قیمت نفت باز هم صعودی شد

  • توسط: admin


به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه همچنان در مسیر افزایش قرار دارد. حمله یمنی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ باعث تخریب تجهیزات ناوگان نظامی عربستان شده و باعث مختل کردن تردد کشتی‌ها در این منطقه شده است. این اتفاق موجب شده تا شرکت‌های کشتیرانی مجبور به تغییر مسیر کشتی‌هایشان شوند و این مسئله تأثیر مستقیمی بر بازار نفت داشته باشد.

به گزارش آدرین به نقل از اقتصاد آنلاین، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۱ سنت یا ۰.۱۴ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۶ سنت رسید. همچنین، نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷ سنت یا ۰.۱۰ درصد کاهش، به ۷۲ دلار و ۴۰ سنت معامله می‌شود. افزایش قیمت نفت در این روزها به دلیل نگرانی‌ها درباره تغییر مسیر کشتی‌ها و دور شدن آنها از دریای سرخ اتفاق افتاده است.

شرکت نفت بزرگ بریتیش پترولیم موقتاً حمل و نقل از دریای سرخ را متوقف کرده است. شرکت کشتیرانی فرانت‌لاین هم در روز دوشنبه اعلام کرد کشتی‌هایش از این مسیر دریایی عبور نمی‌کنند. به نظر می‌رسد این بحران به حمل و نقل انرژی هم سرایت کرده است.

حدود ۱۵ درصد از حمل و نقل دریایی دنیا از طریق کانال سوئز صورت می‌گیرد که دریای سرخ را به مدیترانه متصل می‌کند و کوتاه‌ترین مسیر بین اروپا و آسیاست.

حمله به کشتی‌ها باعث شده آمریکا و متحدانش به فکر ایجاد کارگروهی برای حفاظت از مسیر دریای سرخ باشند. اما تهران نسبت به این اقدام هشدار داده و آن را یک اشتباه بزرگ اعلام کرده است.

 

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید