طرز تهیه ترشی خرمالو: رازی برای لذت بردن از فصل پاییز با یک دستور فوق العاده

  • توسط: admin


یکی از ترشی‌های پاییزی جذاب و خوشرنگ، ترشی خرمالو است. این چاشنی خوشمزه را می‌توانید با خرمالو کال یا نرسیده درست کنید. اگر طعم این میوه نارنجی را دوست دارید، حتما طرفدار ترشی آن هم خواهید شد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی خرمالو کال را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی خرمالو کال

برای درست کردن این ترشی خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

خرمالو کالیک کیلوگرمزنجبیل تازهیک تکه کوچکفلفل۲ عددسیر۳ حبهسرکه سیبیک و نیم پیمانهآبیک و نیم پیمانهنمکیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی خرمالو کال

برای درست کردن این ترشی پاییزی باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: آماده سازی خرمالو

در ابتدا خرمالوها را به خوبی بشویید و با یک دستمال تمیز آنها را خشک کنید. هیچ رطوبتی نباید روی خرمالوها بماند زیرا بعدا باعث کپک می‌شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی پیاز با کلم قرمز

مرحله دوم: خرمالو را برش بزنید

برای برش زدن خرمالو شکل خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید آنها را به صورت حلقه‌ای یا مربعی برش بزنید. همچنین می‌توانید به صورت کامل با آن ترشی درست درست کنید. تنها نکته‌ای که باید در این مدل دقت کنید ایجاد سوراخ‌های کوچک دور تا دور خرمالو به کمک خلال دندان است. با این کار اجازه می‌دهید تا ترکیب مزه‌ها و سرکه وارد آن شود.

مرحله سوم: مواد را آماده کنید

در این مرحله زنجبیل را پوست بگیرید و به شکل دلخواه آن را خرد کنید. می‌توانید ورقه‌ای یا مکعبی آن را برش بزنید. سپس پوست سیر را جدا کنید و آنها را نیز خرد کنید.

مرحله چهارم: محلول ترشی را درست کنید

برای درست کردن محلول ترشی باید نسبت سرکه و آب مساوی باشد. در یک کاسه سرکه، آب و نمک را مخلوط کنید و تا زمانی که نمک حل شود آنها را مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زیتون پرورده با پیاز

مرحله پنجم: ترشی را درست کنید

یک ظرف شیشه‌ای تمیز و خشک را انتخاب کنید. از کف ظرف شروع کنید یک لایه خرمالو، زنجبیل، سیر و فلفل را بچینید. این کار را تا زمانی که ظرف جا دارد انجام دهید. سپس محلول سرکه‌ای را به آن اضافه کنید به طوری که روی خرمالوها را بپوشاند.

مرحله ششم: نگهداری ترشی خرمالو

درب ظرف را با استفاده از یک نایلون محکم ببندید و در برای ۲ هفته در یخچال نگهداری کنید تا ترشی آماده مصرف شود. سپس آن را بیرون بیاورید و در کنار غذا نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه ترشی خرمالو کال:

میزان فلفل به ذائقه شما بستگی دارد، می‌توانید در هر شیشه یک عدد فلفل تند قرار دهید.از پودر زنجبیل هم می‌توانید به جای زنجبیل تازه استفاده کنید، اما عطر زنجبیل تازه بیشتر است.حتما ترشی را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.خرمالوها را اگر به صورت حلقه‌ای برش دادید، بهتر است چند سوراخ با خلال دندان روی آن ایجاد کنید.برای درست کردن ترشی خرمالو، باید خرمالوها نارس و کال باشند.اگر طعم ملایمی از ترشی را می‌پسندید، می‌توانید نصف میزان آب از سرکه استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ترشی خرمالو کال یا نارس را به همراه نکات تکمیلی آن اموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم الان که فصل خرمالو است این ترشی جذاب را با این دستور تهیه آسان درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید