مواردی که نشان دهنده چقدر پرندگان گوشتی فوق‌العاده هستند

  • توسط: admin


در سال های اخیر گوشت بوقلمون در کشور ما محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این پرنده هم گوشت سفید دارد و هم گوشت قرمز. حدود 65 درصد گوشت بوقلمون را گوشت سفید تشکیل می دهد که در ناحیه سینه قرار دارد و 35 درصد مابقی را گوشت تیره تشکیل می دهد که در ناحیه ران قرار دارد. این دو نوع گوشت در طعم و مزه متفاوت هستند. گوشت سفید سینه و بال آن خوش طعم و شبیه گوشت گوساله است و گوشت قرمز ران آن ملایم تر و طعم پرنده وحشی یا شکارچی دارد.

به گزارش صد آنلاین، بوقلمون بدون پوست به طور طبیعی چربی بسیار کمی دارد و در هر 100 گرم آن تنها یک گرم چربی دارد. بیشتر چربی بوقلمون در پوست آن ذخیره می شود و گوشت تیره آن چربی بیشتری نسبت به گوشت سفید آن دارد. به همین دلیل افرادی که چربی خون بالایی دارند بهتر است از گوشت سینه بوقلمون سفید استفاده کنند.

گوشت بوقلمون بدون پوست سفید نیز نسبت به گوشت مرغ و گاو دارای چربی اشباع و کلسترول کمتری است. این نوع گوشت منبع غنی امگا 3 است که باعث باز شدن رگ های بدن می شود و به کاهش کلسترول و همچنین پیشگیری از بیماری های مزمن کمک می کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که گوشت بوقلمون در حین پخت بر خلاف گوشت مرغ، گاو و بره به دلیل نداشتن چربی میان بافتی و بافت خاص آن حجم خود را از دست نمی دهد.

گوشت بوقلمون به دلیل وجود اسید آمینه تریپتوفان به ترشح بیشتر سروتونین در بدن کمک می کند که منجر به افزایش احساس شادابی و آرامش در افرادی می شود که علائم افسردگی موقت دارند. علاوه بر این، تریپتوفان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و ممکن است به کاهش علائم ام اس کمک کند. علاوه بر این، این اسید آمینه نقش مهمی در بهبود خواب دارد و می تواند برای افرادی که از بی خوابی مزمن رنج می برند موثر باشد. تریپتوفان در بدن به پروتئینی تبدیل می شود که نقش مهمی در افزایش نشاط و انرژی افراد دارد.

مصرف 150 گرم گوشت بوقلمون حدود نیمی از نیاز روزانه به اسید فولیک را تامین می کند و در رفع کم خونی موثر است و مصرف متعادل آن برای زنان باردار مفید است. بوقلمون ها به دلیل داشتن پاهای فعال، رگ های خونی زیادی در ران خود دارند.

این عروق حاوی هموگلوبین های آهن هستند که اکسیژن را به ماهیچه ها می رسانند. بنابراین هر چه رنگ ماهیچه های ران تیره تر باشد برای کسانی که کمبود آهن دارند مفیدتر است، در مقایسه با گوشت های دیگر اوره و اسید اوریک ندارد.

بوقلمون هایی که به صورت طبیعی و ارگانیک پرورش داده می شوند، هیچ نوع هورمون و آنتی بیوتیکی در بدن خود ندارند و اگر این گوشت حاوی مواد هورمونی نباشد، می تواند سطح تستوسترون بدن مردان را در حد مطلوب نگه دارد و منجر به افزایش آن شود. در عملکرد جنسی و افزایش گلبول های قرمز خون و جلوگیری از پوکی استخوان.

طبق آزمایش‌های انجام‌شده، میزان فسفر در بوقلمون چهار برابر بیشتر از میگو است که غذاهای دریایی است. همچنین بهتر است بدانید که 80 درصد کلسیم ساز در استخوان های بدن فسفر است.

از کل فسفر موجود در بدن، 80 درصد در استخوان ها و 20 درصد در سایر قسمت های بدن است. عملکرد فسفر در استخوان ها مشخص است، با کلسیم کریستال هایی را تشکیل می دهند که در اسکلت پروتئینی استخوان یافت می شود و استخوان را قوی می کند.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید