معجزه‌ای در کفن: عیسی مسیح یا خاطرات کفن مقدس

  • توسط: admin


محققان ایتالیایی ادعا می‌کنند شواهدی یافته‌اند که نشان می‌دهد «کفن تورین» ممکن است در واقع همان پارچه‌ای بوده باشد که در دفن عیسی مسیح استفاده شده است!

به گزارش ایلنا، از کفن تورین که برای اولین بار در دهه 1350 ظاهر شد، اغلب به عنوان مطالعه شده ترین اثر باستانی در جهان یاد می شود.

این پارچه کتانی به ابعاد 4 متر و 36 سانتی متر در 1 متر و 10 سانتی متر تصویری محو شده از صورت مردی با بدنی پر از زخم و احتمالاً مصلوب شده دارد که برخی معتقدند عیسی مسیح است.

چند دهه پس از ظهور این کفن، اسقف پیر دارسیس در سال 2009 پس از میلاد یادداشتی نوشت و آن را جعلی دانست. اما از آن زمان تاکنون بارها درباره اصالت این تکه پارچه بحث شده است و اکنون به عنوان یک شی مقدس در کلیسای سنت جان باپتیست در تورین ایتالیا نگهداری می شود.

مطالعه بحث برانگیزی که در دهه 1980 انجام شد، قدمت این کفن را بین سال های 1260 تا 1390 میلادی نشان داد و آن را به عنوان پارچه ای تولید شده در قرون وسطی معرفی کرد.

مطالعه بعدی نشان داد که این پارچه به دور بدن مردی شکنجه شده پیچیده شده است، اما نویسندگان می‌گویند که نمی‌توانند بگویند که آیا این عیسی بوده است، زیرا “داده‌های کافی برای نتیجه‌گیری وجود ندارد.”

با این حال، محققان دانشگاه پادوآ می گویند که با بررسی رشته های کتانی کفن تورین با استفاده از اشعه ایکس، متوجه شده اند که منشأ آن به زمان عیسی مسیح باز می گردد!

این گزارش می‌گوید که نمی‌توان تأیید کرد که کفن واقعاً پارچه دفن عیسی بوده است یا خیر، اما «نتایج تجربی با این فرضیه که کفن تورین یادگاری 2000 ساله است مطابقت دارد».

به گفته محققان، سلولز موجود در الیاف Shroud از قرن چهاردهم در اروپا به دلیل دمای پایین اتاق ذخیره سازی به آرامی در حال تخریب بوده است.

مسیحیان بر این باورند که حضرت عیسی علیه السلام توسط یهودیان به صلیب کشیده شد، اما به گفته قرآن کریم، هنگامی که یهودیان بر ضد او قیام کردند و تصمیم گرفتند او را بکشند، خداوند متعال او را از دست آنان نجات داد و به نزد خود برد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید