مریخ‌نوردان ناسا در مواجهه با چالش جدیدی: جستجو برای زندگی بر روی مریخ

  • توسط: admin


مریخ نورد Perseverance ناسا صعود چالش برانگیز خود را به لبه دهانه Jezero برای جمع آوری نمونه های سنگی آغاز کرده است که می تواند به درک عوامل مهم در مورد آب و هوای باستانی مریخ و حیات بالقوه منجر شود. این مریخ نورد که در سال 2021 فرود خواهد آمد، تقریباً 29 کیلومتر را کاوش کرده و تاکنون 22 نمونه جمع آوری کرده است.

پس از بیش از سه سال سرگردانی در کف دهانه، مریخ نورد استقامتی ناسا روز سه شنبه صعود خود را به ارتفاع 1000 فوت (305 متر) به بالای لبه دهانه جزرو برای جمع آوری نمونه های سنگی آغاز کرد.

نمونه‌های جمع‌آوری‌شده توسط مریخ‌نورد می‌تواند بینش ارزشمندی از آب و هوای سیاره میلیاردها سال پیش به دانشمندان ارائه دهد و به طور بالقوه منجر به کشف شواهدی از حیات مریخ باستان شود.

به گفته استیون لی از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیا، سنگ بستر سنگی لبه دهانه ممکن است سرنخ هایی از شکل گیری سیارات سنگی مانند مریخ و زمین ارائه دهد. با این حال، سفر پیش رو چالش برانگیز خواهد بود زیرا استقامت در ماه ها از زمین های صخره ای و شیب تا 23 درجه می گذرد. لی می‌گوید: «استقامت مطمئناً یک سرباز واقعی بوده است.

سنگ در بالای دهانه احتمالاً از منافذ هیدروترمال باستانی می آید، که مکان هایی هستند که آب داغ و مواد معدنی محلول پس از گردش در زیر سطح سیاره بیرون می آیند. بر روی زمین، مکان هایی مانند پارک ملی یلوستون به عنوان مهد حیات در نظر گرفته می شود.

این مریخ نورد شش چرخ از زمان فرود بر روی سیاره سرخ در سال 2021، 22 نمونه هسته سنگی را از کف دهانه که زمانی پر از آب بود، جمع آوری کرده است. ناسا در حال حاضر در حال بررسی راه هایی برای انتقال این نمونه های سنگی به زمین برای تجزیه و تحلیل بیشتر است.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید