عضو کلیدی کمیسیون امنیت ملی فاش می‌کند: مخالفت قاطع رییس فراکسیون محیط زیست با سیاست‌های سند ۲۰۳۰ در نشست‌های بین‌المللی IPU

  • توسط: admin


به گزارش اقتصاد آنلاین، عباس گلرو افزود: در شرایط کنونی منطقه و کشور، حمایت مجدد مردم در پای صندوق‌های رای می‌تواند بر دیپلماسی فعال و عزتمندانه کشورمان مهر تایید بزند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن زمان رای گیری متاسفانه با بداخلاقی‌های سیاسی در مورد برخی نمایندگان از جمله افرادی شاخص و بسیار توانمند و متعهد همچون خانم سمیه رفیعی مواجه هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس ادامه داد: در یک اظهار نظر عجیب متوجه شدم که مطالبی پیرامون حمایت ایشان از برخی اصول سند ٢٠٣٠ در نشست IPU در کشور آنگولا مطرح شده است که برای اینجانب به عنوان همکار ایشان در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس،بسیار جای تاسف و البته تعجب دارد.

وی تاکید کرد: خانم سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در اجلاسیه‌های IPU که مرتبط با محیط زیست بوده شرکت داشته و مواضعی محکم و در چارچوب نظام اتخاذ نموده اند. ایشان به عنوان الگوی یک زن مسلمان ایرانی مورد تحسین قرار گرفته اند و تمامی مواضع ایشان در چارچوب سیاستهای راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران و دقیقا مخالف سند مرسوم به ٢٠٣٠ بوده أست.

دبیرکل شورای بین المجالس IPU در مجلس یازدهم افزود: در سخنرانی نشست IPU در کشور آنگولا، شعار “صلح،عدالت و ایجاد نهادهای قوی” که معادل هدف ١٦ از اهداف کلی توسعه پایدار است به عنوان دستور کار و بیانیه پایانی مطرح بود که خانم رفیعی در کمیته مرتبط طی سخنرانی خود تاکید کرد” در راستای شعار کلی این اجلاس که قرار است بیانیه ای در آن صادر شود، حتما باید رژیم صهیونیستی محکوم گردد”؛ لذا استناد وی به شعار کلی اجلاس است نه اهداف توسعه پایدار.

وی افزود: همچنین همزمان با این نشست که در اوایل آبان ١٤٠٢ برگزار شد، تنها چند هفته از آغاز جنگ غزه گذشته بود و ایشان خواستار محکومیت رژیم غاصب در قالب شعار اجلاس و توسط تمامی مجالس از جمله اروپاییان بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس ادامه داد: در عین حال کمیته مزبور تحت عنوان کمیته امور اقتصادی،تجارت و امور مالی فعالیت می کند که موسوم به توسعه پایدار است. از سوی دیگر در این کمیته در همین مجلس یازدهم و سایر مجالس قبلی نمایندگان بسیار زیادی شرکت کرده و از مواضع جمهوری اسلامی ایران اعلام حمایت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل جایگاه دبیرکلی خود در گروه بین المجالس مجلس یازدهم و همچنین عضو ارشد کمیته مبارزه با تروریسم و افراطی گری خشونت بار IPU وظیفه اخلاقی خود می دانم که تاکید کنم هیچگونه تاییدی از سوی خانم سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس نسبت به سند ٢٠٣٠ هرگز مطرح نشده بلکه بالعکس مواضع مقتدرانه ایشان علیه رویه استعمارگری کشورها بوده است.

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید