قیمت میلگرد در بازار: مناقشات خاورمیانه و تأثیراتش بر رکود + جدول قیمت های امروز

  • توسط: admin


به گزارش تجارت نیوز،

قیمت میلگرد امروز ‌جمعه 13 مهر 1403 اعلام شد. براساس آمار ارائه‌شده تا لحظه نگارش این خبر میلگرد ساده و آجدار تغییری در روند خود نداشته و با همان فاز روزهای گذشته به کار خود ادامه می‌دهد.

قیمت میلگرد در بازار

میلگرد 12 آجدار A3 ذوب آهن اصفهان 30 هزار و 400 تومان قیمت‌گذاری شده است.

میلگرد 20 آجدار A3 فولاد قائم رازی با نرخ 27 هزار و 900 تومان در حال معامله است.

میلگرد 18 آجدار A3 فولاد بافق یزد نیز با قیمت 29 هزار و 100 تومان به دست مصرف‌کننده می‌‌رسد.

میلگرد 30 ساده A1 فولاد شمس گل آذین هم با قیمت 29 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود.

بهای انواع میلگرد در جدول زیر مشاهده می‌شود.

بی‌اعتنایی میلگرد با مناقشات منطقه

افزایش مناقشات در خاورمیانه، حمله ایران به اسرائیل، بالا رفتن سطح ریسک‌های سیاسی و نگرانی‌ها از تشدید تنش در خاورمیانه سرعت افزایش قیمت دلار را تشدید و تغییراتی را در معاملات داخلی ایجاد کرده است، اما این افزایش نرخ ارز و دلار، بازار فلزات از جمله میلگرد را تحت تأثیر قرار نداده است.

رکود بازار میلگرد به عوامل متفاوتی بستگی دارد، کارشناسان اقتصادی و معامله‌گران نرخ رشد اقتصادی، سطح تولید و عرضه، شرایط فصلی و محیطی را در وضعیت رکودی حال حاضر تاثیرگذار می‌دانند و معتقدند با این حال قیمت میلگرد در بازار متغیر است و ممکن است در هر لحظه تغییر کند.

گفتنی است ریتم بازار در روزهای تعطیل تغییر عملکردی ندارد و از جریان افتادن و تعطیلی معاملات چراغ بازار را خاموش می‌کند چراکه میزان تقاضا در این روز به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد.

در چند وقت اخیر قیمت داخلی میلگرد آجدار به قیمت صادراتی تولید‌کنندگان نزدیک شده است که این موضوع به کاهش تقاضای داخلی انجامید. مسئولان نیز سقف مجاز برای رشد بهای میلگرد را حداکثر 10 درصد پایین‌تر از قیمت صادراتی آن تعیین کردند  و صادرات میلگرد تنها زمانی که دلار و قیمت‌های جهانی رشد داشته باشند، برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی دارند.

برای مطالعه بیشتر صفحه بازار کالا را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

به اشتراک گذاری

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید