مشکلات رایج تعمیر اگزوز را بشناسید

  • توسط: admin


اکثر خودروهای مدرن مجهز به موتور احتراق داخلی بنزینی یا دیزلی هستند. عملکرد این موتور بر اساس احتراق سوخت با انفجار است و حاصل این انفجار یک انفجار شدید، یک موج انفجار، دمای بالا و تشکیل تعداد زیادی از محصولات احتراق است. صدای وحشتناک و دود دود حرکت اولین اتومبیل ها که همراه با آن ها وجود داشت و اتومبیل های مدرن می توانند تقریباً بی صدا حرکت کنند و کمتر محیط را آلوده کنند. و همه اینها به لطف سیستم اگزوز است.

سیستم اگزوز که همه آن را اگزوز یا به سادگی صدا خفه کن خودرو می نامند، در خودروهای مدرن کاملاً پیچیده است. این در درجه اول برای منحرف کردن گازهای خروجی از سیلندرهای موتور به خارج از خودرو طراحی شده است، بنابراین از ایجاد مسمومیت در داخل خودرو جلوگیری می کند. در همان زمان، با عبور عناصر مختلف تنظیم کننده، گازهای خروجی خنک می شوند، سطح سمیت آنها و صدای خروجی کاهش می یابد. اما اگر هر گونه ایرادی در سیستم اگزوز خودرو بیافتاد ممکن است هرکدام از دلایلی که اگزوز به خاطر آن وجود دارد باعث آسیب به خودرو و یا شما بشود.

و برای سهولت در تعمیر اگزوز خودرو و کاهش هزینه آن باید به علائم خرابی سیستم خودرو به موقع توجه کرد. برای انجام این کار از این مقاله مفید استفاده کنید. این مقاله شامل رایج ترین علائمی است که نشان دهنده خرابی قریب الوقوع قطعات اگزوز خودرو است. همچنین برای خرید انواع لوازم های یکی خودرو ها  خارجی به شما رضائی یدک را معرفی می‌کنیم که محصولات آن دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

علائم خرابی اگزوز قطعات خودرو

هفت علامت رایج برای اختلال در چیدمان سیستم اگزوز وجود دارد:

  • تغییر صدای اگزوز. فقط در صورتی که اینها مشکلات اساسی باشد. اگر قطعات اگزوز خودرو معیوب باشد، بلافاصله با صدای لوله اگزوز قابل تشخیص است.
  • بویی در کابین خودرو. این حتی با حداقل نقض سفتی مجموعه اتفاق می افتد. بوی بیرون از ماشین نیز می تواند باشد. اگر دود غلیظ، سفید یا سیاه شد و همچنین علائمی از بوی بنزین از لوله وجود داشت، نیاز به تعمیر اگزوز خودرو دارید.
  • صدا خفه کن جغجغه می کند وتق تق می زند. احتمالاً با قسمت پایین یا قاب تماس دارد. این هنگام رانندگی از روی دست اندازها اتفاق می افتد. دلیل آن تعلیق شکسته است.
  • کف کابین در حال گرم شدن است. سپرهای حرارتی برای جبران گرما استفاده می شود. اگر سیستم بالاتر از حد معمول گرم شود، ذخیره نمی شوند. مشکل باید سریع حل شود. در غیر این صورت، خطر آتش سوزی خودرو وجود دارد.
  • “انفجار یا صدای ترکیدن” اگزوز. صدا بسته به دور موتور و همچنین سرعت رانندگی تغییر می کند. دلیل آن ترک در قطعات اگزوز خودرو مانند صدا خفه کن، اتصالات و همچنین واشرهای سوخته است. فشار داخل سیستم کاهش می یابد. گازها تمایل دارند به داخل خودرو نفوذ کنند.
  • گرفتگی قطعات اگزوز خودرو. آلودگی در هر جزء امکان پذیر است. این معمولا در یک کاتالیزور اتفاق می افتد. موتور قدرت را از دست می دهد و صدایی کسل کننده از لوله نیز ظاهر می شود.
  • عیوب خارجی قطعات اگزوز خودرو. آنها را می توان به صورت بصری شناسایی کرد. برای تشخیص نیازی به تماس با متخصص نیست. لازم است بلافاصله تعمیرات اگزوز خودرو شروع شود.

متأسفانه، همه نمی توانند تعمیرات اگزوز خودرو را به طور موثر و با دست خود انجام دهند. اما این توانایی را دارند که متوجه شوند که خودرو نیاز به تعمیرات دارد. بنابراین وظیفه اصلی راننده نظارت بر رفتار خودرو و واکنش به تغییرات آن است. حتی یکی از علائم برای شروع حل مشکل ایجاد شده و همچنین بازیابی خودرو با کمک تعمیرات اگزوز خودرو کافی است. و اگر نمی‌دانید قطعات اصلی اگزوز خودرو را از کجا بخرید، رضائی یدک را دنبال کنید. در اینجا شما آنچه را که نیاز دارید با کمترین قیمت پیدا خواهید کرد! همچنین حتما دقت داشته باشید همیشه در هنگام خرید قطعات خودرو سعی کنید حتما از محصولات با کیفیت و اصلی را انتخاب کنید.

 

سوالات متداول مشکلات تعمیر اگزوز

سیستم اگزوز خودرو از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

سیستم حذف گاز اگزوز شامل موارد زیر است:

  • گردآورنده
  • لوله ورودی
  • راه راه
  • کاتالیزور
  • طنین انداز
  • لوله وسط
  • صدا خفه کن
صدا خفه کن های اگزوز ماشین چیست؟

در خودروهای مدرن از دو نوع صدا خفه کن استفاده می شود: رزونانس و جریان مستقیم. هر دو را می توان همراه با یک تشدید کننده (پیش صداگیر) نصب کرد. صدا خفه کن اصولا وسیله ای است که دارای لوله های فراوان همراه با سوراخ هایی است که صدای اگزوز را با کم کردن صدای احتراق سوخت در موتور ماشین تغییر می‌دهد. صدا خفه کن ها نخستین بار در سال 1897 در ایالات متحده به ثبت رسیده اند.

هزینه تعویض اگزوز به صورت تخمینی چقدر است؟

تعمیرات اگزوز خودرو بسیار گران است، اما می توانید در هزینه آن صرفه جویی کنید. با انتخاب رضائی یدک به عنوان تامین کننده انواع لوازم های یدکی خودرو در برند ها و

چگونه می توانید بفهمید که اگزوز دچار انفجار شده است؟

هنگامی که اگزوز در حال انفجار و یا ترکیدن است، می‌توانید صدای نم نم آب مانند صدای باران و برخی لرزش‌ها را بشنوید. این صداها به دلیل تعدادی سوراخ در صدا خفه کن است.

سوراخ شدن صدا خفه کن به چه علت است؟

از آنجایی که صدا خفه کن ها تقریباً هیچ محافظتی در برابر تأثیر محیط خارجی ندارند، از مواد بادوام ساخته شده اند تا عمر مفید آن طولانی تر باشد. کیفیت جاده، موانع و حتی پرش های سنگی ساده به صدا خفه کن آسیب می زند.

با این حال، تأثیر مکانیکی شایع ترین علت خرابی در صدا خفه کن ها نیست. عمدتاً خوردگی شیمیایی منجر به خرابی می شود. محیطی که صدا خفه کن در آن کار می کند را می توان بسیار تهاجمی نامید. زیرا آب، برف و همچنین شرایط مختلف برای محافظت از جاده ها در برابر یخ زدگی بر روی بدنه آن قرار می گیرند. همه اینها به سطح می چسبد و منجر به فرسودگی صدا خفه کن می شود.

اگر آسیب جدی باشد صدا خفه کن را تعویض و اگر آسیب جزئی تر باشد آن را تعمیر می‌کنند.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید