عروس دانشکده ارومیه، زنده شد! + ویدیو

  • توسط: admin


دریاچه ارومیه، یکی از بزرگترین دریاچه‌های شور آسیای غربی و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران است. این دریاچه، با مناظر طبیعی خیره‌کننده و آب آن با خواص درمانی فراوان، همیشه جذابیت خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی داشته است.

اما به دلیل کمبود باران و تغییرات آب و هوایی، دریاچه ارومیه در سال‌های اخیر با مشکل کاهش سطح آب روبرو شده است. این امر باعث شده تا تنش‌ها و نگرانی‌ها در مورد ادامه حیات این منطقه زیبا افزایش یابد.

با این وجود، تلاش‌های بسیاری برای نجات دریاچه ارومیه انجام شده و طرح‌هایی برای تأمین آب مورد نیاز و حفظ اکولوژی این منطقه پیشنهاد شده است. امیدواریم که با توجه به اهمیت بی‌نظیر این منطقه، توانایی حفظ و بازیابی دریاچه ارومیه فراهم شود تا این تاریخچه طبیعی و فرهنگی مهم، همواره برای نسل‌های آینده حفظ شود.

با توجه به بارش‌های مناسب در ماه اخیر و وضعیت مناسب سد مخزنی چراغ ویس که در بالادست سد شهید کاظمی بوکان قرار گرفته است ، برابر دستور مصوبه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی وزارت نیرو با توجه به حجم مخزن ۸۴ میلیون مترمکعب سد چراغ ویس عملیات رها سازی بمیزان۳۰ میلیون  مترمکعب از روز ۲۳ اسفند ماه توسط شرکت آب منطقه ای کردستان شروع  شده است. آب رهاسازی شده از طریق سد شهید کاظمی بوکان به سمت دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید