ویتامین‌های کم بنیه، فوق‌العاده حیاتی برای پاشنه‌های پا!

  • توسط: admin


ترک پاشنه پا معمولاً عارضه جدی نیست. برای بسیاری از افراد، این ترک ها تنها بر روی لایه سطحی پوست تاثیر می گذارند و دردی ایجاد نمی کنند. اما وقتی ترک‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رسند، ممکن است دردناک شوند و در برخی موارد حتی ممکن است پاشنه پا شروع به خونریزی کند.

کمبود ویتامین و ترک پاشنه پا

به گزارش سرگرمی روز، حتما شنیده اید که پوست شما انعکاسی از سلامت درونی شماست. و عدم دریافت کافی ویتامین های ضروری مورد نیاز می تواند باعث تیرگی، خشکی و پیری زودرس پوست شود. در برخی موارد حتی می تواند باعث لایه برداری یا ترک پوست پاشنه پا شود.

سه ویتامین ضروری زیر نقش مهمی در حفظ ظاهری سالم و تغذیه مناسب پوست دارند:

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان از سلول های شما محافظت می کند و به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند. همچنین در حفظ سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. ویتامین E در رژیم غذایی از کلاژن در برابر فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط با پیری پوست و همچنین از تأثیر خشکی بر روی پوست محافظت می کند. پوست خشک نیز به نوبه خود می تواند خطر ترک پاشنه پا را افزایش دهد.

منابع غذایی خوب ویتامین E عبارتند از: روغن هایی مانند روغن جوانه گندم، روغن فندق، روغن آفتابگردان و روغن بادام، تخمه آفتابگردان، آجیل مانند بادام، فندق و آجیل کاج، سالمون، آووکادو و انبه. کمبود ویتامین E در افرادی که اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون یا فیبروز کیستیک ندارند، که هضم یا جذب صحیح چربی ها را دشوار می کند، نادر است.

ویتامین B-3

ویتامین B-3 که به نام نیاسین نیز شناخته می شود، نقش مهمی در متابولیسم انرژی ایفا می کند. بدون ویتامین B-3، بدن نمی تواند انرژی موجود در غذا را به انرژی مصرفی تبدیل کند. ویتامین B-3 یک آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. اینها مولکول های ناپایداری هستند که در صورت افزایش می توانند به بدن آسیب برسانند.

مصرف ناکافی ویتامین B-3 می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به پلاگر قرار دهد. یکی از علائم پلاگرا خشکی پوست و پوسته پوسته شدن است که می تواند در قسمت هایی از بدن به خصوص پاشنه پا ظاهر شود. گیجی، اسهال، بی اشتهایی، درد شکم و ضعف از دیگر علائم پلاگر هستند.

منابع غنی از ویتامین B-3 عبارتند از: مرغ مانند سینه مرغ و بوقلمون، گوشت چرخ کرده و جگر گاو، غذاهای دریایی مانند ماهی تن، سالمون، برنج قهوه ای، آووکادو و عدس.

ویتامین c

ویتامین C یا اسید ال اسکوربیک ویتامین دیگری است که به عنوان یک آنتی اکسیدان از آسیب سلولی و تولید کلاژن جلوگیری می کند. بدن مقادیر زیادی ویتامین C را در سلول های پوست ذخیره می کند تا از آسیب های محیطی محافظت کند. تحقیقات نشان می دهد که سطح ویتامین C در پوست آسیب دیده از نور خورشید کمتر است. از آنجایی که ویتامین C به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند، دریافت ناکافی آن می تواند منجر به کم آبی و خشکی سلول های پوست از جمله پاشنه پا شود.

کمبود ویتامین C اسکوربوت نامیده می شود و علائم مختلفی دارد از جمله: کبودی، خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، تاخیر در بهبود زخم، ترک خوردن پوست، خونریزی در پوست یا اطراف فولیکول های مو.

منابع غذایی غنی از ویتامین C عبارتند از: فلفل قرمز و سبز، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی، پرتقال و کلم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید