هدیه دادن سیم کارت، کارت بانکی و بیمه به افغان‌ها، چگونه؟

  • توسط: admin


در طول سال‌های اخیر، بسیاری از افغانستانی‌ها به دلیل شرایط نامطمئن و ناپایداری در کشور خود، مجبور شده‌اند به کشورهای دیگر فرار کنند. این افراد پس از ورود به کشور میزبان، نیاز به ابزارهای اساسی مانند سیم کارت، کارت بانکی و بیمه دارند تا بتوانند به خدمات مختلف اجتماعی و اقتصادی دسترسی یابند.

اهدای سیم کارت به آن‌ها امکان ارتباط با خانواده و دوستان در کشور خود راهیابی و همچنین امکان برقراری تماس با مراکز امدادی و مهمانسراها را فراهم می‌سازد. همچنین اهدای کارت بانکی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانند به صورت الکترونیکی امور مالی خود را مدیریت کنند. و اهدای بیمه نیز از آن سو ایمنی و حفاظت افراد در برابر خطرات مختلف را تضمین می‌کند.

بنابراین، اهدای این ابزارها به افغانستانی‌ها نه تنها راهکاری کارآمد برای ادامه زندگی در کشور میزبان است بلکه نشان از حمایت و همدردی با افرادی است که از خانه‌های خود دور و دوراندیش شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر اطلاعیه پیامکی برای بعضی از اتباع و مهاجرین خارجی در تهران و بعضی استان‌ها توسط دفاتر پیشخوان و بانک شهر با مضمون اهدای سیم کارت، کارت بانکی و بیمه ارسال شده است.
این سازمان در اطلاعیه خود تاکید کرد: با توجه به عدم دریافت مجوزهای لازم از شورای سیاستگذاری و هماهنگی اتباع و مهاجرین خارجی توسط این دو مجموعه، همه فعالیت‌های آنها در حوزه اتباع و مهاجرین غیرقانونی و تخلف محسوب می‌شود و سازمان ملی مهاجرت هیچ گونه مسیولیتی در این حوزه ندارد.
 پیش از این نیز به دنبال اجرای طرح جذب سرمایه اتباع و مهاجران خارجی در بانک ملی ایران که از سوی سازمان ملی مهاجرت طراحی شده است، برخی بانک ها بدون هماهنگی اقدام به ارسال پیامک افتتاح حساب به برخی اتباع کرده بودند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید