شگفت انگیز: ۸۰ هزار دانش آموز با استعداد به مدارس می آیند!

  • توسط: admin


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی برای سال تحصیلی پیش‌رو وارد مدارس شوند گفت: سال گذشته ۱۷۴۵ مدرسه استثنایی در کل کشور در اختیار این دانش‌آموزان بود که امسال این رقم، تعدادی افزایش داشته است.

به گزارش تجارت نیوز،

حجت‌الله الماسی با بیان اینکه کار آماده‌سازی مدارس استثنایی به مانند مدارس عادی، شاهد و سمپاد وظیفه اداره کل آموزش و پرورش استان و شهرستان است گفت: در بحث محتوایی و کیفیت نیروی انسانی کارهای بسیاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان استثنایی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چندانی ندارد افزود: حضور حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو پیش‌بینی شده؛ البته فعلا کار ثبت‌نام تعدادی از دانش‌آموزان در مقطع اول ابتدایی به اتمام نرسیده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به بحث توانمندسازی نیروی انسانی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در تابستان امسال دوره توانمندسازی برای ۲۵۰۰ آموزگار جدید برگزار شد تا با روش‌های شناسایی، غربالگری و مداخله موقت آشنا شوند. همچنین دوره ویژه توانمندسازی معلمان اوتیسم نیز برگزار شد که ۱۴۸۰ نفر از معلمان و مدیران این مدارس اتیسم در این دوره تخصصی شرکت کردند و آمادگی لازم برای ورود به سال تحصیلی جدید را دارند.

الماسی با بیان اینکه کار مناسب‌سازی ۲۱۲ عنوان کتاب درسی مانند بریل و کتاب‌های صوتی انجام شده است گفت: در مجموع ۴۰۰ عنوان کتاب توسط سازمان استثنایی و سازمان پژوهش برای این گروه از دانش‌آموزان مناسب‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه امسال تعداد مدارس این گروه افزایش یافته است اظهار کرد: طبق آمار سال گذشته ۱۷۴۵ مدرسه استثنایی در کل کشور در اختیار این دانش‌آموزان قرار داشت.

منبع :

ايسنا

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید