طرز تهیه قهوه دالگونا؛ بدون نیاز به دستگاه قهوه ساز

  • توسط: admin


دالگونا یا قهوه دالگونا (dalgona coffee) یک نوشیدنی بی‌نظیر و کم کالری برای طرفداران قهوه است که به صورت گرم و سرد سرو می‌شود. در ادامه با آدرینبلاگ همراه باشید تا طرز تهیه قهوه دالگونا را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

مواد لازم جهت تهیه قهوه دالگونا

مواد لازم جهت تهیه قهوه دالگونا به شرح زیر است:

قهوه فوری۲ قاشق غذا خوریشکر۲ قاشق غذا خوریآب جوش۲ قاشق غذاخوریشیر۱ لیوانیخ (دلخواه)چند تکه

مراحل تهیه قهوه دالگونا

برای تهیه قهوه دالگونا باید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول: ترکیب قهوه و شکر

در مرحله اول قهوه و شکر را داخل ظرفی بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. با همزن برقی شروع به هم زدن قهوه کنید تا کم کم رنگ آن روشن‌تر شود و حالت کرمی و پفکی پیدا کند.

آن قدر به هم زدن ادامه دهید تا کاملا فرم بگیرد و وقتی با قاشق برمی‌دارید به راحتی از قاشق نیفتد. بسته به قدرت همزن زمان هم زدن متفاوت است. (ممکن است حدود پنج دقیقه طول بکشد)

مرحله دوم: آماده سازی شیر

داخل یک لیوان، شیر بریزید؛ می‌توانید از شیر معمولی یا شیر نارگیل یا هر طعم دلخواهی که دوست دارید، استفاده کنید. اگر دوست دارید قهوه را سرد سرو کنید، داخل شیر ۲ الی ۳ تکه یخ هم بیندازید. اما اگر دوست دارید قهوه گرم باشد، شیر را قبل از ریختن داخل لیوان گرم کنید.

لیوان را کامل پر نکنید و کمی فضای خالی برای قرار گرفتن قهوه باقی بگذارید.

مرحله سوم: اضافه کردن قهوه

اکنون با قاشق از قهوه کرمی و فرم گرفته بردارید و روی شیر بریزید. سپس با قاشق قهوه را پهن کنید تا سطح شیر و لیوان را بپوشاند.

می‌توانید لیوان رو لب بر لب پر کنید یا اینکه مقدار بیشتری از قهوه روی لیوان بریزید تا حالت قله‌ای داشته باشد. (این به ذائقه شما بستگی دارد. هر چقدر مقدار قهوه بیشتر باشد، طعم تلخی بیشتر حس خواهد شد.)

نکته: اگر دوست ندارید قهوه‌تان تلخ باشد و آن را شیرین‌تر می‌پسندید؛ می‌توانید از قبل شیر را شیرین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیر تخمه خربزه با دارچین

مرحله چهارم: تزیین و سرو قهوه

بعد از آماده شدن قهوه، می‌توانید روی آن را با پودر بیسکوئیت یا کیک خرد شده یا پودر نسکافه و… تزئین کنید و یا اینکه ساده سرو کنید.

هنگام خوردن قهوه با یک قاشق مواد را هم بزنید تا شیر و قهوه با هم مخلوط شوند و بعد نوش جان کنید و از طعم خوب آن لذت ببرید. 

بیشتر بخوانید: اگر روزی ۳ فنجان قهوه بخوریم چه اتفاقی برایمان می‌افتد؟

نکات مهم در تهیه قهوه دالگونا

در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه قهوه دالگونا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برای تهیه این قهوه نیاز به هیچ ابزار و دستگاه خاصی نیست. حتی می‌توانید مواد را با همزن دستی هم بزنید؛ اما زمان و انرژی بیشتری صرف می‌شود.این قهوه را می‌توانید به مقدار بیشتر هم درست کنید، فقط باید مقدار مساوی قهوه، شکر و آب جوش را مخلوط کنید و با همزن بزنید.از هر مارک گرانول قهوه فوری می‌توانید برای قهوه دالگونا استفاده کنید ؛اما کافی میکس، اسپرسو و قهوه ترک برای این دستور خوب نیست.اگر قهوه را به مقدار کم درست می‌کنید و هم زدن آن با همزن سخت است؛ یکی از پره‌های همزن را در بیاورید. سپس مواد را داخل یک ظرف کوچک مثل لیوان بریزید و با یک پره مواد را هم بزنید تا حجم و ارتفاع مواد قابل هم زدن با همزن باشد.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینطرز تهیه قهوه دالگونا را برایتان شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این قهوه خوشمزه را در خانه تهیه و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

سلام زهرا هستم متولد سال ۷۱
کلاس آشپزی خاصی نرفتم اما همیشه به آشپزی علاقه داشتم و دنبال امتحان کردن مزه های جدید بودم
عاشق درست کردن کیک و شیرینی و غذاهای جدیدم و از این کار لذت میبرم و دوست دارم این لذت رو با شما به اشتراک بذارم
ممنون که همراهم هستین

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید