چای اولانگ چیست؟ 7 خواص عجیب چای اولانگ

  • توسط: admin


چای اولانگ از قدیمی‌ترین چای‌های مصرفی در چین است که تنها ۲ درصد از کل چای تولید و مصرف‌ شده در جهان را تشکیل می‌دهد. این چای ‌ترکیبی از چای سیاه و  سبز است و فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع در رابطه با چای اولانگ و خواص آن دست یابید.

چای اولانگ چیست؟

چای اولونگ، نوعی چای سنتی چینی است که از برگ‌های گیاه کاملیا سیننسیس به دست می‌آید؛ در واقع همان گیاهی است که از آن چای سبز و سیاه به دست می‌آید. تفاوت ‌این چای‌ها در نحوه فرآوری آن‌هاست.

چای اولانگ از لحاظ میزان اکسیداسیون در میانه‌ی چای سبز و سیاه قرار دارد. یعنی از چای سیاه کمتر و از چای سبز بیشتر اکسید می‌شود. رنگ و طعم خاص چای اولانگ به دلیل ‌این اکسیداسیون جزئی است.

مواد مغذی موجود در چای اولانگ

این چای نیز به مانند چای سبز و سیاه شامل ویتامین، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن است. یک فنجان از چای اولانگ حاوی مواد زیر است:

فلوراید۵ تا ۲۴ درصد از نیاز روزانه بدنمنگنز۲۶ درصد از نیاز روزانه بدن پتاسیم ۱ درصد از نیاز روزانه سدیم ۱ درصد از نیاز روزانه منیزیم ۱ درصد از نیاز روزانهنیاسین۱ درصد از نیاز روزانهکافئین۳۶ میلی گرم

برخی آنتی‌اکسیدان‌های مهم مانند پلی‌فنول‌ها در چای اولانگ وجود دارند. بسیاری از خواص مهم که چای اولانگ دارد به دلیل وجود ‌این آنتی‌اکسیدان‌ها در آن است. چای اولانگ همچنین دارای تئین است و شامل آمینواسید‌هایی است که باعث آرامش می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین چای خارجی

۷ خواص درمانی چای اولانگ که باید بدانید!

در ادامه به مهم‌ترین خواص چای اولانگ اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- چای اولانگ از دیابت جلوگیری می‌کند

آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول که در این چای وجود دارند باعث کاهش قند خون می‌شوند و سطح انسولین را در بدن تنظیم می‌کنند. طبق مطالعات انجام شده افرادی که ۷۲۰ میلی گرم چای اولانگ را در روز مصرف می‌کنند ابتلا به دیابت نوع دو در آن‌ها ۱۶ درصد کاهش می‌یابد.

به علاوه افرادی که مبتلا به دیابت هستند اگر ۵.۱ لیتر از‌ این چای را به مدت ۳۰ روز مصرف کنند قند خونشان تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

۲- چای اولانگ سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

مصرف مداوم چای اولانگ باعث می‌شود که سلامتی قلب بهبود یابد. همچنین مصرف مداوم و مرتب چای اولانگ باعث کاهش فشار خون و کاهش کلسترول خون می‌شود که باعث کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

بیشتر بخوانید: با مضرات و خواص چای به آشنا شوید!

۳- چای اولانگ باعث کاهش وزن می‌شود

برخی از پلی‌فنول‌های موجود در چای باعث تقویت متابولیسم شده و میزان جذب از غذایی که می‌خورید را بالاتر می‌برند. همچنین ‌این آنتی‌اکسیدان‌های پلی‌فنول باعث می‌شود آنزیم‌هایی در بدن‌ ترشح شود که بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی‌ها استفاده کند که همین امر منجر به کاهش وزن می‌شود.

۴- چای اولانگ عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد

چای اولانگ عملکرد مغز را حفظ کرده و از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. به طور کلی چای به صورت همزمان هم تیانین دارد و هم کافئین که‌ این امر می‌تواند در حواس‌جمعی و دقت افراد تاثیر به‌ سزایی داشته باشد.

به علاوه تیانین موجود در چای اولانگ می‌تواند باعث کاهش استرس و افزایش توجه شود. همچنین پلی‌فنول‌های موجود در چای احساس آرامش را در پی دارد و باعث بهبود قابلیت شناختی، حافظه عملکرد اجرایی و سرعت پردازش مغز می‌شود.

۵- چای اولانگ از برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند

دانشمندان بر ‌این باورند که آنتی‌اکسیدان‌‌های موجود در چای اولانگ مانع از جهش سلول‌ها و تبدیل آن‌ها به سلول‌های سرطانی می‌شود. همچنین پلی‌فنول‌های موجود در چای باعث کاهش سرعت تقسیم سلولی سلول‌های سرطان‌زا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: با خواص شگفت‌انگیز چای سیاه آشنا شوید!

۶- خواص چای اولانگ برای دندان و ‌استخوان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای اولانگ می‌تواند باعث سلامت دندان و تقویت استخوان‌های شما شود. مطالعه‌ای نشان داده است افرادی که چای سیاه، سبز یا اولانگ مصرف می‌کنند ۲ درصد ‌تراکم استخوانی بالاتری دارند.

بالاتر بودن ‌تراکم ‌استخوان‌ها باعث می‌شود تا کمتر به پوکی استخوان مبتلا شوید. به علاوه با مصرف مداوم این چای پلاک‌های میکروبی که روی دندان تشکیل و باعث پوسیدگی آن‌ها می‌شوند کاهش می‌یابند.

۷- چای اولانگ و اثر آن بر اگزما

برخی مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مداوم چای می‌تواند باعث بهبود بیماری اگزما شود.

در این مطلب از مجله آشپزی آدریناطلاعات جامعی از چای اولانگ را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما استفاده از این چای را در برنامه غذایی خود جای دهید تا از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

منبع: healthline.com

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید