طرز تهیه نوش جان: ته چین قورمه سبزی لذیذ و باشکوه مجلسی

  • توسط: admin


شاید تا به حالا این مدل ته چین را امتحان نکردید، ولی مطمئن باشید که مجذوب طعم بی‌نظیر و دلچسب آن خواهید شد. ته چین قورمه سبزی، غذایی خوشمزه و مجلسی است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی در مهمانی‌ها باشد. برای آشنایی با طرز تهیه ته چین قورمه سبزی در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین قورمه سبزی

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این غذای لذیذ به شرح زیر است:

برنج۲/۵ پیمانهخورش قورمه سبزیبه مقدار لازمتخم مرغ۱ عددماست چکیده۴ قاشق غذاخوریزعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوریروغن مایعبه مقدار لازمآببه مقدار لازمنمکبه مقدار لازم

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

برای تهیه ته چین قورمه سبزی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: آماده سازی برنج

برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس در قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. برنج را آبکش کنید و ۷ دقیقه بجوشانید. برنج را تست کنید، اگر اطراف آن نرم و مغز کمی سفت بود، زمان آبکش کردن است.

مرحله دوم: تهیه مایه ته چین

زعفران را با ماست مخلوط کنید و اجازه دهید تا رنگ بگیرد. تخم مرغ‌ را در کاسه‌ای هم بزنید و مخلوط زعفران و ماست را به آن اضافه کنید. برنج آبکش شده را به این مخلوط اضافه و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: آماده سازی قورمه سبزی

از خورش قورمه سبزی غلیظ و آماده استفاده کنید. اگر قورمه سبزی شما شل است، آن را روی حرارت ملایم بپزید تا غلیظ شود.

نکته: می‌توانید قورمه سبزی را از قبل به صورت جداگانه بپزید و از آن در ته چین استفاده کنید. اگر وقت کافی برای پخت قورمه سبزی ندارید، می‌توانید از قورمه سبزی آماده استفاده کنید. فقط کافی است قورمه سبزی را گرم کنید و از آن در ته چین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه قورمه سبزی

مرحله چهارم: پخت ته چین

قابلمه‌ای نسوز را چرب کنید و نصف مایه ته چین را در آن بریزید. با پشت قاشق آن را صاف و کمی فشرده کنید. سپس قورمه سبزی را روی مایه ته چین پخش کنید و باقی مانده مایه ته چین را روی آن بریزید. مجدداً با قاشق آن را صاف و کمی فشرده کنید.

درب قابلمه را بگذارید و شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار دهید. به مدت ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا ته چین بپزد. سپس از روی حرارت برداشته و ۱۰ دقیقه دم بگذارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ته‌ چین فسنجان

مرحله پنجم: سرو کردن ته چین قورمه سبزی

پس از پخت، ته چین را به آرامی از قابلمه خارج کنید و در ظرف مورد نظر خود قرار دهید. این غذای لذیذ را می‌توانید همراه با سالاد شیرازی، سبزی تازه و ترشی میل کنید. نوش جان!

در این بخش از مجله آشپزی اکالا، طرز تهیه ته چین قورمه سبزی را به شما آموزش دادیم. با استفاده از این طرز تهیه ساده می‌توانید به راحتی این غذای مجلسی و خوشمزه‌ را در منزل خودتان تهیه کنید و از طعم و عطر بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سحر هستم و عاشق نوشتن و تولید محتوا، چند سالی است که با شور و اشتیاق در این مسیر قدم برمی‌دارم و برای ارتقای مهارت‌های خودم تلاش می‌کنم.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید