فلسطین: به چشم یک کشور دیگر

  • توسط: admin


فلسطین جمهوریتی است که در غرب آسیا واقع شده و همچنین از نظر تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است. این کشور دارای مردمانی با تاریخی بسیار قدیمی و با زبان و فرهنگ خاص خود است. فلسطین به عنوان یک کشور مستقل شناخته شده و مردم آن حق خود تعیینی دارند. شناخته شدن فلسطین به عنوان کشوری جدا از دیگر کشورهای محل همسایگی، یک گام مهم در راستای تقویت ارتباطات بین المللی و حفظ صلح و ثبات در منطقه می‌باشد. این تصمیم می‌تواند به ایجاد فرصت‌های جدید در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی منجر گردد و به تعالی روابط بین کشورها و مناطق جهان کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید