شناسایی بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران: از کدام بازار سرمایه بهره ببریم؟ + تصویر

  • توسط: admin


بازار سرمایه گذاری در حال حاضر یکی از پررونق‌ترین حوزه‌های اقتصادی در ایران محسوب می‌شود. انواع مختلفی از فرصت‌های سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بورس اوراق بهادار، بازار املاک و مستغلات، صنایع نفت و گاز، صنایع معدنی، فناوری اطلاعات، خودروسازی و صنایع دفاعی اشاره کرد.

بورس اوراق بهادار از جمله سودآورترین بازارهای سرمایه گذاری در ایران است که با پیشرفت تکنولوژی و رشد صنایع مختلف، فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد می‌شود. بازار املاک و مستغلات نیز یکی از حوزه‌های مهم سرمایه گذاری است که از نظر رشد و سودآوری زیادی برخوردار است.

همچنین، صنایع نفت و گاز با دارا بودن منابع غنی و فراوان و صنایع معدنی با ذخیره‌های طبیعی متنوع، از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران هستند. این بازارها به عنوان منبعی برای جذب سرمایه و ایجاد اشتغال نیز بسیار حائز اهمیت هستند.

در کل، با رونق بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و امکانات بانکی و مالی مناسب، بازار سرمایه گذاری در ایران از جذابیت‌های بالایی برای سرمایه گذاران بین المللی برخوردار است.

(تصویر مربوطه قرار داده شود)

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، یک گزارش نشان می‌دهد که بهترین بازدهی را سکه با رشد ۲۶.۱ درصدی داشت.
یک گزارش درباره میزان بازده دارایی‌های مختلف در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ هیچ‌یک از دارایی‌های اصلی بازدهی بیشتر از تورم کسب نکرد و بهترین بازدهی را سکه با رشد ۲۶.۱ درصدی داشت.
بنا به این گزارش، بازده سهام و خودرو هم در سال ۱۴۰۲ برابر ۱۲ درصد بود و ضعیف‌ترین بازدهی را داشتند.

سیامک قاسمی، اقتصاددان در یادداشتی در فضای مجازی با اشاره به پایان ماراتن بازارها در سال گذشته نوشت: در مقایسه بازده کل سال ۱۴۰۲، ابتدا تا انتهای سال، طلا در جایگاه نخست قرار گرفت. مسکن دوم شد، صندوق درآمد ثابت و دلار با فاصله اندک در جایگاه های بعدی قرار گرفتند و خودرو و سهام هم آخر شدند و جالب آن که همه از تورم جا ماندند.

[

  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید