نحوه اندازه‌گیری دقیق زمان رسیدن دانش‌آموزان به مدرسه (9 راه حل موثر)

  • توسط: admin


یکی از مسائل بر سر راه خانواده‌هایی که فرزندان آنها به مدرسه می‌روند، رساندن به موقع آنها به مدرسه است. اگر فرزندی دارید که در سن و سال رفتن به مدرسه قرار دارد، حتما اهمیت این موضوع را درک می‌کنید. به همین دلیل هم لازم است به معرفی برخی راهکارها برای این که بچه‌ها را سر وقت به مدرسه برسانیم، اشاره کنیم.

یکی از دلایل مهم دیر رسیدن بچه‌ها به مدرسه ناشی از این است که مقدمات رفتن به مدرسه از قبل حاضر نشده است. در این مقاله از مجله اُکالا به روش‌هایی برای غلبه بر این مشکلات اشاره خواهیم کرد.

۱. لباس‌های کودکان را از شب قبل حاضر کنید.

یکی از مواردی که رعایت آن می‌تواند باعث شود بچه‌ها سر وقت به مدرسه برسند، حاضر و آماده بودن لباس‌های آنها است. گاهی اوقات پیش می‌آید که وقتی بچه‌ها از خواب بیدار می‌شوند، وقت زیادی برای حاضر شدن و رفتن به مدرسه ندارند. به همین دلیل هم بهتر است از شب قبل اقدام به حاضر کردن لباس‌های بچه‌ها کنید.

۲. کیف مدرسه و وسایل فرزندان از قبل محیا باشد.

مورد دیگری که باعث می‌شود بچه‌ها در رسیدن به مدرسه دیر کنند، آماده نبودن کیف مدرسه و محتویات آن است. وقتی کیف مدرسه آماده نباشد، بچه‌ها و والدین تلاش می‌کنند تا همان روز محتویات آن را مطابق با برنامه بچه‌ها آماده کنند. همین موضوع هم طول می‌کشد و باعث می‌شود گاهی اوقات بچه‌ها دیر به مدرسه برسند.

۳. ساعت خواب منظمی برای فرزندانتان تعیین کنید.

علت دیگری که موجب می‌شود بچه‌ها خواب بمانند و فردا زود به مدرسه نرسند، این است که شب دیر بخوابند. بیدار ماندن تا دیروقت کودک شما را دیر و سردرگم از خواب بیدار خواهد کرد و عجله برای رسیدن به مدرسه هم مفید نخواهد بود.

به همین دلیل بهتر است ساعت خواب منظمی برای بچه‌ها تعیین کنید و به آن پایبند بمانید. زود بیدار شدن می‌تواند موجب سروقت رسیدن به مدرسه شود.

بیشتر بخوانید: راهکارهای زود بیدار شدن کودکان در زمان مدرسه

۴. از قبل فکر صبحانه را کرده باشید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که شما و فرزندتان زود از خواب بیدار می‌شوید، با این حال آماده کردن صبحانه می‌تواند مدت زیادی طول بکشد و در نتیجه نتوانید بچه‌ها را سروقت به مدرسه برسانید.

برای رفع این مشکل بهتر است از شب قبل فکر صبحانه فردا را بکنید یا کمی زودتر از خواب بیدار شوید تا چیزهایی را که می‌خواهید زودتر آماده کرده باشید. اگر وقت زیادی ندارید، می‌توانید یک صبحانه ساده فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: لیست صبحانه‌های مقوی برای دانش آموزان

۵. تغذیه را از پیش مشخص کنید.

تغذیه بچه‎‌ها در مدرسه و خوراکی‌هایی که با خود به مدرسه می‌برند یکی از دیگر موضوعاتی است که ذهن والدین را به خود مشغول می‌کند. در صورتی که این تغذیه‌ها مشخص نباشد، ممکن است زمان آماده‌سازی و فکر کردن در مورد آنها طول بکشد و همین مساله باعث می‌شود زمان تخمینی برای رفتن به مدرسه بیشتر شود. همین موضوع سبب می‌شود بچه‌ها دیرتر به مدرسه برسند.

بنابراین، برای آن که بتوانید فرزندانتان را سروقت به مدرسه برسانید، بهتر است تغذیه را از شب قبل مشخص یا تهیه کرده باشید و زمان لازم برای فراهم کردن آن را بدانید. مثلا اگر قرار است این تغذیه مختصر باشد، زمان کمتری می‌خواهد اما اگر بخواهید چیزی برای وی درست کنید، قطعا زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: ساندویچ‌های فوری و پرطرفدار برای مدرسه بچه‌ها

۶. ترافیک و مسیرها را چک کنید.

بهتر است قبل از این که به سمت مدرسه حرکت کنید زودتر از خواب بیدار شوید و مسیرهای رفتن به آنجا را بررسی کنید. ببینید هر مسیر چقدر طول می‌کشد و بهترین راه کدام است. پس از این که مسیر را چک کردید، راحت‌تر می‌توانید برای رفتن به مدرسه و سر وقت رسیدن برنامه‌ریزی کنید. البته اگر مدتی مسیرها را چک کرده باشید، ارزیابی تخمینی از شرایط و زمان رسیدن به مدرسه خواهید داشت.

۷. استرس را از خود دور کنید.

گاهی اوقات پیش می‌آید که چندان هم از خواب دیر بیدار نشده‌اید یا به طور ناگهانی کمی ترافیک مسیر بیشتر شده است. در این شرایط بهتر است استرس را از خود دور کنید. استرس فقط باعث می‌شود کنترل خود را از دست دهید و تصمیماتی بگیرید که کمکی برای زودتر رسیدن به شما نمی‌کند. تازه ممکن است به دلیل همین استرس اشتباهاتی کنید که دیرتر هم به مقصدتان برسید.

۸. زمان‌بندی و برنامه‌ریزی داشته باشید.

برای این که به موقع به مدرسه برسید و فرزندتان را به آنجا برسانید، بهتر است یک برنامه مشخص و از پیش تعیین شده داشته باشید. این برنامه لازم نیست سفت و سخت باشد. فقط کافی است یک محدوده زمانی معین برای خواب کافی و زود بیدار شدن، صبحانه خوردن، آماده بودن کیف و محتویات آن و در نهایت معین کردن مسیر را داشته باشد.

داشتن چنین برنامه‌ای برای افرادی که فرزند دارند و می‌خواهند بچه‌ها را سروقت به مدرسه برسانند، بسیار مفید خواهد بود.

۹. جریمه‌ای برای دیر رسیدن در نظر بگیرید.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند باعث شود زودتر برای رفتن به مدرسه اقدام کنید و فرزندتان نیز تلاش کند تا زودتر برای رفتن به مدرسه حاضر شود، این است که برای دیر رسیدن جریمه تعیین کنید. ذهن افراد معمولا به دو محرک پاسخ می‌دهد: آنها از پاداش استقبال می‌کنند و از جریمه دوری می‌کنند.

به همین دلیل هم تعیین یک نوع جریمه برای دیر رسیدن به مدرسه می‌تواند باعث شود بچه‌ها سریع‌تر برای رفتن به مدرسه آماده شوند.

البته در این میان دو نکته وجود دارد. اول آن که این جریمه بهتر است طوری باشد که قابلیت اجرا شدن داشته باشد و شما بتوانید آن را اعمال کنید. دوم این که اجرایی کردن این جریمه باعث دلزدگی بچه‌ها نسبت به مدرسه و دلخوری آنها از رفتن به آن نشود، چرا که در این صورت پیامدهای نامناسب بیشتری برای بچه‌ها همراه خواهد داشت.

 

آنچه در این مقاله از مجله اُکالا خواستید خلاصه بخشی از راهکارهای ممکن برای جلوگیری از تاخیر حضور فرزندان در مدرسه، و در واقع به موقع رسیدن آنها بود. به موقع رسیدن کودکان به مدرسه، نه تنها در این دوره برای مدرسه رفتن آنها اهمیت دارد، بلکه به طور کلی نظم و وقت شناسی را به آنها می‌آموزد که برای آینده آنها و کیفیت روابط اجتماعی و کاری بسیار مهم است.

قطعا شما با توجه به شخصیت فرزند خود و همچنین شرایط و مناسبات خانوادگی، می‌توانید راهکارهای منحصر به فردی برای خودتان پیدا کنید. اگر فرزندی دارید که به مدرسه می‌رود، یا قبلا چنین تجربه‌ای داشته‌اید، از چه راهی استفاده کرده‌اید؟ آیا این راه‌ها کارآمد بوده اند؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

من سورین صیادی هستم و از بچگی تقریباً تمام وقت آزادم را صرف دیدن فیلم و سریال (و گاهاً انیمه) کردم! بیشتر به ژانرهای اکشن، جنایی و هیجان‌انگیز علاقه دارم، اما ژانرهای دیگر را هم دنبال می‌کنم.
خیلی خوشحالم که می‌توانم این لذت بزرگ از زندگی را با دیگران به اشتراک بگذارم و فیلم‌ و سریال‌های مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید