سه روش آسان برای ساخت ماسک‌های طبیعی و شگفت انگیز برای موهایت، برای موهایی براق و سالم!

  • توسط: admin


رشد موها، خلاصی از شوره سر و کند کردن روند سفیدی مو چالش‌هایی است که امروزه افراد با آن سروکار دارند. برای بهبود سلامت موها می‌توانید از ماسک‌های بازاری و صنعتی استفاده کنید یا اینکه ماسک طبیعی و کم هزینه در خانه تهیه کنید و تاثیرات آن را به چشم ببینید. اسفناج جزو سبزیجات پرخاصیتی است که به صورت خام یا پخته از آن استفاده می‌شود که این ماده ارزشمند مزیت‌های فراوانی برای سلامتی بدن، مو و پوست دارد. در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ماسک مو با اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 طرز تهیه ۳ ماسک مو طبیعی با آب اسفناج

در ادامه ۳ روش ساده و خانگی را برای تهیه ماسک مو اسفناج معرفی می‌کنیم:

۱- ماسک اسفناج و روغن نارگیل

ترکیب اسفناج و روغن نارگیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد شوره دارد. این ماسک باعث می‌شود تا شوره‌های سر از بین برود و اسیدهای چرب این ماسک به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. همچنین ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل مانع از خشک شدن کف سر و موخوره می‌شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

اسفناج خرد شدهنصف فنجانروغن نارگیلنصف فنجان

طرز تهیه و استفاده از ماسک اسفناج و روغن نارگیل

در ابتدا اسفناج را برای ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید و بعد از آن روغن نارگیل را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.بعد از اینکه کمی خنک شد، ماسک آماده شده را روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت روی سرتان بماند. پس از آن موهایتان را با آب گرم و شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای میکاپ چشم ریز

۲- ماسک اسفناج و رزماری

ترکیب اسفناج و رزماری باعث تحریم فولیکول‌های مو می‌شود و رشد مو را تقویت می‌کند. همچنین این ماسک از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می‌کند و ریزش آن را کاهش می‌دهد. از ماسک اسفناج و رزماری می‌توانید هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک مو اسفناج و رزماری

برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

اسفناج خرد شده۳ فنجانبرگ تازه رزماری۲ قاشق غذاخوری

 طرز تهیه و استفاده از ماسک اسفناج و رزماری

برای درست کردن این ماسک دو مرحله زیر را انجام دهید:

مرحله اول: روغن رزماری را بگیرید

برای گرفتن روغن رزماری، آنها را در یک تابه بریزید و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید. اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند. بعد از گذشت مدتی بوی رزماری بیرون می‌آید. پس از سرد شدن، مواد را در یک آبکش فلزی بریزید و روغن را از تفاله رزماری جدا کنید.

مرحله دوم: ماسک را درست کنید

اسفناج‌ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب گرم بجوشانید و بعد روغن رزماری را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یکدست حاصل شود. بعد از اینکه کمی خنک شد، ماسک آماده شده را روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت روی سرتان بماند. پس از آن موهایتان را با آب گرم و شامپو بشویید.

بیشتر بخوانید: پیاز و عسل،راهکاری شگفت‌انگیز برای توقف ریزش مو

۳- ماسک اسفناج و عسل

اگر موهای خشک یا وز دارید حتما از این ماسک استفاده کنید. ترکیب اسفناج و عسل برای کسانی است که موهای خشک، وز و آسیب دیده دارند. همچنین این ماسک شوره سر را کم می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک مو اسفناج و عسل

برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

اسفناج خرد شدهنصف فنجانعسلیک قاشق غذاخوری

 طرز تهیه و استفاده از ماسک اسفناج و عسل

در ابتدا اسفناج را برای ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید و بعد عسل را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند. بعد از اینکه کمی خنک شد، ماسک آماده شده را روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت روی سرتان بماند. پس از آن موهایتان را با آب گرم و شامپو بشویید. از ماسک اسفناج و عسل می‌توانید هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، طرز تهیه ۳ ماسک مو با اسفناج را آموزش دادیم. شما می‎توانید به جای استفاده از ماسک‌های صنعتی، ماسک طبیعی را در خانه تهیه و استفاده کنید.

من لیلا هستم، رشته تحصیلیم روزنامه نگاری بوده و همیشه از نوشتن لذت می‌برم، اینجا از دانش و تجربه‌ام تو زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنم تا برای شما مطالب خوبی بنویسم. امیدوارم از خوندنشون لذت ببرید.

  • برچسب ها:
  • اشتراک گزاری:

مطالب مرتبط

ارسال نظر

شما اولین نفری باشید که در مورد پست مربوطه نظر ارسال میکنید...
شبکه های اجتماعی ما
لینک های مفید