ماجراهای پلنگ ماده و توله‌اش در دامنه‌های برفی ارتفاعات گیلان + تماشای فیلم

  • توسط: admin


پلنگ‌ها به عنوان یکی از حیوانات وحشی زیبا و خطرناک شناخته می‌شوند. این حیوانات شگفت‌انگیز برای شکار و زندگی در ارتفاعات برفی گیلان بسیار مناسب هستند. پلنگ‌ها از خانواده گربه‌ها هستند و دارای نقاط تیره و روشن روی بدن خود هستند که به آن‌ها کمک می‌کند در محیط طبیعی خود مخفی شوند و در شکار موفقیت بیشتری داشته باشند.

همچنین، پلنگ ماده به دلیل مراقبت و محافظت خود، توله‌هایش را با دقت بزرگ می‌کند. توله‌های پلنگ از نوزادی به نوزاد بزرگ می‌شوند و پس از آموزش‌های لازم از مادرشان، توان مدیریت محیط و شکار را به خوبی پیدا می‌کنند.

با تماشای فیلم‌های مستند پلنگ ماده و توله‌هایش می‌توانید به دنیای زیبای پلنگ‌ها و روابط خانوادگی آن‌ها نگاهی دقیق‌تر بیندازید و از زیبایی و خطرناکی این حیوانات تحسین کنید.

ویدئویی از یک پلنگ ماده و توله‌اش که در ارتفاعات برفی گیلان مشاهده شده بودند، منتشر شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تصویربرداری یک قلاده پلنگ ماده به همراه توله اش در ارتفاعات برفی منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر واقع در شرق استان خبر داد. پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

[

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید