شهرت فوق العاده مرغ اسفناج پهلو در شمال!

  • توسط: admin


غذاهایی که با مرغ تهیه می‌شود بسیار تنوع بالایی دارد، اما یکی از خوشمزه‌ترین آنها مرغ اسفناج پهلو است. اصالت این غذا برای منطقه شمال کشور است و کافیست تا یک بار این غذا را امتحان کنید تا از طرفداران پروپاقرص آن شوید. مرغ اسفناج پهلو را با گوشت قرمز هم درست می‌کنند، اما در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه این غذای شمالی خوشمزه را با مرغ به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ اسفناج پهلو

برای درست کردن این غذای خوشمزه برای ۴ نفر به مواد زیر نیاز دارید:

مرغ۴ تکهاسفناج تازهنیم کیلوپیاز۲ عددسیر۳ حبهرب گوجه فرنگی ۲ تا ۳ قاشق غذاخوریرب انار۲ تا ۳ قاشق غذاخوریزعفران دم کرده۴ قاشق غذاخورینمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازمروغنبه میزان لازم

 طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو

برای درست کردن مرغ اسفناج پهلو باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: مرغ را مزه‌دار کنید

در اولین قدم تکه‌های مرغ را در یک ظرف بچینید و به آن نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید. سپس زعفران آب شده را بریزید و مرغ‌ها را کمی ماساژ دهید تا کاملا مواد با هم ترکیب شوند. ظرف را در یخچال بگذارید و اجازه دهید برای ۲ ساعت بماند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دمی زیتون

مرحله دوم: مرغ را سرخ کنید

در این مرحله در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس مرغ‌ها را در تابه بریزید و سرخ کنید. زمانی که هر دو طرف مرغ‌ها سرخ شد، آنها را از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: پیاز را طلایی کنید

یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در همان تابه‌ای که مرغ‌ها را سرخ کردید تفت دهید. بعد از اینکه کمی پیازها سبک شدند، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: سس را آماده کنید

زمانی که پیازها طلایی شدند، یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری رب انار را اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس یک لیوان آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا سس به نقطه جوش برسد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه جوجه کباب بدون دود و منقل

مرحله چهارم: مرغ را با سس بپزید

مرغ‌های سرخ شده را در یک قابلمه بچینید و زمانی که سس به نقطه جوش رسید آن را به مرغ اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا زمانی که سس غلیظ شود، بپزد.

مرحله پنجم: اسفناج را بپزید

اسفناج‌ها را خوب بشویید و در یک قابلمه آنها را بخارپز کنید. سپس یک عدد پیاز را نگینی خرد و سیرها را رنده کنید. در یک تابه روغن بریزید و پیاز و سیر رنده شده را به همراه نمک و زردچوبه تفت دهید. بعد از کمی تفت دادن یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری رب انار را اضافه کنید و هم بزنید. سپس اسفناج پخته را در تابه بریزید و تا زمانی که مواد با هم ترکیب شوند، هم بزنید. در آخرین مرحله زعفران را اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم: مرغ و اسفناج را ترکیب کنید

اسفناج مزه‌دار شده را به مرغ‌ها اضافه کنید و اجازه دهید برای نیم ساعت با همدیگر پخته شوند. سپس در ظرف مورد نظر همراه برنج کته سرو کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه مرغ اسفناج پهلو:

برای درست کردن زعفران دم کرده غلیظ بهتر است ابتدا زعفران را به تنهایی بسابید و بعد برای هر یک قاشق چای‌خوری زعفران، ۲ قاشق سوپ‌خوری آب جوش و ۲ تکه یخ اضافه کنید. سپس زعفران را در یک ظرف در بسته در فریزر قرار دهید. زمان استفاده اجازه دهید تا با دمای محیط یخ‌زدایی شود.برای درست کردن این غذا پیشنهاد می‌شود از رب انار ملس استفاده کنید، اما با توجه به ذائقه خود رب انار شیرین هم می‌توانید اضافه کنید.برای شستن اسفناج حتما چند دقیقه آن را در آب بخیسانید تا شن‌های ریز جدا شوند.بهتر است اسفناج را زمانی که خیس است خرد نکنید، زیرا مواد مغذی آن خارج می‌شود.برای تهیه این غذا از اسفناج‌های بزرگ و تیره استفاده نکنید.اسفناج را در اندازه‌های ۴ سانتی‌متری خرد کنید.

 

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه مرغ اسفناج پهلو را به شما آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنیم این غذای خوشمزه شمالی را حتما امتحان کنید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید