شنبه شکم‌پرکن: الهام‌بخش‌ترین ایده‌ها برای یک ناهار خودمانی امروز!

  • توسط: admin


امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ فرقی نمی‌کند دانشجو باشید، خانه‌دار یا شاغل، این سوال دغدغه همه افرادی است که به آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند یک ناهار خوشمزه و متفاوت برای خود و عزیزانشان تدارک ببینند. 

از این رو ما امروز، در دوازدهمین روز خرداد ماه ۱۴۰۳، در این مطلب از آدرینبلاگ به شما ۵ غذای متنوع و خوشمزه معرفی خواهیم کرد تا با توجه به ذائقه خود یکی از آن‌ها را برای ناهار امروزتان تهیه و نوش جان کنید.

معرفی ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- خورش مرغ لبنانی

خورش مرغ لبنانی، یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار در خاورمیانه است که با طعم و عطر بی‌نظیر خود، می‌تواند هر ذائقه‌ای را به خود جذب کند. برای تهیه این خورش فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر ران مرغ، پیاز، سیر، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی و… نیاز دارید.

مراحل تهیه خورش مرغ لبنانی

مراحل تهیه خورش مرغ لبنانی به شرح زیر است:

ابتدا مرغ را بشویید و درون آبکش گذارید تا آب اضافی‌شان گرفته شود. گوشت مرغ را به قطعات دلخواه خرد کنید.سپس پیاز را نگینی خرد کنید. درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن زیتون بریزید. پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم و شفاف شود. در همین مرحله سیر را بشویید و با کمک سیر له کن پوره کنید. پوره سیر را نیز به پیاز اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطرش آزاد شود.در ادامه مرغ را به پیاز و سیر اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و بوی خامی‌اش گرفته شود. رب گوجه فرنگی، زعفران، دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه و نمک را به مواد اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه دیگر تفت دهید.

برای ادامه رسپی این غذای مخصوص و خوشمزه روی لینک طرز تهیه خورش مرغ لبنانی کلیک کنید.

۲- لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای

لوبیا پلو یکی از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است که از مهم‌ترین مواد اصلی آن می‌توان به لوبیا سبز، گوشت چرخ کرده یا خورشتی، رب گوجه فرنگی و ادویه‌جات اشاره کرد.

لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده نیز طرفداران زیادی دارد اما می‌شود آن را با گوشت خورشتی، گوشت مرغ و حتی بدون گوشت نیز تهیه کرد. بنا به نوع ذائقه و طبع خود، می‌توان هر یک از این گزینه‌های پیش رو را انتخاب کرد.

مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای

مراحل تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت تکه‌ای به شرح زیر است:

در اولین مرحله به سراغ برنج روید. برنج را تمیز کنید و بشویید. با مقداری آب بخیسانید و به سراغ مرحله بعد روید.در دومین مرحله به سراغ آماده سازی پیاز و سیر روید. پیاز و سیر را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را با کمک میکسر یا خردکن به شکل پوره تبدیل کنید. می‌توانید آن‌ها را با کمک رنده یا چاقو به صورت ریزی خرد کنید.حال درون قابلمه‌ای که قصد طبخ غذا را دارید کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید. پیازها و سیر پوره شده را به قابلمه بیفزایید و کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.اکنون به سراغ گوجه‌ فرنگی روید. گوجه‌ فرنگی را بشویید و کلاهک سبز آن را جدا سازید. حال با کمک رنده، میکسر یا خردکن آن را به شکل پوره تبدیل کنید. پوره گوجه فرنگی را کنار گذارید و به سراغ مرحله بعدی روید.

برای ادامه رسپی این غذای خوش‌عطر و لذیذ را روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه‌ای کلیک کنید.

۳- خورش برگ مو با گوشت

خورش برگ مو از خورش‌های سنتی بسیار خوشمزه‌ است که با مواد اولیه بسیار ساده و در دسترسی تهیه می‌شود. همان‌طور که از نام این غذا مشخص است برگ مو (برگ درخت انگور) از مواد اصلی آن به حساب می‌آید.

خورش برگ مو را می‌توانید با گوشت گوسفندی یا گوشت مرغ متناسب با ذائقه و سلیقه غذایی خودتان تهیه و در وعده ناهار سرو کنید.

مراحل تهیه خورش برگ مو با گوشت

مراحل تهیه خورش برگ مو با گوشت به شرح زیر است:

ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید. آن را به صورت نگینی ریز خرد کنید. درون قابلمه مناسبی که قصد طبخ خورش را دارید کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی خرد شده را به قابلمه اضافه کنید. چند دقیقه‌ای تفت دهید تا پیازها طلایی و سبک شوند.سپس سیر را بشویید و پوست بگیرید. با کمک سیر له کن آن را پوره کنید. پوره سیر را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود.اکنون زردچوبه و فلفل را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در همین مرحله رب گوجه فرنگی را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و چند دقیقه رب را تفت دهید تا رب نیز رنگ باز کند.حال گوشت را بشویید و به ابعاد یکسانی برش زنید. قطعات گوشت را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. چند دقیقه تفت دهید تا گوشت‌ها تغییر رنگ دهند و بوی خامی‌شان گرفته شود. آب جوش را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید.حرارت را زیاد کنید، منتظر باشید تا محتوای درون قابلمه به نقطه جوش رسد. سپس حرارت را کم کنید ۲۰-۳۰ دقیقه‌ای زمان دهید تا گوشت‌ها نیم‌پز شوند. در این بازه زمانی به سراغ آماده سازی برگ مو روید.

برای ادامه رسپی این غذای همه پسند و جذاب روی لینک طرز تهیه خورش برگ مو با گوشت کلیک کنید.

۴- لازانیای بدون فر

لازانیا یکی از محبوب‌ترین انواع پاستا به حساب می‌آید که به صورت ورقه‌ای بوده و با مواد میانی مختلف مانند گوشت، مرغ یا حتی سبزیجات و با انواع سس‌های کرمی خامه‌ای و یا قرمز تهیه می‌شود.

در ادامه طرز تهیه‌ی لازانیای بدون فر با گوشت چرخ کرده را خواهیم داشت تا در صورتی که به فر دسترسی ندارید بتوانید این غذای لذیذ و محبوب را تهیه و نوش جان کنید.

مراحل تهیه لازانیای بدون فر

مراحل تهیه لازانیای بدون فر به شرح زیر است:

برای تهیه لازانیا در ابتدا باید مواد میانی را آماده کنید که برای این کار باید پیازها را خرد کرده و در مقدار مناسبی روغن تفت دهید.زمانی که پیازها کمی سبک و شیشه‌ای شدند، هویج‌ها را با رنده‌ی درشت رنده کرده و به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید تا کمی هویج‌ها نرم شوند.بعد از تفت دادن هویج‌ها، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و با حرارت نسبتا زیاد تفت دهید.هنگام تفت دادن گوشت چرخ کرده با قاشق به صورت مداوم و عمودی به آن ضربه زده و تفت دهید تا گوشت چرخ کرده از هم باز شود و ذرات آن هنگام تفت خوردن به هم نچسبد و گلوله گلوله نشود‌. بعد از اینکه کمی گوشت‌ها را هم زدید می‌توانید ادویه‌ها را که شامل آویشن، پاپریکا، پودر سیر، اورگانو، نمک و فلفل است را به آن اضافه کنید و مجددا تفت بدهید.

برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و لذیذ روی لینک طرز تهیه لازانیای بدون فر کلیک کنید.

۵- کوکو ذرت (فریتر ذرت)

کوکو ذرت، یکی از انواع محبوب کوکو (فریتر) بوده که به دلیل گیاهی بودن، مناسب افراد گیاه خوار نیز است. این غذای سبک یا پیش غذای جذاب را می‌توانید با مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

فریتر همانند کوکو به غذاهای سرخ کردنی گفته می‌شود که در آن‌ها از تخم مرغ و انواع آردها مانند آرد سفید یا آرد سوخاری برای ایجاد چسبندگی و قوام انواع سبزیجات و پروتئین استفاده شده است.

مراحل تهیه کوکو ذرت (فریتر ذرت)

مراحل تهیه کوکو ذرت (فریتر ذرت) به شرح زیر است:

در ابتدا آرد و بیکینگ پودر را الک کنید و بعد تخم مرغ هم‌دمای محیط را به آن اضافه کرده و با همزن دستی خوب هم بزنید.بعد از مخلوط شدن، ادویه‌ها، نمک و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و برای حدود ۲ دقیقه مواد را هم بزنید تا ادویه‌ها خوب ترکیب شده و بوی تخم مرغ را از بین ببرند. سپس شیر را اضافه کرده و خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. حال ذرت، فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی شده را به مواد اضافی کرده و به آرامی و بدون اینکه مواد له شود، تا زمانی که ترکیب شوند آن را هم بزنید.در ادامه جعفری و پیازچه خرد شده را نیز به مخلوط کوکو اضافه کرده و آن را هم بزنید. در صورت دلخواه می‌توانید از سبزی‌های معطر دیگر مثل گشنیز، شوید، نعنا و… نیز استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سبک روی لینک طرز تهیه کوکو ذرت (فریتر ذرت) کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی آدرینلیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید