهش شوری خیارشور پرداختیم. با استفاده از این روش‌های ساده و خانگی می‌توانید به سادگی شوری بیش از حد خیار شور را از بین ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید