پودینگ هلو رو اینطوری درست کن، خیلی خوشمزه میشه!

  • توسط: admin


پودینگ هلو از دسرهای پرطرفدار، خنک و خوشمزه فصل تابستان است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و به راحتی می‌توان آن را در خانه تهیه و سرو کرد. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا رسپی این پودینگ مخصوص تابستانی را برایتان شرح دهیم. 

مواد لازم جهت تهیه پودینگ هلو

مواد لازم جهت تهیه پودینگ هلو به شرح زیر است:

شیر۱ لیترشکر۱ سوم پیمانهنشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوریآرد سفید۳ قاشق غذاخوریخامه صبحانه صورتینصف پاکتوانیل۱/۲ قاشق چایخوریهلو رسیده۵ عدد کوچکشکر۳ الی ۴ قاشق غذاخوریپودر دارچین۱ قاشق چایخوریکره۲۰ گرمفندوق (اختیاری)به مقدار لازم

آماده سازی و مزه‌دار کردن هلو

برای آماده سازی و مزه‌دار کردن هلو مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا هلوها را پوست بگیرید. سپس هلوهای پوست گرفته شده را داخل ماهیتابه‌ای مناسب بریزید.شکر و کره را به ماهیتابه اضافه کنید و روی حرارت با شعله‌ متوسط قرار دهید.ترکیب فوق را کمی هم بزنید تا شکر و کره کم کم آب شوند. تا زمانی که هلوها مقداری آب بیندازند و بپزند باید به پخت ادامه دهید.وقتی هلوها مقداری آب انداختند، حرارت را کمی زیاد کنید و فندوق‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. پس از ۲ الی ۳ دقیقه که فندوق‌ها داخل مواد کمی نرم شدند، دارچین را اضافه کنید و هم بزنید.بعد از آن که آب هلوها کشیده شدند، زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا هلوها خنک شوند.

بیشتر بخوانید: روش‌های پوست کندن هلو

مراحل تهیه پودینگ هلو

با طی کردن چند مرحله ساده زیر می‌توانید یک پودینگ هلوی خوشمزه و همه پسند تهیه کنید.

مرحله اول: ترکیب نشاسته و آرد

نشاسته و آرد را با هم مخلوط کرده و الک کنید. مقداری از شیر هم‌ دمای محیط را به آن اضافه کنید و به کمک همزن دستی خوب هم بزنید تا ذرات آرد کاملا داخل شیر باز شود.

مرحله دوم: حرارت دادن ترکیب نشاسته، آرد و شیر

مواد را داخل قابلمه بریزید، روی حرارت بگذارید و با همزن دستی به خوبی هم بزنید. بعد از ۱ دقیقه و زمانی که یکم گرم شد، شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا حل شود. با استفاده از همزن دستی یا لیسک، به هم زدن ادامه دهید تا کم کم مواد روی حرارت غلیظ شود و قوام پیدا کند.

حتما باید هر چند دقیقه یکبار لیسک را به صورت عمودی بگیرید و موادی را که دور قابلمه می‌چسبند را هم با باقی مواد مخلوط کنید تا دور قابلمه خشک نشوند!

بعد از حدود ۵ دقیقه، مواد کم کم غلیظ خواهد شد. میزان غلظت آن باید در حدی باشد که وقتی انگشتتان را روی لیسک می‌کشید، دو قسمت جدا شده‌ی مواد به هم نرسند و با فاصله باقی بمانند. وقتی به این غلظت رسید، زیر حرارت را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی هلو و آناناس

مرحله سوم: اضافه کردن خامه

تا وقتی مواد گرم است خامه را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا خامه با مواد ترکیب و یکدست شود. وانیل را هم در این مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: افزودن هلو

چند قاشق از هلو را برای تزئین جدا کنید و باقی مانده را داخل پودینگ بریزید.

نکته: دقت کنید که حتما هنگام پخت هلو آب آن کشیده شده باشد؛ چون آب اضافی آن داخل پودینگ غلظت پودینگ را بهم خواهد زد.

هلو را به آرامی داخل مواد هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند؛‌ مراقب باشید موقع هم زدن هلو را خیلی له نکنید!

برای خوشرنگ‌تر و جذاب‌تر شدن پودینگ هلو، می‌توانید نوک قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده غلیظ و یا کمی رنگ زعفران به آن اضافه کنید.

حالا دیگر پودینگ هلو آماده است. فقط باید اجازه دهید کمی خنک شود تا آن را داخل ظرف سرو بریزید.

مرحله پنجم: انتقال پودینگ به ظرف سرو

برای سرو پودینگ می‌توانید از شات‌ها و لیوان‌های مخصوص دسر استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم پودینگ را داخل یک پارچ کوچک بریزید و سپس داخل شات‌ها را پر کنید تا دیواره ظرف‌تان کثیف نشود. 

بعد از پر کردن شات‌ها حتما آن را چند بار روی سطح کار بکوبید تا سطح آن صاف شود.  سپس آن را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و خنک شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پودینگ شکلاتی

مرحله ششم: تزیین و سرو پودینگ

در نهایت مقداری از هلوی باقی مانده را روی هر شات پودینگ هلو فندوقی بریزید و با برگ نعنا آن را تزیین و سرو کنید. برای تزیین از برش‌های تازه میوه هلو و یا حتی مقداری پودر دارچین هم می‌توانید استفاده کنید.‌

نکات مهم در تهیه پودینگ هلو

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه پودینگ هلو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دقت کنید که حتما شیر هم‌دمای محیط باشد و به تدریج به آرد اضافه کنید؛ در غیر این صورت آردها داخل شیر گلوله گلوله می‌شوند و بافت دسر را خراب می‌کنند.الک کردن آرد باعث می‌شود که آرد گلوله گلوله نشود. پس الک کردن آرد را فراموش نکنید.خامه هم حتما باید هم‌دمای محیط باشد تا داخل پودینگ بریده بریده نشود و راحت با مواد ترکیب شود.میزان شیرینی دسر را بسته به ذائقه خودتان می‌توانید تنظیم کنید.با توجه به شیرینی هلوها، میزان شکر آن را می‌توانید کم و یا زیاد کنید.می‌توانید به جای فندوق از هر نوع مغز دیگری مانند بادام، گردو و… استفاده کنید. 

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینبه طرز تهیه پودینگ هلو پرداختیم. این پودینگ به دلیل راحتی مراحل آماده سازی از دسرهای محبوب تابستان به شمار می‌رود که بدون شک طعم آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

سلام خانوم بهار هستم.
مدرس و مربی آشپزی و شیرینی پزی و مدیر مسئول مجموعه bonbon
بعد از چندین سال سابقه ی فعالیت تو زمینه آشپزی و شیرینی پزی بدلیل پیشینه و تجربه و مهارت قبلی تو زمینه ی آموزش و تدریس ، تصمیم گرفتم کارم و به عنوان مدرس و مربی آشپزی و شیرینی پزی ادامه بدم.
و در این راستا با گذروندن دوره های مختلف و اخذ مدرک های گوناگون روز به روز به مهارتم اضافه می کنم. تا به امروز در کلاس های آموزشی حضوری و غیرحضوری افتخار آموزش به تعداد زیادی هنرجوی عزیز رو داشتم ، و برام باعث افتخاره که خیلی از عزیزان وارد دنیای کسب و کار شدند.
در حال حاضر با اپلیکیشن اختصاصی bonbon برای آموزش های غیرحضوری آشپزی و شیرینی پزی در خدمتتون هستیم و تمام تلاش این مجموعه براینست که آموزش های آشپزی و شیرینی پزی بصورت حرفه ای در اختیار شما قرار بگیرد تا شما هم بتوانید این دنیای عطر ، طعم و رنگ به خونتون ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید