غم انگیز و جذاب: دانلود بازی فوق العاده موبایلی What Remains of Edith Finch

  • توسط: admin


اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های ماجراجویی موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی آی او اس What Remains of Edith Finch همراه ویجیاتو باشید.

توجه! در زمان نگارش این مقاله بازی What Remains of Edith Finch صرفا برای سیستم عامل iOS پورت شده و امکان تجربه این بازی برای کاربران اندرویدی فراهم نیست.

شاید اگر یک دهه پیش از گیمرها درباره امکان تجربه بازی‌های بزرگ و گرید AAA کنسولی روی گوشی هوشمند‌شان می‌پرسیدید، هیچکسی حرف‌تان را جدی نمی‌گرفت. اما پلتفرم موبایل ثابت کرد که می‌توان رویش حساب ویژه‌ای باز کرد و به سبب پتانسیل‌های بسیار خوبی که داشت، تبدیل به میزبانی عالی برای بازی‌سازها و توسعه‌دهندگانی بود که به دنبال انجام غیرممکن‌ها بودند. تاکنون بازی‌های بزرگی برای موبایل منتشر شده‌اند، از سری جی‌تی‌ای و ریمستر The Definitive Edition آن بگیرید، تا ریسینگ‌های نسل هشتمی! اما بی‌شک بازی جزو فراموش‌شده‌ترین بازی‌های مستقل و جذابیست که برای پلتفرم موبایل منتشر شده و اگر به دنبال تجربه یک بازی متفاوت‌اید، با بررسی What Remains of Edith Finch همراه ما باشید.

بازی What Remains of Edith Finch داستانش را در سبک بازی‌های ماجراجویی روایت می‌کند. این بازی در سال ۲۰۱۷ برای کنسول‌های نسل هشتمی، در سال ۲۰۱۹ نینتندو سوئیچ و در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، به ترتیب برای موبایل و کنسول‌های نسل نهمی پورت شد. این بازی دست‌پختی از استودیوی Giant Sparrow بود و ماموریت انتشار آن به استودیوی Annapurna Interactive واگذار شده بود. استودیوهایی که سابقه بسیار خوبی در ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی داشتند و حال شاهکاری را ساخته بودند که می‌شد روی آن حساب باز کرد.

آن‌ها برای ساخت و توسعه این بازی از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ استفاده کرده بودند. موتوری که به آن‌ها در به تصویر کشیدن تصاویر و گرافیکی زیبا، کمک شایانی کرد. بازی What Remains of Edith Finch به‌طور کلی از سوی منتقدان و گیمرهای بسیاری ستایش شد. بطوری‌که این بازی به آمار بسیار دلگرم‌کننده‌ای رسید و نشان داد که برای ساخت یک بازی شاهکار، خط قرمزی وجود ندارد. بازی What Remains of Edith Finch در نهایت با امتیاز متای ۹۲، خودش را به عنوان یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های مستقل معرفی کرد که حالا امکان تجربه آن روی موبایل فراهم بود.

زمانی‌ که این بازی عرضه شد، از نظر داستانی شاهکاری بی‌پایان بود. داستان این بازی درباره دختری هفتده ساله به نام Edith Finch جریان داشت. آخرین بازمانده از خانواده‌اش! او که از خانواده خود جدا شده بود، با بازگشت به خانه خانوادگی‌شان پس از گذشت ۷ سال، تصمیم به کندوکاو مجدد خانه‌شان می‌گیرد. در همین حین او اطلاعات عجیبی درباره سرگذشت خانواده‌اش به دست‌ می‌آورد. سرگذشتی که در آن چندین قتل عجیب، مرگ‌های مرموز و سوالات بی‌پاسخ جای خوش کرده‌اند. موضوعاتی که به نوعی سبب شدند تا ساختار خانواده Finch از هم فرو بریزد و حال شما باید در چنین سفری همراه Edith Finch باشید.

همانطور که داستان این بازی موبایلی روایتی شاهکار دارد، گیم‌پلی آن نیز بی‌نظیر و جذاب طراحی شده. بازی موبایلی What Remains of Edith Finch تمرکز بسیاری روی المان‌های ماجراجویی دارد و شما با یک بازی ادونچر رو به رو هستید. عنوانی که با استفاده از روایت‌گری فوق‌العاده‌اش، نسبت به سایر بازی‌های ادونچر، یک سر و گردن بهتر است. بازی What Remains of Edith Finch تا حد بسیار زیادی خودش را یک بازی دیالوگ‌محور نیز معرفی می‌کند و شما با ورود به هر اتاق جدیدی، با اطلاعات ارزشمندی رو به رو خواهید شد که در کالبد دیالوگ‌ها، زمزمه‌ها و نوشته‌ها به شما نمایش داده می‌شوند.

بازی What Remains of Edith Finch یک عنوان کاملا آفلاین موبایلی است

دنیای این بازی موبایلی مملو شده است از رازهایی که گذشته خانواده Finch را برملا می‌کنند. درست از زمان مرگ هر یک از اعضای این خانواده، اتاق خواب آن‌ها دست‌نخورده باقی مانده و شما با ورود به این اتاق‌ها می‌توانید خاطرات هر یک از آن‌ها را به صورت دیالوگ‌ ببینید. برخی از این اتاق‌ها آیتم‌هایی را در دلشان قرار داده‌اند که می‌توان با آن‌ها تعامل کرد و در نتیجه اطلاعات مهمی به دست آورد. این آیتم‌ها عمدتا داستان و خاطرات هر یک از افراد این خانه را بازگو خواهند کرد.

در پایان بخش گیم‌پلی این بازی باید گفت که سبک متفاوت بصری و روایتی این بازی سبب شده تا چنین عنوانی دست برتری نسبت به سایر بازی‌ها داشته باشد. گیم‌پلی این بازی موبایلی در زمان عرضه ستایش شد و هنوز هم که هنوز است، می‌توان روی موبایل جذاب بنظر برسد. خوشبختانه کنترلرهای این بازی به خوبی برای پلتفرم موبایل بهینه شده‌اند و به نوعی همه‌چیز دست به دست هم داده تا تجربه این بازی موبایلی دوست داشتنی و هیجان‌انگیز باشد.

هرچند که ما با یک پورت کاملا موبایلی رو به رو هستیم و انتظار می‌رفت که این بازی از نظر گرافیکی افت شدیدی داشته باشد، اما این‌گونه نشد و دنیای این بازی دوست داشتنی‌تر از همیشه روایت شد. گرافیک و جلوه‌های بصری این بازی فوق‌العاده‌اند و ترکیب چنین گرافیکی با جلو‌ه‌های بصری خوب پورت موبایلی بازی What Remains of Edith Finch، دست به دست هم داده‌اند تا تجربه این بازی موبایلی دوست داشتنی و هیجان‌انگیز روی پلتفرم موبایل باشد.

پورت موبایلی بازی What Remains of Edith Finch شاهکاریست که باید به سراغش رفت. عنوانی که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در سال ۲۰۲۱ برای پلتفرم موبایل عرضه شد. What Remains of Edith Finch چه در بخش داستانی و چه در بخش گیم‌پلی، یکی از بهترین‌ها در ژانر بازی‌های ماجراجویی است و باید فرصتی به این بازی داد.

ناشر بازی:
Giant Sparrow

دسته بندی:
ماجراجویی

حجم:
۳۲۰۰ مگابایت مگابایت

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید