محافظت از طراوت آلبالو: چهار ترفند سریع و ساده برای حفظ آلبالو تازه در مدت زمان طولانی

  • توسط: admin


آلبالو از میوه‌های پرطرفدار و خوشمزه تابستان است که امکان استفاده از آن به صورت تازه در سایر فصل‌ها وجود ندارد. از این رو طرفداران آلبالو راه‌های مختلفی برای نگهداری طولانی مدت از این میوه دارند تا بتوانند در مواقعی که آلبالو تازه در دسترس نیست هم آن را مورد استفاده قرار دهند. در این مطلب از آدرینبلاگ به روش‌های نگهداری آلبالو اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی روش‌های نگهداری آلبالو 

در ادامه به بررسی ۵ روش ساده و کاربردی برای نگهداری آلبالو به مدت طولانی می‌پردازیم.

۱- فریز کردن آلبالو

یکی از بهترین روش‌های نگهداری از آلبالو برای مدت زمان طولانی، بسته بندی و قرار دادن آن در فریزر است. با این روش هر موقع که نیاز داشتید، می‌توانید آلبالوهای منجمد شده را از فریزر خارج کرده، یخ زدایی کنید و در غذا یا دسر مورد استفاده قرار دهید.

در این روش، قبل از هر کاری باید آلبالوهای تازه و باکیفیت را انتخاب کنید. آلبالوی کهنه یا نرسیده، بعد از منجمد شدن طعم و رنگ خود را از دست می‌دهد.بعد از انتخاب آلبالوی مناسب، بهتر است که هسته آن‌ها را خارج کنید و مدتی در دمای اتاق قرارشان دهید.توجه کنید که در زمان خارج کردن هسته، به بافت میوه آسیب جدی وارد نشود و ظاهر آن سالم بماند.در این روش، می‌توانید بدون خارج کردن هسته آلبالو نیز آن‌ها را منجمد کنید. انتخاب روش مناسب به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.برای قرار دادن آلبالو در فریزر هم سعی کنید از ظرف یا کیسه‌ای استفاد کنید که بعد از قرار دادن آلبالوها در آن، میوه‌ها تحت فشار نباشند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسکمو آلبالویی

۲- خشک کردن آلبالو

آلبالو خشک شده علاوه بر این که برای استفاده در غذا، سالاد یا دسر مناسب است، می‌تواند به عنوان یکی از سالم‌ترین نوع تنقلات نیز مصرف شود. خشک کردن آلبالو در بعضی مواقع حتی به بهتر شدن طعم آن نیز کمک می‌کند.

برای این که بتوانید آلبالو را به بهترین شکل خشک کنید، ابتدا میوه با کیفیت انتخاب کنید. مثل روش قبلی، سعی کنید آلبالوها تازه، رسیده و قرمز باشند.بعد از این که میوه را به خوبی شستید، می‌توانید آن‌ها را در دمای متوسط در فر قرار دهید و تقریبا بعد از ۴ ساعت میوه‌ها شروع به خشک شدن می‌کنند.در یک روش دیگر، می‌توانید آلبالو را در دمای محیط و در جایی تمیز قرار دهید و مدت زمانی طولانی صبر کنید تا میوه‌ها به صورت طبیعی خشک شوند.

هر دو این روش‌ها در نهایت شما را به آلبالو خشک با کیفیت و خوشمزه می‌رساند. در کنار فریز کردن، با استفاده از این روش نیز می‌توانید آلبالو را در طول سال نگهداری کنید و هر زمانی که میل داشتید از آن‌ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش اصولی و آسان هسته گیری آلبالو

۳- کنسرو کردن آلبالو

کنسرو آلبالو تقریبا در هر فروشگاهی یافت می‌شود. این کنسروها که به صورت شرکتی آماده می‌شوند، در طول سال و در مواقعی که به آلبالو نیاز دارید و فصل آن نیست، می‌توانند به شما کمک کنند. البته کنسرو یا کمپوت آلبالو را می‌توانید طبق روش زیر در خانه نیز تهیه کنید.

مشابه روش‌های قبلی، قبل از هر کاری میوه با کیفیت خریداری کنید.هسته میوه‌ها را بعد از شستشوی کامل از آن‌ها خارج کنید و در قابلمه بریزید.می‌توانید آب، سرکه یا آب میوه به آن اضافه کنید و زمان دهید تا مواد مدت زمانی بجوشند.بعد از این که به خوبی جوشیدند، آن‌ها را کنار بگذارید تا سرد شوند.سپس آلبالوها را به همراه مایع درون قابلمه در شیشه بریزید و نگهداری کنید. نکته مهم این است که ظرف را به صورت کامل پر نکنید و بخشی از آن خالی باشد.

کنسرو آلبالو یا کمپوت آلبالو برای مصرف به عنوان میان‌وعده نیز مناسب است و طعم خوبی برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه از کپک زدن میوه‌ها در یخچال جلوگیری کنیم؟!

۴- مربای آلبالو

مربا در صبحانه یا برای استفاده در دسر یک گزینه عالی به حساب می‌آید. مربای آلبالو هم با ترکیب طعم‌های ترش و شیرین، یک ترکیب جادویی ایجاد می‌کند که خوردن آن همراه با کره یا خامه بسیار لذت‌بخش است. یکی از بهترین روش‌ها برای نگهداری طولانی مدت از آلبالو، پخت آن به صورت مربا است.

برای تهیه مربای آلبالو حتما از آلبالوی با کیفیت استفاده کنید.بعد از این که میوه‌های تازه و رسیده را خریداری کردید، آن‌ها را به خوبی شستشو دهید و ساقه‌ها را جدا کنید.در این مرحله با دستگاه یا با دست، هسته آلبالو‌ها را از آن‌ها خارج کنید.قبل از این که آلبالوها را بپزید، بهتر است بخشی از آن‌ها را خرد کنید. اندازه آن‌ها بهتر است خیلی ریز نباشد. بخشی از آن‌ها را نیز به صورت سالم باقی بگذارید.سپس آلبالوها را به همراه آب در قابلمه بریزید و زمان دهید تا حدود ۳۰ دقیقه مواد به خوبی بپزند و نرم شوند.سپس به آن آبلیمو اضافه کنید و هم بزنید. در نهایت به اندازه ¾ مواد به آن شکر اضافه کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا هم بزنید.بعد از این که مواد درون قابلمه غلیظ شدند، آن‌ها را کناری قرار دهید تا خنک شود.سپس می‌توانید مواد را در ظروف مناسب ریخته و نگهداری کنید.

برای مشاهده کامل و دقیق رسپی مربای آلبالو می‌توانید روی لینک طرز تهیه مربای آلبالو کلیک کنید.

همانطور که در این مطلب از مجله آشپزی آدرینمطالعه کردید روش‌های متفاوتی برای نگهداری آلبالو به مدت طولانی وجود دارد که بسته به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. منجمد کردن، فریز کردن، خشک کردن، پخت کمپوت و پخت مربای آلبالو جزو این روش‌ها هستند که می‌‎توانند به شما در نگهداری آلبالو کمک کنند.

امیررضا هستم، فخاریان. به چند تا چیز خیلی علاقه دارم: نوشتن، آشپزی، سینما و کتاب. چند سالی میشه همه اینا رو در کنار هم پیش می‌برم. الان هم خوشحالم که فرصتش هست تا دو تا از چیزهای مورد علاقه‌ام رو با هم ترکیب کنم!

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید